Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  12/8/2008
TEST
Νέα BMW 320d
Απλά πράγματα...
Διαβάστηκε από 11581 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:12/8/2008
Το στιβαρό πλαίσιο, το κοφτερό τιμόνι και ο ισχυρός πετρελαιοκινητήρας της BMW 320d εγγυώνται επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας.
Μπορεί αισθητικά (εξωτερικά και εσωτερικά) να μοιάζει με μία οποιαδήποτε 3άρα, η ύπαρξη του δίλιτρου πετρελαιοκινητήρα κάτω από το καπό της όμως, χαρίζει στην 320d μία πραγματικά ξεχωριστή προσωπικότητα.
Σε σχέση με τη βενζινοκίνητη 320i με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, η 320d:
• έχει μεγαλύτερη ροπή (350 Nm από τις 1.750-3.000 σ.α.λ., έναντι 210 Nm στις 4.250 σ.α.λ.)
• έχει μεγαλύτερη ιπποδύναμη (177 ονομαστικούς ίππους έναντι 170)
• είναι ταχύτερη στην επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (8,1 δλ. έναντι 9,5δλ.)
• έχει πιο χαμηλή κατανάλωση (5,4 λτ./100 χλμ., έναντι 6,1 λτ./100 χλμ., με τεχνολογία EfficientDynamics) και λιγότερες εκπομπές CO2 (144 γρ./χλμ., έναντι 146 γρ./χλμ.)
Κινητήρας - "Όλα τα λεφτά…"
Τα πλεονεκτήματα ενός μέλους της οικογένειας της BMW Σειρά 3 είναι λίγο-πολύ γνωστά σε όλους. Στην περίπτωση της 320 diesel, δίνουν και πάλι το "παρών" η κορυφαία και παιχνιδιάρικη οδική συμπεριφορά, ο αυθεντικός premium χαρακτήρας και η ελκυστική σχεδίαση, στοιχεία που όμως αυτή τη φορά είναι πλαισιωμένα με τρόπο ιδανικό από το δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα των 177 ονομαστικών ίππων (με στάνταρτ φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων). Πρόκειται για ένα μοτέρ με κορυφαία αποθέματα ροπής, που αγγίζουν τα 350 Nm από τις 1.750 έως τις 3.000 σ.α.λ. Η ροπή αυτή αποδίδεται αρκετά γραμμικά, ενώ σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας του κινητήρα οι κραδασμοί που περνάνε στην καμπίνα, δεν είναι παρά ελάχιστοι. Το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο με το οποίο συνεργάζεται, ανταποκρίνεται αρκετά άμεσα, όταν ο οδηγός το τοποθετήσει στη θέση σπορ (DS), ενώ προσφέρει και τη δυνατότητα σειριακής λειτουργίας για ακόμα πιο γρήγορες αλλαγές. Χάρη σε αυτό, η 320d επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,1 δευτερόλεπτα, ενώ πάρα πολύ καλές είναι και οι ρεπρίζ εν κινήσει.
Οδική συμπεριφορά - Aσφάλεια αλλά και πολύ απόλαυση
Με "κοφτερό" τιμόνι, συμπαγές πλαίσιο και σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, η BMW 320d καταφέρνει να "κερδίζει" αμέσως τον οδηγό με τη διακριτικά σπορτίφ αίσθηση που προσφέρει. Αν σε αυτό προσθέσουμε και την πολύ καλή κατανομή βάρους μεταξύ τoυ εμπρός και του πίσω άξονα (51% - 49%), αντιλαμβάνεται κανείς εύκολα, ότι πρόκειται για ένα ισορροπημένο στο δρόμο αυτοκίνητο, που εμπνέει και με το παραπάνω την ασφάλεια που απαιτείται από ένα οικογενειακό μοντέλο. Από την άλλη, τα κορυφαία αποθέματα ροπής που διαθέτει το μοτέρ, επιτρέπουν στον οδηγό της 320d, εφ' όσον το επιθυμεί, να απενεργοποιήσει το σύστημα ευστάθειας και να απολαύσει, δίχως φόβο αλλά με πάθος, παιχνίδια και πλαγιολίσθηση με τον πίσω άξονα, τα οποία το μεσαίο γερμανικό μοντέλο μπορεί να προσφέρει απλόχερα. Μοναδικό ψεγάδι που μπορεί κανείς να εντοπίσει στην 320d είναι η κάπως μειωμένη άνεση από τη σφιχτή ανάρτηση, με δεδομένο πάντα τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, δίχως όμως αυτό να αποτελεί ουσιαστικό πρόβλημα. Σε κάθε περίπτωση, το δίλιτρο αυτό μοτέρ επιτρέπει στο μεσαίο μοντέλο της BMW να ταξιδέψει με χαρακτηριστική άνεση, ενώ και στην πόλη αποδεικνύεται αρκετά ευέλικτο και εύστροφο όταν χρειάζεται.
Υψηλής ποιότητας υλικά, με κορυφαίο φινίρισμα και συναρμολόγηση, συνθέτουν το εσωτερικό της ΒΜW Σειρά 3.
Εσωτερικό - Χώροι
O premium χαρακτήρας της 320d είναι διάχυτος στο εσωτερικό της, που δε διαφέρει σε τίποτα από αυτόν των υπόλοιπων εκδόσεων του μεσαίου μοντέλου, που γνωρίζουμε ήδη. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται τόσο στο ταμπλό όσο και στις επενδύσεις θυρών και καθισμάτων είναι εξαιρετικής ποιότητας, η εργονομία είναι πολύ καλή, όπως άλλωστε και η συναρμολόγηση. Από πλευράς χώρων, η Σειρά 3 βρίσκεται απλά σε καλό επίπεδο, τόσο σε ό,τι αφορά στους επιβάτες, όσο και στις αποσκευές (460 λίτρων).