Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  3/2/2009
TEST
Alfa Romeo MiTo 1,4 TB 155 PS
Κωδικός Alfa!
Διαβάστηκε από 31378 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:3/2/2009
Νέα Alfa Romeo MiTo: Δυναμική σε εμφάνιση και οδική συμπεριφορά
Δεν είναι εύκολη η προσπάθεια να αποκρυπτογραφήσει κανείς το DNA της Alfa Romeo MiTo, της πρώτης σύγχρονης μικρής "Alfa". Ειδικά εάν αντιπαραβάλει κανείς το αυτοκίνητο με το παρελθόν της φίρμας. Ίσως γι αυτό τελικά, σε κρίσιμους τομείς όπως η οδική συμπεριφορά και η απόδοση του κινητήρα, οι Ιταλοί έδωσαν το πλεονέκτημα της παρεμβατικότητας στον οδηγό, αφήνοντάς τον τελικά να επιλέξει αυτός το "χαρακτήρα" της μικρής Alfa Romeo.
Ήταν φθινόπωρο του 2006, όταν διέρρευσαν στο διαδίκτυο οι πρώτες φήμες για την πρόθεση της Alfa Romeo να εισέλθει στη μικρή κατηγορία και να μας παρουσιάσει τη μικρότερη "Alfa" της σύγχρονης εποχής. Σχεδόν 2 χρόνια αργότερα, η εταιρεία έκανε πράξη αυτή της την πρόθεση, παρουσιάζοντας στο κοινό τη MiTo. Οι οπαδοί της αναρωτήθηκαν αμέσως, πόσο από το συναίσθημα της εταιρείας μπορεί να έχει αυτή η Alfa Romeo, της οποίας τα βασικά δομικά στοιχεία (δηλαδή το πάτωμα) προέρχονται από συνεργασία της Fiat με την GM, ενώ, παράλληλα, ακόμη και το όνομά της (από τις ιταλικές πόλεις Μιλάνο και Τορίνο) το οφείλει σε ιδέα γερμανικού περιοδικού. Από την άλλη πλευρά, το κοινό εκείνο που πάντοτε θαύμαζε τα μοντέλα της εταιρείας, αλλά λόγω της αυξημένης τιμής τους δεν μπορούσε να τα αποκτήσει, υποδέχτηκε με ενθουσιασμό τη μικρότερη Alfa Romeo. Υπό αυτό το πρίσμα και έχοντας στα χέρια μας ένα από τα πιο πολυσυζητημένα αυτοκίνητα της περασμένης χρονιάς, θα προσπαθήσουμε να εξακριβώσουμε το DNA της νέας Alfa Romeo MiTo.
Γοητευτική Alfa…
Ο τομέας της σχεδίασης ήταν, είναι και, όπως φαίνεται, θα συνεχίσει να είναι για την Alfa Romeo ένα από τα βασικά στοιχεία της ίδιας της υπόστασης και άρα του DNA της. Δείτε λοιπόν τη MiTo. Παρά τις μικρές της διαστάσεις, είναι ένα αυτοκίνητο που εντυπωσιάζει και προκαλεί το βλέμμα. Από το εμπρόσθιο τμήμα με τη χαμηλά τοποθετημένη τριγωνική γρίλια, τον προφυλακτήρα με τις μεγάλες εισαγωγές, αλλά και τα στρογγυλά φώτα, μέχρι το πίσω μέρος, εκεί όπου κεντρίζουν το βλέμμα τα στρογγυλά φώτα με το χρωμιωμένο περίγραμμα, αλλά και οι τονισμένοι "ώμοι" των θόλων, η MiTo είναι ένα αυτοκίνητο που το χαζεύεις και το θαυμάζεις. Θυμίζει έντονα την εντυπωσιακή 8C Competizione, την ίδια στιγμή που σε σχέση με έναν από τους κύριους ανταγωνιστές της, το Mini, η MiTo δεν έχει το πλεονέκτημα του να στηρίξει τη σχεδίασή της σε κάτι που προϋπήρχε στο παρελθόν.
Το βλέμμα πέφτει και στην τιμή
Σε πολύ καλά επίπεδα βρίσκονται οι τιμές της Alfa Romeo MiTo 155 PS, αφού η βασική έκδοση Progression κοστίζει 18.500 ευρώ, με αρκετά καλό εξοπλισμό, από τον οποίο απουσιάζουν οι ζάντες αλουμινίου και οι προβολείς ομίχλης. Η αμέσως επόμενη έκδοση Distinctive, με 16άρες ζάντες αλουμινίου, διζωνικό κλιματισμό και δερμάτινες επενδύσεις σε τιμόνι, χειρόφρενο και επιλογέα ταχυτήτων, κοστίζει 19.800 ευρώ. Θα πρέπει πάντως να σημειώσουμε, ότι υπάρχει ένας μακρύς κατάλογος προαιρετικών επιλογών, που εξατομικεύουν τη MiTo και δίνουν περισσότερο στιλ, στον οποίο περιλαμβάνονται οι 18άρες ζάντες, η πίσω αεροτομή, ο πίνακας οργάνων με λευκό φωτισμό, το εμπρός υποβραχιόνιο, τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος στο τιμόνι και τα πεντάλ αλουμινίου που διέθετε η MiTo της δοκιμής.
Συν & Πλην
(+): Η σχεδίαση του αμαξώματος, η οδική συμπεριφορά και η οδηγική αίσθηση (ειδικά στην επιλογή Dynamic), η αίσθηση και η απόδοση των φρένων, η τιμή αγοράς
(-): Η αίσθηση από το τιμόνι στην επιλογή Normal, η άνεση στην επιλογή Dynamic, οι χώροι στο πίσω κάθισμα και ο μη πρακτικός χώρος αποσκευών
Μοναδική, γοητευτική, ελκυστική. Η σχεδίαση της MiTo ακολουθεί πιστά τη στιλιστική παράδοση των μοντέλων της Alfa Romeo…

Το στιλ παίζει μεγάλο ρόλο στην εξέλιξη της μικρής Alfa Romeo, γεγονός ιδιαίτερα ορατό ακόμη και στη σχεδίαση του κλειδιού.

 
 Alfa Romeo MiTo 1,4 TB 155 PS
Εσωτερικό
Χώροι
Παθητική ασφάλεια
Οδική συμπεριφορά - Άνεση
Κινητήρας - Επιδόσεις
Συμπέρασμα