• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Η οδική συμπεριφορά της νέας Ypsilon εστιάζει κυρίως στην άνεση και στην ποιότητα κύλισης.

Ο θόρυβος στην καλά ηχομονωμένη καμπίνα είναι περιορισμένος και εμφανώς μικρότερος από άλλα μοντέλα της κατηγορίας.

Παραμένει ιδιαίτερη και ξεχωριστή η σχεδίαση στο εσωτερικό της νέας Ypsilon.

Αυξημένος κατά 30 λτ., σε σχέση με πριν, είναι ο χώρος αποσκευών, που πλέον φτάνει στα 245 λτ.

Ο χώρος για τα κεφάλια μεσαίου αναστήματος πίσω επιβατών είναι οριακός όπως και ο αέρας για τα γονατα.

Εύχρηστα τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος στο τιμόνι.

Σε βολική θέση βρίσκεται ο ακριβής επιλογέας ταχυτήτων.

O τούρμπο TwinAir των 85 ίππων εξασφαλίζει μέση κατανάλωση των 4,2 λτ./100 χλμ. και 99 γρ.CO2/χλμ.

Δοκιμάζουμε τη νέα Lancia Ypsilon 0,9 TwinAir 85PS

66.147 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/11/2011

Με εκκεντρική σχεδίαση, πολύ ιδιαίτερο χαρακτήρα και προσανατολισμένη στην άνεση, η Lancia Ypsilon διεκδικεί το δικό της απαιτητικό κοινό στην κατηγορία.

 
+ Ελαστικότητα κινητήρα, άνεση, κατανάλωση, σχεδίαση, κόστος χρήσης, πρακτικότητα
- Ατέλειες συναρμογής, πορτμπαγκάζ, αίσθηση φρένων

Η Ypsilon σχεδιάστηκε κατ αρχήν για να μην περνά απαρατήρητη. Με 5θυρο αμάξωμα και διαστάσεις μεταξύ μίνι και μικρού αυτοκινήτου, δημιουργεί μια δική της κατηγορία στην οποία πρωταγωνιστεί το στυλ, συνδυάζοντας παράλληλα την αίσθηση πολυτέλειας και την πρακτικότητα. Στη βασική, από πλευράς κινητήρα, έκδοση με τον 0,9 TwinAir, η Ypsilon προσθέτει στα προσόντα της και το χαμηλό κόστος χρήσης.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ο δικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος TwinAir κινητήρας των 0,9 λτ. είναι απόλυτα εναρμονισμένος με το πνεύμα της εποχής που ορίζει μικρό κυβισμό και χαμηλή κατανάλωση. Το συγκεκριμένο μοτέρ αποδίδει 85 ίππους και 110 Nm ροπής. Είναι αρκετά ελαστικό και φανερώνει τις αρετές του στο μεσαίο και υψηλό φάσμα στροφών. Από τις 3.500 σ.α.λ. η τουρμπίνα ξυπνάει με αποτέλεσμα τo αυτοκίνητο  να επιταχύνει δυνατά (στο μέτρο του δυνατού για κινητήρα 900 κ.εκ.) έως και τον κόφτη. Το 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων έχει μεγάλες διαδρομές στον επιλογέα και αρκετά ασαφή αίσθηση. Ωστόσο η κλιμάκωση των σχέσεων είναι τέτοια που σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος του αμαξώματος (975 κιλά) εξασφαλίζει καλές επιδόσεις. Συγκρατημένη είναι και η κατανάλωση με μέση τιμή τα 4,7 λτ./100 χλμ. Οι εκπομπές ρύπων φτάνουν τα 98 γρ./χλμ, αριθμός που δίνει στην Ypsilon ελεύθερη πρόσβαση στον πράσινο δακτύλιο και απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.

Διαβάστε εδώ τη δοκιμή της πετρελαιοκίνητης Lancia Ypsilon 1,3 16v JTD 95PS

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ - ΧΩΡΟΙ
Η ξεχωριστή σχεδίαση του εσωτερικού αποτελεί βασικό προσόν και της Ypsilon. Τα μαλακά υλικά στο ταμπλό και τις πόρτες, καθώς και τα σκληρά πλαστικά στα υπόλοιπα σημεία της καμπίνας ικανοποιούν σε ποιότητα, ωστόσο από τη συναρμογή δεν απουσιάζουν ορισμένες μικροατέλειες. Γενικά ο διάκοσμος έχει ένα έντονο αέρα πολυτέλειας. Σε επίπεδο χώρων, μπροστά δεν υπάρχει πρόβλημα, όμως πίσω, οι μεσαίου ύψους επιβάτες θα αισθανθούν περιορισμένοι. Ο τοποθετημένος στο κέντρο πίνακας οργάνων και η θέση του επιλογέα ταχυτήτων ψηλά κοντά στο ταμπλό απελευθερώνουν αρκετό χώρο για θήκες, ενισχύοντας την πρακτικότητα. Για τις αποσκευές υπάρχουν 217 λτ. χωρητικότητας στο πορτμπαγκάζ τιμή που το κατατάσσει κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας. 

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
 «Ατσαλάκωτη» είναι η αίσθηση που δίνει στο δρόμο η Lancia Ypsilon. Οι αναρτήσεις με τη μαλακή ρύθμιση απορροφούν αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και εξασφαλίζουν υψηλή ποιότητα κύλισης. Επίσης, η ευελιξία που παρέχει στις αστικές μετακινήσεις εκτιμάται δεόντως όπως και η ευκολία στο παρκάρισμα. Κινούμενη εκτός αστικού περιβάλλοντος, όπου είναι σε θέση να αναπτύξει εύκολα γρήγορο ρυθμό, επιδεικνύει ικανοποιητική σταθερότητα αλλά με αρκετά τονισμένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Αυτό σε συνδυασμό με το μέτριας αίσθησης τιμόνι και την προοδευτική αλλά πρώιμη υποστροφή, δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για οδηγικές ανησυχίες. Επιπλέον, τα φρένα απαιτούν μεν ελάχιστη δύναμη, ωστόσο δεν προσφέρουν την καλύτερη δυνατή αίσθηση.

ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Η Lancia Ypsilon δεν έχει υποβληθεί στις δοκιμασίες πρόσκρουσης του EuroNCAP. Όσον αφορά τον εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας, διαθέτει αερόσακους οδηγού, συνοδηγού και πλευρικούς. Το ESP τέλος ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό. 

ΤΙΜΗ - ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Με την τιμή να ξεκινάει από 13.788 ευρώ (12.488 ευρώ με απόσυρση) για την έκδοση Silver, η Ypsilon θεωρείται συμφέρουσα αγορά. Από στοιχεία άνεσης υπάρχουν κάποιες χτυπητές ελλείψεις όπως ηχοσύστημα, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, ζάντες αλουμινίου και δερμάτινο τιμόνι και επιλογέας ταχυτήτων. Αυτά όπως και αρκετά ακόμη στοιχεία είναι στάνταρ στην έκδοση εξοπλισμού Gold. Το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας ESP είναι προαιρετικός εξοπλισμός.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Με ιδιόμορφη σχεδίαση και εξεζητημένο ντιζάιν, η Ypsilon είναι η «femme fatale» της κατηγορίας. Εκκεντρική, με το 5θυρο κομψό αμάξωμα, αποτελεί μονόδρομο για όσους θέλουν να συνδυάσουν το ιδιαίτερο στυλ με την πρακτικότητα. Ο δικύλινδρος τούρμπο κινητήρας προσφέρει δυνατότητες αντιστρόφως ανάλογες ως προς το μέγεθός του, συνδυάζοντας εξαιρετική οικονομία.

Διαβάστε εδώ τη δοκιμή της πετρελαιοκίνητης Lancia Ypsilon 1,3 16v JTD 95PS