• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  2/12/2008
Πρώτη επαφή
Mazda 6 με νέο κινητήρα Turbo Diesel 2,2 λίτρων
Ροπή σε αφθονία
Διαβάστηκε από 2464 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:2/12/2008
Το Mazda 6, με τον πετρελαιοκινητήρα των 2,2 λίτρων, θα βρίσκεται στη χώρα μας περίπου το Φεβρουάριο του 2009
Το νέο Mazda 6 ήδη μετράει ένα χρόνο πωλήσεων τόσο στην ελληνική όσο και στην ευρωπαϊκή αγορά. Η ιαπωνική εταιρεία προσθέτει πλέον στην γκάμα των μηχανικών συνόλων ένα νέο κινητήρα 2,2 λίτρων ντίζελ, που θα διατίθεται σε τρεις εκδόσεις με 125 (Low Power), 163 (Mid Power) και 185 (Ηigh Power) ίππους αντίστοιχα.
Οι επεμβάσεις στον κινητήρα
Στόχος της Mazda ήταν να κατασκευάσει έναν κινητήρα με περισσότερη ιπποδύναμη και ροπή, διατηρώντας όμως το θόρυβο, την κατανάλωση και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε χαμηλά επίπεδα. Για να επιτευχθούν όλα αυτά, οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρείας αύξησαν τα μπεκ ψεκασμού καυσίμου στα 10 (από 6 που διαθέτει ο 2λιτρος ντίζελ), όπως επίσης και την πίεση ψεκασμού στα 200 Μpa. Η διατήρηση της κατανάλωσης (5,6 λτ./100 χλμ.) και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (147 gr/Km) στα ίδια επίπεδα με το μικρότερο σε χωρητικότητα κινητήρα πετρελαίου, οφείλεται κατά μεγάλο ποσοστό στο νέας γεωμετρίας τούρμπο, στο πιο αποδοτικό φίλτρο μικροσωματιδίων και στο βελτιωμένο σύστημα ψύξης. Το βάρος του αμαξώματος και στις τρεις εκδόσεις δεν επηρεάστηκε από τα περισσότερα κυβικά του κινητήρα, λόγω του ότι για το μπλοκ του μηχανικού συνόλου χρησιμοποιήθηκε αλουμίνιο. Σε κάθε περίπτωση, ο νέος κινητήρας πετρελαίου προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο, εμφανίζοντας μεγάλα αποθέματα ροπής.
Έως 185 ίππους και 400 Nm ροπής
Το Mazda 6 με τον πετρελαιοκινητήρα των 2,2 λτ. θα διατίθεται σε τρεις εκδόσεις με ιπποδυνάμεις 125, 163 και 185 ίππων, παράλληλα με τον υπάρχοντα κινητήρα ντίζελ των 2,0 λίτρων, απόδοσης 140 ίππων (σε ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές), ενώ θα συνδυάζεται και με τους τρεις τύπους αμαξωμάτων του μοντέλου που ήδη γνωρίζουμε (sedan, hatchback και station wagon).
Τι παραπάνω προσφέρει ο νέος κινητήρας
σε σχέση με τον υπάρχοντα 2λιτρο;
• Περισσότερη ιπποδύναμη (45 ίππους στην έκδοση High Power και 23 ίππους στην έκδοση Mid Power).
• Περισσότερη ροπή (70 Nm για την έκδοση των 185 ίππων και 30 Nm για την έκδοση των 163 ίππων, διαθέσιμες από τις 1.800 σ.α.λ.).
• Καλύτερες επιδόσεις τόσο στα 0-100, όσο και στις τελικές ταχύτητες (για τις εκδόσεις Ηigh Power και Mid Power).
• Λιγότερη κατανάλωση κατά 0,1 λτ./100 χλμ στις εκδόσεις με τους 163 και 125 ίππους.
• Διατήρηση περίπου των ίδιων επιπέδων στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, παρ' όλη την αύξηση των κυβικών και της ιπποδύναμης.
Τεχνολογία: Vehicle Monitoring System
Ταυτόχρονα με την παρουσίαση του νέου κινητήρα 2,2 λτ. ντίζελ, είχαμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε και το σύστημα Rear Vehicle Monitoring System, που εφοδιαζόταν το Μazda 6, το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό σε περιπτώσεις ακούσιας αναχώρησης από τη λωρίδα όπου κινείται το όχημα. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί ραντάρ μικροκυμάτων στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, έτσι ώστε να ανιχνεύει την κίνηση των αυτοκινήτων που έπονται σε μήκος 50 μέτρων. Στην περίπτωση όπου ο οδηγός παρεκλίνει από την πορεία του (με ταχύτητα άνω των 60 χλμ./ώρα) χωρίς να χρησιμοποιήσει τα φλας, μέσω ηχητικής και φωτεινής ειδοποίησης στο εσωτερικό των καθρεφτών υπενθυμίζεται η επικινδυνότητα της κίνησής του.
To Μazda 6 με τον πετρελαιοκινητήρα των 2,2 λίτρων, σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στη Μαγιόρκα. Το μηχανικό σύνολο των 185 ίππων που είχαμε στη διάθεσή μας, έδειχνε να κινεί απροβλημάτιστα το σεντάν αμάξωμα των 1.455 κιλών. Ωστόσο η ροπή των 400 Nm γινόταν αισθητή μετά τις 2.000 σ.α.λ, ενώ ο θόρυβος του κινητήρα κυμαινόταν σε λογικά επίπεδα για τα δεδομένα των ντίζελ μηχανικών συνόλων.
Με τρεις ιπποδυνάμεις θα διατίθεται ο νέος πετρελαιοκινητήρας της Mazda 2,2 λίτρων, με μεγαλύτερη αυτή των 185 ίππων με τα 400 Nm ροπής.

Στο νέο κινητήρα χρησιμοποιήθηκε μπλοκ αλουμινίου, ώστε να παραμείνουν τα επίπεδα βάρους στα ίδια επίπεδα με αυτά εκείνου των 2,0 λίτρων (+ 6 κιλά), ενώ με μια σειρά παρεμβάσεων, σε χαμηλά επίπεδα κρατήθηκαν η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων.