Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  31/3/2011
TEST
Lexus CT 200h
Compact, πολυτελές και «πράσινο»!
Διαβάστηκε από 39826 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:31/3/2011
Μικρομεσαία αυτοκίνητα υπάρχουν πολλά. Πολυτελή το ίδιο, ενώ τα υβριδικά 
αρχίζουν να ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια. Ωστόσο, μοντέλο που να συνδυάζει σήμερα όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, υπάρχει μόνο ένα. 
Ας υποδεχθούμε το νέο Lexus CT 200h.
Μικρομεσαία αυτοκίνητα υπάρχουν πολλά. Πολυτελή το ίδιο, ενώ τα υβριδικά αρχίζουν να ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια. Ωστόσο, μοντέλο που να συνδυάζει σήμερα όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, υπάρχει μόνο ένα. Ας υποδεχθούμε το νέο Lexus CT 200h.
Μικρομεσαία αυτοκίνητα υπάρχουν πολλά. Πολυτελή το ίδιο, ενώ τα υβριδικά 
αρχίζουν να ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια. Ωστόσο, μοντέλο που να συνδυάζει σήμερα όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, υπάρχει μόνο ένα. 
Ας υποδεχθούμε το νέο Lexus CT 200h.
Αρκετά στοιχεία από τη σχεδιαστική φιλοσοφία L-finesse είναι εμφανή δίνοντας στο CT200h τη δική του ταυτότητα.
Η θέα ενός Lexus compact διαστάσεων (μήκος 4,32 μ.) ξένισε αρκετούς εποχούμενους και μη και δικαιολογημένα, αφού η ιαπωνική πολυτελής φίρμα για πρώτη φορά στην ιστορία της, "κατεβαίνει" κατηγορία μέσω του νέου CT 200h. Μάλιστα, το νέο μοντέλο κερδίζει τον τίτλο του πρώτου μικρομεσαίου premium υβριδικού στον κόσμο. 
Με ταυτότητα…
Αρκετά στοιχεία από τη σχεδιαστική φιλοσοφία L-finesse είναι εμφανή δίνοντας στο CT 200h τη δική του ταυτότητα. Απλές, αλλά ντελικάτες σχεδιαστικές γραμμές με ουσία και χωρίς τυμπανοκρουσίες, αλλά και τονισμένες λεπτομέρειες (ειδικά στο πίσω μέρος) που ενισχύουν το σπορ προφίλ, όπως τα εμπρός LED φώτα ημέρας. 
Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί στον αεροδυναμικό σχεδιασμό του μοντέλου με αποτέλεσμα ο σχετικός συντελεστής Cd να είναι μόλις 0,28. Το σημαντικότερο όμως, είναι πως το CT 200h καταναλώνει μόλις 3,8 λτ./100 χλμ. και εμφανίζει τις πιο χαμηλές εκπομπές CO2 στην κατηγορία του με 87 γρ./χλμ. (89 γρ./χλμ τo υβριδικό Auris και το Prius).
Και χαρακτήρα…
Το CT 200h είναι το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο της Lexus. Τα καλά νέα ξεκινούν από την πολύ καλή θέση οδήγησης με πολλαπλές ρυθμίσεις. Στη συνέχεια, σύντομα διαπιστώνεις πως οι σφιχτούτσικες αναρτήσεις, τα φαρδιά μετατρόχια και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά 17 ιντσών (μάλλον υπερβολική επιλογή) προσφέρουν αμεσότητα στην οδήγηση. Ωστόσο, οι κακοτεχνίες γίνονται αισθητές. Σε καλό οδόστρωμα, η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, αν και ενοχλεί η ροή του αέρα που ακούγεται πάνω από τα 100 χλμ./ώρα και το βουητό από τον κινητήρα πάνω από τις 4.000 σ.α.λ. 
Σε συνδυασμό με το στάνταρ ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου συμπεριφοράς, το CT 200h στρίβει με ασφάλεια και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Δεν γέρνει ιδιαίτερα, δεν ανοίγει εύκολα την τροχιά του και όταν συμβεί αυτό γίνεται προοδευτικά και ελεγχόμενα. Ωστόσο, με τέτοια ανάρτηση περιμέναμε κάτι καλύτερο. Το τιμόνι είναι ακριβές και άμεσο, αν και μερικές φορές (υπό πίεση) νιώθεις αποκομμένος από τα δρώμενα, σε καμία περίπτωση όμως, όπως σε ένα Prius/Auris. Tα δυνατά φρένα δεν έχουν την ξύλινη αίσθηση και την on-off λειτουργία άλλων υβριδικών, ενώ ακόμα και στην υπερβολή, η πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια κρατάει βιδωμένο το αντίστοιχο μέρος. Στην επιλογή Sport του Drive Mode τα πράγματα γίνονται καλύτερα.
Αρχικά, ο πίνακας οργάνων αποκτά κόκκινο φωτισμό και στροφόμετρο, ενώ το τιμόνι γίνεται πιο άμεσο (όχι όμως και πιο επικοινωνιακό), ο ηλεκτροκινητήρας από τα 500 πάει στα 650 Volt και τα ηλεκτρονικά συστήματα συμπεριφοράς και πρόσφυσης γίνονται λιγότερο παρεμβατικά. 
Από 28.500 ευρώ 
Η αρχική έκδοση Advance ξεκινά από 28.500 ευρώ και προσφέρεται πλούσιος εξοπλισμός, όπου μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται μετωπικοί αερόσακοι, πλευρικοί και οροφής, καθώς και αερόσακοι γονάτων οδηγού-συνοδηγού, σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (VSC), όλες οι ηλεκτρικές λειτουργίες, αυτόματος κλιματισμός 2 ζωνών, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, κ.λ.π. Συμπερασματικά, το CT 200h είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον αυτοκίνητο. Με σχετικά λογική τιμή προσφέρει υβριδικά οφέλη, πολυτέλεια και ξεχωριστή ταυτότητα. Γιατί να του γυρίσεις την πλάτη; Μάλιστα σύμφωνα με την Lexus προσφέρει 4.000-5.000 ευρώ χαμηλότερο κόστος σε σχέση με τους βασικούς ανταγωνιστές του (ίδιου κυβισμού).
(+): Κατανάλωση, ποιότητα και πολυτέλεια εσωτερικού, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός, Remote Touch, κόστος χρήσης, απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας.
(-): Βουητό στις υψηλές στροφές, φιλτράρισμα κακοτεχνιών στο δρόμο.

 
 Lexus CT 200h
Lateral Performance Damper System
Eσωτερικό
Υβριδικό σύστημα
Τεχνικά χαρακτηριστικά- Εξοπλισμός - Τιμή- Βαθμολογία