mono-sto-autotriti

Στις στροφές, τα περιθώρια πρόσφυσης που εμφανίζει το Q3 είναι πολύ υψηλά.

Υψηλή ποιότητα και σύγχρονες γραμμές για το εσωτερικό του Audi Q3, που διακρίνεται και για τη στιβαρή του κατασκευή.

Η οθόνη στο πάνω τμήμα του ταμπλό δεν είναι στάνταρ, διακρίνεται όμως για την ευκρίνειά της.

H σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση και η άμεση εμπλοκή της τετρακίνησης, αποτρέπουν την υποστροφή ή υπερστροφή.

Το ηλεκτρικό χειρόφρενο διαθέτει και επιλογή για αυτόματη εμπλοκή, η οποία λειτουργεί πολύ ομαλά και άμεσα.

Η κεντρική κονσόλα είναι στραμμένη προς τον οδηγό και παρά τους πολλούς διακόπτες, είναι εργονομική.

Οι επιβάτες στο πίσω κάθισμα έχουν πολύ χώρο για τα γόνατα και αρκετό για τα κεφάλια τους. Το πλάτος όμως είναι περιορισμένο για να χωρέσει και ένας τρίτος.

Η θέση οδήγησης είναι πλήρους ρυθμίσεων και παράλληλα, η υψηλή θέση της βοηθά στην περιμετρική ορατότητα.

Ο χώρος αποσκευών των 460 λίτρων είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος και με μεγάλο άνοιγμα. Η πλάτη του πίσω καθίσματος μπορεί να αναδιπλωθεί ασύμμετρα.

Η πολύ καλή τετρακίνηση, το χαμηλό βάρος και η ικανοποιητική απόσταση από το έδαφος (170 χλστ.), εξασφαλίζουν την απρόσκοπτη κίνηση εκτός δρόμου.

Automotive Quriosity!*

Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/10/2011

*Παράφραση του Automotive Curiosity (σ.σ. Αυτοκινητική περιέργεια)

Αποδεικνύοντας συνεχώς την αυτοκινητική της περιέργεια και «ανησυχία», η Audi μας φέρνει σήμερα το πρώτο μικρομεσαίο SUV στην ιστορία της: Το νέο Q3 είναι λοιπόν εδώ, έτοιμο για να ανταγωνιστεί όλη την κατηγορία και σε τιμή-έκπληξη για premium εκπρόσωπο του είδους.

 
- Οδική συμπεριφορά σε άσφαλτο και χώμα, ποιότητα κύλισης, απόδοση κινητήρα-επιδόσεις, λειτουργία τετρακίνησης, ποιότητα, σχέση τιμής-αξίας
- Βάρος τιμονιού στην ευθεία, διαθέσιμο πλάτος για τρίτο πίσω ενήλικα επιβάτη, ρηχό πορτ-μπαγκάζ

Ήταν θέμα χρόνου. Από τη στιγμή που όλοι οι κατασκευαστές έχουν στραφεί πλέον προς τη βελτίωση των οικολογικών και οικονομικών «επιδόσεων» των οχημάτων τους, μέσω του λανσαρίσματος μικρότερων σε διαστάσεων μοντέλων, ήταν θέμα χρόνου η Audi να επεκτείνει και αυτή τη γκάμα της προς τα κάτω. Και μετά το A1, το πρώτο δηλαδή μικρό μοντέλο στην ιστορία της μάρκας, η επέκταση αυτή περνάει και στα SUV. Ιδού λοιπόν το νέο Audi Q3, το πρώτο μικρομεσαίο SUV στην ιστορία της φίρμας από το Ίνγκολσταντ που λανσάρεται σήμερα στην ελληνική αγορά. Με 2λιτρα μοτέρ βενζίνης και στάνταρ τετρακίνηση (μόνο στο 2λιτρο diesel υπάρχει και προσθιοκίνητη έκδοση), το νέο Q3 στοχεύει απευθείας όχι μόνο στον έτερο Γερμανό premium ανταγωνιστή, δηλ. τη BMW X1, αλλά και στις κραταιές προτάσεις της κατηγορίας, από τη στιγμή μάλιστα που προσφέρεται και σε συμφέρουσες τιμές.

Από 31.450 ευρώ και πλήρες εξοπλιστικά
Η τιμή λοιπόν του Audi Q3 quattro με το 2λιτρο TFSI των 170 ίππων είναι αρκετά ανταγωνιστική, αφού ορίζεται στα 31.450 ευρώ. Με βάση το γεγονός ότι έχουμε να κάνουμε με ένα premium μικρομεσαίο SUV, με 2λιτρο μοτέρ και τετρακίνητο, τότε το ποσόν αυτό αποκτά ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον. Στα συν του Q3 και ο πολύ καλός εξοπλισμός που περιλαμβάνει στάνταρ ESP, 6 αερόσακους, όλο το ηλεκτρικό πακέτο, air condition, ηχοσύστημα, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και ράγες οροφής. Από εκεί και πέρα, ακολουθεί η έκδοση με τον 2λιτρο TFSI των 211 ίππων και κιβώτιο S Tronic, που κοστίζει 36.950 ευρώ. Στους diesel, το προσθιοκίνητο 2,0 TDI των 140 ίππων έχει τιμή 31.900 ευρώ , ενώ το 4Χ4 2,0 TDI με 177 PS και κιβώτιο S Tronic κοστίζει 38.900 ευρώ.

Αμάξωμα SUV με στοιχεία από κουπέ
Η σχεδίαση που επέλεξε η Audi για το νέο Q3 προσδίδει στο αυτοκίνητο μια αισθητική διαφορετικότητα σε σχέση με ό,τι μας έχουν συνηθίσει τα SUV. Έτσι, στο πίσω τμήμα του μοντέλου η οροφή έχει περισσότερη κλίση και δεν κάνει τόσο ορθή γωνία με την πίσω κολώνα, με αποτέλεσμα να δίνει και μια αίσθηση κουπέ μοντέλου. Σε συνδυασμό και με την μεγάλη εμπρόσθια τετραγωνισμένη μάσκα, αλλά και με τα μακρόστενα και αιχμηρά φωτιστικά, το Q3 κερδίζει σε αισθητικό δυναμισμό και δείχνει περισσότερο νεανικό από πολλούς ανταγωνιστές του.

Κινητήρας: Ισχυρό μοτέρ με πολύ γρήγορες επιδόσεις
Η πιο «ήπια» έκδοση του γνωστού 2λιτρου TFSI βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού του Ομίλου VW συναντάται κάτω από το καπό του Audi Q3. Η ονομαστική απόδοση της ισχύος είναι 170 ίπποι και η μέγιστη ροπή φτάνει στα 280 Nm. Στην πράξη, το μοτέρ αυτό κάθε άλλο παρά «ήπιο» εμφανίζεται, αφού τραβάει από πολύ χαμηλά, έχει εξαιρετικά γρήγορη απόκριση στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού και παράλληλα, «γεμίζει» σε όλο σχεδόν το φάσμα της περιστροφής του. Οι ικανότητές του αυτές αποδεικνύονται και στο πεδίο των μετρήσεών μας, εκεί όπου με τη συμβολή και της αμεσότατης τετρακίνησης, τα νούμερα που καταγράψαμε είναι από τα γρηγορότερα στην κατηγορία. Εξίσου ικανοποιητική είναι και η αίσθηση από τον επιλογέα του μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων, ενώ και το σύστημα Start-Stop έχει πολύ ομαλή λειτουργία και κορυφαία αμεσότητα για σύστημα του είδους. Η κατανάλωση από την πλευρά της, μπορεί να διατηρηθεί σε χαμηλά επίπεδα με ένα ήπιο τέμπο, όμως όταν το αυτοκίνητο πιεστεί, τότε το νούμερο ανεβαίνει αρκετά σε σχέση με τα 7,3 λτ./100 χλμ. που ανακοινώνει η Audi.

Εσωτερικό: Πολύ προσεγμένο ποιοτικά και με μοντέρνα σχεδίαση
Ως είθισται, η Audi μας έχει ετοιμάσει ένα πολύ ποιοτικό και προσεγμένο εσωτερικό για το νέο Q3, με την πολυτέλεια να είναι πιο έκδηλη όσο ανεβαίνει το επίπεδο του εξοπλισμού. Από πλευράς υλικών, αφρώδες πλαστικό καλύπτει το πάνω τμήμα του ταμπλό με το υπόλοιπο τμήμα του να αποτελείται από σκληρό στην αφή πλαστικό. Φυσικά, η συναρμογή και το φινίρισμα είναι υπεράνω κριτικής, σε ένα τελικό αποτέλεσμα που ικανοποιεί απόλυτα τους θιασώτες των premium μοντέλων. Από πλευράς σχεδίασης, το εσωτερικό του Q3 ακολουθεί τις καμπύλες και μοντέρνες γραμμές του αμαξώματος, χρησιμοποιώντας και κάποια μοναδικά στοιχεία σχεδιασμού για μοντέλο της Audi που θα τα δούμε από εδώ και πέρα και σε άλλα νέα μοντέλα. Αυτά είναι το νέο τριάκτινο και πιο σπορτίφ τιμόνι (προαιρετικό), η πεπλατυσμένη και ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό κεντρική κονσόλα, αλλά και το «περβάζι» κάτω από τη γραμμή των παραθύρων, που περικλείει το ταμπλό. Περαιτέρω, στεκόμαστε στην πολύ καλή θέση οδήγησης, πλήρους ρυθμίσεων, με το υψηλά τοποθετημένο κάθισμα, που προσφέρει ανεμπόδιστη περιφερειακή ορατότητα, ενώ αρκετά βολική είναι και η θέση του επιλογέα ταχυτήτων. Η σχεδίαση του καθίσματος τέλος, συνάδει στην άνεση κατά το ταξίδι, αλλά και στην πολύ καλή πλευρική στήριξη σε ένα δρόμο με στροφές.

Χώροι: Αρκετοί για 4 ενήλικες και με πρακτικό πορτ-μπαγκάζ
Παρότι οι εξωτερικές διαστάσεις του νέου Q3 είναι χαμηλότερες του μέσου όρου των μικρομεσαίων SUV, οι χώροι των επιβατών στο εσωτερικό είναι αρκετά καλοί. Έτσι, στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός χώρος για τα κεφάλια των επιβατών και άπλετος για τα γόνατά τους. Παράλληλα, το διαθέσιμο πλάτος είναι αρκετό για τη μεταφορά δύο ενηλίκων, ενώ μόνο ένας τρίτος θα χρειαστεί να κάνει κάποιες παραχωρήσεις ώστε να βολευτεί. Από εκεί και πέρα και σε ό,τι αφορά στο χώρο αποσκευών, αυτός είναι σχετικά ρηχός, όμως το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα του και το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας βολεύουν κατά τη φόρτωση. Τα 460 λίτρα ωφέλιμου όγκου που ανακοινώνει η Audi, είναι ένα πολύ ικανοποιητικό νούμερο για την κατηγορία.

Στο δρόμο: Ευχάριστο σε άσφαλτο και χώμα
Στην εποχή των Crossover και της αναζήτησης της οικονομίας και οικολογίας, είναι ευχάριστο που η Audi επέλεξε να μην προορίσει το Q3 αποκλειστικά και μόνο για light χρήση «εντός δρόμου». Μπορεί λοιπόν να μην υπάρχουν δυνατότητες που έχουμε δει σε κλασσικά off road οχήματα («κοντές» σχέσεις, κλείδωμα του ποσοστού της τετρακίνησης κ.λπ.), μπορεί το πλαίσιο μην είναι σκληροπυρηνικό (η μικρομεσαία πλατφόρμα του VW Group), όμως από τη μια η εξαιρετικά άμεση εμπλοκή της τετρακίνησης και από την άλλη το χαμηλό συνολικό βάρος και η ικανοποιητική απόσταση από το έδαφος των 170 χλστ., φροντίζουν ώστε να προσπελάζονται με ευκολία οι εκτός δρόμου ανωμαλίες σε μια διαδρομή με πατημένο χώμα. Σύμμαχος του οδηγού εκτός δρόμου είναι και η ανάρτηση, με τις σχετικά μακριές διαδρομές και την ισορροπημένη ρύθμισή της. Αφήνοντας τις εκτός δρόμου δυνατότητες του Q3 και περνώντας στην οδική του υπόσταση στην άσφαλτο, το πρώτο που θα εκθειάσουμε είναι η αμεσότητα στη λειτουργία και εμπλοκή της τετρακίνησης που φροντίζει ώστε το αυτοκίνητο να διατηρεί την πορεία του ανεξαρτήτως διαδρομής και παράλληλα, να εμφανίζει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης στις στροφές. Η υποστροφή λοιπόν έρχεται πολύ αργά και δύσκολα προκαλείται, όπως και η υπερστροφή, που μόνο εάν επιδιωχθεί από τον οδηγό με άφημα του γκαζιού μέσα στη στροφή και ανάποδο τιμόνι θα κάνει την εμφάνισή της – και σε αυτή την περίπτωση, η εξέλιξή της είναι θα είναι εξαιρετικά ομαλή. Εδώ, ο οδηγός θα εκτιμήσει επιπλέον την αίσθηση και τη γρηγοράδα του τιμονιού, το οποίο παρότι στην ευθεία δεν ικανοποιεί απόλυτα αφού – κατά τη συνήθη τακτική της Audi – είναι λίγο πιο ελαφρύ από ό,τι πρέπει, στις στροφές βγάζει τον οδηγό του Q3 ασπροπρόσωπο. Για το τέλος αφήσαμε την κορυφαία ποιότητα κύλισης και την καλή άνεση που εμφανίζει το αυτοκίνητο στην ευθεία, με τη σχετικά σφιχτή ανάρτηση να μην κουράζει και κατά το πέρασμα από συνεχείς «αστικές» ανωμαλίες.

Τετρακίνηση
Το Audi Q3 διαθέτει τη γνωστή τετρακίνηση quattro της γερμανικής εταιρείας, η οποία είναι αυτόματη και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη. Χρησιμοποιεί έναν υδραυλικό πολύδισκο συμπλέκτη για να μοιράσει τη διαθέσιμη ροπή στον εμπρόσθιο και πίσω άξονα του Q3 ή και στο μεμονωμένο τροχό με την καλύτερη πρόσφυση. Για πρώτη φορά μάλιστα, ο συμπλέκτης της τετρακίνησης έχει μεταφερθεί πίσω (από το κέντρο), για να ωφελήσει την κατανομή του βάρους, αλλά και να μειώσει τους χρόνους περάσματος της ροπής και στον πίσω άξονα.

Συμπέρασμα
Η κάθοδος της Audi στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV έχει σημάνει συναγερμό στον ανταγωνισμό, αφού το νέο Q3 είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα του είδους. Είναι ποιοτικό, δυνατό, ασφαλές, άνετο και έχει και την ευχέρεια να κινηθεί εκτός δρόμου χωρίς να δυσανασχετεί. Οι χώροι, μπορεί να μην είναι οι καλύτεροι στην κατηγορία, αλλά είναι αρκετοί για μια 4μελή οικογένεια. Ουσιαστικά, με την τιμή των 31.450 ευρώ να κρίνεται πολύ συμφέρουσα για αυτόν που θέλει να αποκτήσει ένα premium γερμανικό μοντέλο, ο μόνος προβληματισμός που προκύπτει πλέον στον αγοραστή είναι το εάν μπορεί να καλύψει φορολογικά (τεκμήριο, έκτακτη εισφορά) το 2λιτρο του κινητήρα…

Tags: AUDI