Διαβάστηκε από 16842αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:15/6/2011
Τα αγωνιστικά του WRC δεν προήλθαν από παρθενογέννηση, αλλά βασίστηκαν στις πολιτικές εκδόσεις που πρωταγωνιστούν στο ράλι της καθημερινότητας μας. Η σπορ αντιπαράθεση των Citroen DS3, Ford Fiesta
Sport και Mini Countryman μας ανοίγει ένα διαφορετικό παράθυρο με θέα προς τον εθνικό μας αγώνα.
• Citroen DS3 1,6 VTi από 18.165 ευρώ.
Τέλη κυκλοφορίας: 136 ευρώ
Σε τρεις μέρες από σήμερα, τα βουνά της Βοιωτίας και της Κορινθίας θα βροντούν από τις κλαγγές των τούρμπο και των εξατμίσεων των αγωνιστικών αυτοκινήτων του WRC.
Citroen DS3 και Ford Fiesta RS από την αρχή της χρονιάς τρώγονται σαν τον σκύλο με τη γάτα στις επικές τους μάχες επί των ειδικών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Πρόσφατα στο παιχνίδι μπήκε και η Μini με το Countryman.
Και οι τρεις αντίπαλοι έχουν δώσει ραντεβού στις ειδικές του 57ου Ράλι Ακρόπολις, οπότε η αδρεναλίνη έχει αρχίσει να ανεβαίνει κατακόρυφα από τώρα.
Δεν αντισταθήκαμε τελικά και μπήκαμε στο "τριπάκι" να αντιπαραθέσουμε περισσότερο, παρά να συγκρίνουμε άμεσα, τις πολιτικές εκδόσεις των αυτοκινήτων του Λεμπ και του Οζιέ, του Χίρβονεν και του Λάτβαλα, του Σόρντο και του Μίκι που είναι οι οδηγοί στις επίσημες αγωνιστικές ομάδες των Citroen, Ford και Mini αντίστοιχα. Σπόνσορας; Η καθημερινότητα Ανέκαθεν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα των ράλι βασίζονταν σε πολιτικά. Το θέλουν και οι κανονισμοί άλλωστε.
• Ford Fiesta 1,6 Sport από 15.900 ευρώ.
Τέλη κυκλοφορίας: 134 ευρώ
Η σχέση που τελικά έχουν μεταξύ τους είναι φυσικά αυτή του φάντη με το ρετσινόλαδο, αλλά οι συνειρμοί υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν. Αφήνοντας πίσω τα φουσκωμένα πανάλαφρα αμαξώματα των αγωνιστικών με τις εντυπωσιακές φορεσιές και τα χρώματα των χορηγών, βρισκόμαστε μπροστά στα πολιτικά μοντέλα στις εκδόσεις με τον 1,6 ατμοσφαιρικό κινητήρα και απόδοση περί τους 120 ίππους, που καταλήγουν με χειροκίνητα κιβώτια στους μπροστινούς τροχούς.
Μια… μικρή απόκλιση δηλαδή από την τετρακίνηση, τα τούρμπο μοτέρ των 300 ίππων και τα σειριακά κιβώτια που συναντάμε στα -ίδιων προδιαγραφών- αγωνιστικά.
Αντιθέτως, οι ομοιότητες στο σχεδιαστικό DNA μεταξύ αγωνιστικών και πολιτικών μοντέλων είναι εμφανείς και όχι άδικα. Οι κατασκευαστές δεν επιδιώκουν απλά κάτι τέτοιο, αλλά καταστρώνουν ολόκληρη στρατηγική, για να εκμεταλλεύονται εμπορικά τις αγωνιστικές επιτυχίες.
• Μini Countryman Cooper 1,6 από 25.500 ευρώ.
Τέλη κυκλοφορίας: 140 ευρώ
Όπως και να έχει, τα τρία μοντέλα διαφέρουν σημαντικά. Το Citroen DS3, που βασίζεται στο C3, είναι αν μη τι άλλο φανταχτερό. Τα LED ημέρας μπροστά και οι φαρδιές του μεσαίες κολόνες κλέβουν την παράσταση. Όπως και η διχρωμία με την οροφή ή οι υπέροχες ζάντες, στοιχεία που αποτελούν ένα μικρό μόνο μέρος του προγράμματος εξατομίκευσης που εφαρμόζει η Citroen με εκατοντάδες παραλλαγές και συνδυασμούς για να έχει κανείς πραγματικά το δικό του μοναδικό DS3.
Tο τρίθυρο σπορ Fiesta είναι αναμφίβολα το πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά από κάθε προηγούμενο. Στη Ford αποφάσισαν να μπουν δυναμικά στα χωράφια του σύγχρονου lifestyle και το κατάφεραν. Η κατηγορία των μικρών βλέπετε θέλει "χρώμα". Κομψότητα και δυναμισμό σε ένα συνδυασμό με μπόλικες δόσεις Kinetic design. Πρόσημο; Θετικότατο.
Το Mini Countryman είναι το πιο… περίεργο, με πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης και αυτό, όπως το κλασικό Μini στο οποίο και βασίστηκε και από το οποίο δανείζεται χαρακτηριστικά στοιχεία σχεδιασμού, όπως είναι η οροφή, η μάσκα ή τα φανάρια. Από εκεί και πέρα όμως, απέκτησε και πίσω πόρτες και υψηλότερο αμάξωμα για καλύτερους χώρους αφενός, αλλά και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος αφετέρου, βάζοντας σε σκέψεις όσους αναζητούν crossover επιλογές… Αλλά όταν μιλάμε για σχεδιασμό και αυτοκίνητο ο ρόλος της υποκειμενικότητας είναι πρωταγωνιστικός, οπότε περί ορέξεως ξέρετε. Κολοκυθόπιτα…