Διαβάστηκε από 1048αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:4/3/2008
Ο V6 Turbo κινητήρας των 280 ίππων προσφέρει υψηλές επιδόσεις τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει.
H Saab ανοίγει ένα νέο φάκελο στην ιστορία της με την προσθήκη τετρακίνησης στο 9-3, στις δύο νέες εκδόσεις Aero XWD και Turbo X, με τον turbo κινητήρα των 280 ίππων.
Το ταμπλό προέρχεται από το σεντάν μοντέλο και χαρίζει αέρα ανανέωσης στο εσωτερικό του 5θυρου Aveo.
30 χρόνια turbo Με την επέτειο των 30 χρόνων από το πρώτο υπερτροφοδοτούμενο Saab, το 900 Turbo, η σουηδική φίρμα εφοδιάζει για πρώτη φορά με 4κίνηση το 9-3 σε αμφότερα τα αμαξώματα (Sport Sedan και Sport Hatch), μόνο με τον ενισχυμένο κατά 30 ίππους (280 από 250) V6 κινητήρα των 2,8 λτ. Η ύπαρξη της 4κίνησης υποδηλώνεται από το διακριτικό λογότυπο "XWD" στην πόρτα του χώρου αποσκευών, ενώ… κερασάκι στην τούρτα των γενεθλίων της αποτελεί το μοντέλο Turbo X. Μόλις 15 Turbo X στην Ελλάδα Η εν λόγω έκδοση είναι περιορισμένης παραγωγής, αφού θα παραχθούν μόλις 2.000 οχήματα, από τα οποία τα 15 θα διατεθούν στην Ελλάδα (τον επόμενο μήνα, μαζί με το Aero XWD). Σε σχέση με το Aero XWD υπάρχουν αισθητικές διαφορές, όπως είναι το αποκλειστικά μαύρο μεταλλικό χρώμα (jet black), τα διακριτικά αεροδυναμικά βοηθήματα, η μεγαλύτερη εισαγωγή του αέρα στον εμπρός προφυλακτήρα και οι ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών σε απόχρωση τιτανίου. Επιπλέον, όσον αφορά στα μηχανικά μέρη, εφοδιάζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD), χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 10 χλστ., πιο σφιχτή ανάρτηση, αυτορυθμιζόμενα πίσω αμορτισέρ και μεγαλύτερης διαμέτρου δισκόφρενα.
Αφθονία ισχύος Το υπερτροφοδοτούμενο V6 μηχανικό σύνολο των 2,8 λτ., με τους 280 ίππους και τα 400 Nm ροπής, κινεί σε ταχείς ρυθμούς το μεσαίο Saab τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει, με την επιτάχυνση να είναι άμεση σε κάθε περίπτωση. Παράλληλα, παράγει ένα διακριτικό -σπορτίφ σε χροιά- ήχο, ο οποίος, ακόμα και στις υψηλές στροφές, δε θα ενοχλήσει τις ανέσεις που απολαμβάνουν οι επιβάτες. Για τη μετάδοση της κίνησης υπάρχουν το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή, προαιρετικά, το αυτόματο - σειριακό.
H τετρακίνηση έχει βελτιώσει κατά πολύ την οδική συμπεριφορά του 9-3 σε σχέση με τα προσθιοκίνητα, ωστόσο αυτό που "λείπει", είναι το βάρος και η πληροφόρηση του τιμονιού.
Σύστημα τετρακίνησης Η 4κίνηση XWD περιλαμβάνει ένα συμπλέκτη Haldex, ο οποίος συνεχώς κατανέμει τη ροπή του κινητήρα μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, αλλά και ανάμεσα στους τροχούς με την καλύτερη πρόσφυση. Έτσι, για παράδειγμα, μπορεί να μεταφερθεί στους πίσω τροχούς από το 5% έως το 80% της ροπής. Πρόσθετα, το Turbo X εφοδιάζεται και με ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD), στοιχείο που βελτιώνει ακόμη περισσότερο τη σταθερότητα σε πιεσμένους ρυθμούς κίνησης. Κάτι τέτοιο μας έγινε αντιληπτό και στην πράξη κατά την οδήγηση σε ρυθμούς πίστας, αφού η 4κίνηση λειτουργούσε ιδιαίτερα αποτελεσματικά, κρατώντας το αυτοκίνητο στην πορεία του, ακόμη και με έντονη πίεση ή άφημα του γκαζιού στις στροφές (χωρίς ESP). Ωστόσο, εκεί που οι μηχανικοί της Saab θα έπρεπε να επέμβουν, είναι στην αίσθηση του τιμονιού, το οποίο είναι αρκετά ελαφρύ και μέτριο σε πληροφόρηση, κάτι που, όπως μας ανέφεραν, το "δουλεύουν".