• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  2/9/2008
TEST
Lexus IS F
The “F” Word
Διαβάστηκε από 2860 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:2/9/2008
Lexus IS F: δύναμη, τεχνολογία, οδική ευχαρίστηση και πολυτέλεια
Μια λέξη που μπορεί να προσδιορίζει ταυτόχρονα πολλά συναισθήματα, ανταποκρίνεται πλήρως στο νέο όπλo της Lexus. Το ΙS F είναι το πρώτο αυτοκίνητο πολύ υψηλών επιδόσεων της Lexus, με το διακριτικό "F" να συνοδεύει εφεξής κάθε τέτοια πρόταση της εταιρείας.
Η Lexus ανέκαθεν αποτελούσε το εξ Ιαπωνίας "αντίπαλον δέος" του γερμανικού κατεστημένου. Η στόφα της πολυτέλειας και της συγκριτικά πιο προσιτής του τιμής έβαλε το εκλεπτυσμένο παρακλάδι της Toyota στην αμερικανική ήπειρο με αξιώσεις απέναντι στις BMW και Mercedes. Η σειρά IS, από την πρώτη της γενιά, στάθηκε αξιοπρεπώς απέναντι στις σειρές 3 και C-Class αντίστοιχα, ως αυτοκίνητο τουλάχιστον, αφού οι πωλήσεις του στην Ευρώπη δεν μπόρεσαν να ταρακουνήσουν τους δύο σφετεριστές της κατηγορίας. Οι καιροί αλλάζουν όμως και ο χρόνος κυλάει προς όφελος του εκσυγχρονισμού, με το IS 250 να βρίσκεται ακόμα πιο κοντά στις νέες 3 Series και C-Class. Η Lexus είναι μέσα στο παιχνίδι της μεσαίας κατηγορίας λοιπόν και στο ανώτερο κομμάτι της κρατάει ένα δυνατό χαρτί. Το IS F είναι το απόλυτο όπλο της για να ανταγωνιστεί τις κορυφαίες εκδόσεις της σειράς 3 της BMW (M3) και της Mercedes (C 63 AMG). Ποιος θα το περίμενε ότι σε αυτή την κλίμακα θα είχαμε τόσο ισχυρό ανταγωνισμό, με δεδομένη την υπεροχή της BMW μέσω του παρακλαδιού της M Division για αρκετά χρόνια; Κι όμως! Αναμφισβήτητα η απάντηση της Mercedes στην Μ3 είναι βροντερή και αντίθετα από ό,τι θα περίμενε κάποιος, η C 63 έχει το δικό της αυθεντικό χαρακτήρα. Η Lexus έφτιαξε το IS F βασιζόμενη σε δύο άξονες, τουλάχιστον όπως δείχνει το αυτοκίνητο. Ήθελε τη ραφιναρισμένη σπορ αίσθηση και την ευκολία στην καθημερινότητα της BMW εμπλουτισμένη με τον… οδηγικό τσαμπουκά και την αισθητική αγριάδα της Mercedes. Και το πέτυχε…
"Δούναι και λαβείν"
Δίνεις 92.000 ευρώ και τα έχεις όλα… Αντίθετα από τους βασικούς του ανταγωνιστές, το IS F δεν μπορεί να εξοπλιστεί με μπλοκέ διαφορικό ή κάποιο σπορ πακέτο και έτσι κοστίζει όσο περίπου και εκείνοι, με τον ίδιο πάνω-κάτω εξοπλισμό. Τι παίρνεις; Παίρνεις δύναμη, τεχνολογία, οδική ευχαρίστηση και πολυτέλεια.
Κιβώτιο με τη βοήθεια της F1
Όσον αφορά στο κιβώτιο, εκείνο είναι ένα αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο, που λειτουργεί και ως πλήρως αυτόματο. Είναι 8τάχυτο και διαθέτει σύστημα αυτόματου συγχρονισμού της ροπής ανά σχέση, ανεβάζοντας τις στροφές σε κατεβάσματα, ώστε να συγχρονίσει τον κινητήρα με το κιβώτιο (κάτι σαν την τακτική μύτη - τακούνι, που την κάνει αυτόματα). Στην αυτόματη λειτουργία του είναι ομαλό και ανταποκρίνεται εύκολα στις καθημερινές ή και "χαλαρές" διαδρομές, ενώ στη χειροκίνητη θέση Manual μεταμορφώνεται σε ένα εντυπωσιακά γρήγορο σειριακό κιβώτιο (0,1 δλ., σύμφωνα με την εταιρεία), που διαχειρίζεται τις σχέσεις από 2α έως 8η. Επίσης ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσω διακόπτη τις 3 λειτουργίες του κιβωτίου, με τη Sport να επιτυγχάνει καλύτερη απόκριση στο γκάζι και περιστροφή του κινητήρα σε υψηλότερες στροφές, τη Normal να κρίνεται κατάλληλη για καθημερινή οδήγηση και τη Snow, που κάνει ακριβώς την αντίθετη δουλειά της Sport, κατάλληλη για γλιστερές επιφάνειες, όπου χρειάζεται προσοχή στην πίεση του γκαζιού.
Κινητήρας με τη βοήθεια της Yamaha…
O λίγο κάτω από τα 5 λίτρα κινητήρας του IS F είναι 8κύλινδρος και "ακούγεται" ότι στην εξέλιξή του έχει βοηθήσει και η Yamaha, που και στο παρελθόν είχε συνεργαστεί με τους μηχανικούς της Toyota για το Toyota 2000GT του 1960. Ο 5λιτρος κινητήρας βασίζεται στον αντίστοιχο του LS460, αλλά διαθέτει βαλβίδες εισαγωγής από τιτάνιο, εκκεντροφόρους χαμηλής τριβής και δεύτερη αντλία λαδιού, ενώ είναι κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο. Η Yamaha έχει σχεδιάσει την κεφαλή με 4 βαλβίδες στον κύλινδρο, που ενσωματώνει διπλό σύστημα εισαγωγής, που "ανοίγει" στις 3.600 σ.α.λ., κάτι που είναι αισθητό τόσο από την απόδοση του κινητήρα σε αυτές τις στροφές, όσο και από το βαρύ ήχο που παράγει από εκείνες μέχρι και τον κόφτη (7.000 σ.α.λ.). Διαθέτει διπλό σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων και εκκεντροφόρων VVT-iE και σύστημα άμεσου ψεκασμού, ενώ όσον αφορά στις επιδόσεις του και εκείνες είναι μέσα στο παιχνίδι του ανταγωνισμού, δηλαδή καταιγιστικές.
Είναι Fοβερό και το δείχνει
Από την εμφάνιση και μόνο, το Lexus IS F κάνει ορατούς τους σκοπούς του. Η Lexus άφησε τα εκλεπτυσμένα χαρακτηριστικά της σειράς ΙS να εκδηλωθούν, συνδυάζοντάς τα με έντονα επιθετικά στοιχεία. Αρχικά τα αυξημένα μετατρόχια, σε σχέση με τις απλές εκδόσεις IS, καλύπτονται από φουσκωμένα φτερά, ενώ το νέο καπό εμπρός διαθέτει το γνωστό και από τον ανταγωνισμό φούσκωμα ή powerdome, ώστε να βολευτεί ο 5λιτρος V8 κινητήρας. Ο συνδυασμός των δύο στοιχείων δίνει στο εμπρός μέρος ένα έντονα σφηνοειδές και επιθετικό σχήμα, που συμπληρώνεται από το μυώδη προφυλακτήρα με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα. Στα πλαϊνά του αμαξώματος τις εντυπώσεις κερδίζουν οι αεραγωγοί των εμπρός φτερών, που ενώνονται περίτεχνα με τα μυώδη μαρσπιέ, ενώ την εικόνα συμπληρώνουν οι 10άκτινες ζάντες των 19 ιντσών από την BBS. Στο πίσω μέρος η δυναμική εικόνα του IS F προβάλλεται από το μυώδη προφυλακτήρα με τις 4 απολήξεις των εξατμίσεων (εκατέρωθεν διπλές κάθετης διάταξης) και τη διακριτική αεροτομή της πόρτας του χώρου αποσκευών.

 
 Lexus IS F
Oδική συμπεριφορά
Εσωτερικό - Χώροι