Αισθητά πιο… αντράκι είναι πλέον ο σκαραβαίος που διατηρεί στο ακέραιο το ρετρό του χαρακτήρα.
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Αισθητά πιο… αντράκι είναι πλέον ο σκαραβαίος που διατηρεί στο ακέραιο το ρετρό του χαρακτήρα.

Δοκιμάζουμε ΠΡΩΤΟΙ: Nέο VW Beetle 1,2 TSI - Flower Power

12.826 Επισκέψεις στο άρθρο (24/11/2011)

H δεύτερη εκδοχή της σύγχρονης γενιάς του θρυλικού «σκαραβαίου» της Volkswagen γίνεται πιο αντράκι και κάνει τη δικιά της ειρηνική επανάσταση ξυπνώντας τα ρετρό πάθη…

(+)Σχεδίαση, άνεση ανάρτησης, κινητήρας-επιδόσεις, κατανάλωση-ρύποι

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

(-)Σκληρά πλαστικά, όχι τόσο ιδιαίτερο εσωτερικό


Ο αρχέτυπος «σκαραβαίος» με τα 22.000.000 πωλήσεις και την 73χρονη ιστορία, δικαίως θεωρείται ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα θρυλικά αυτοκίνητα ακόμα και στην εποχή του iphone, της 3D τηλεόρασης και του Facebook. Και αν το φορτίο που κουβάλησε η πρώτη αναβίωση του μοντέλου στα τέλη των nineties ήταν μια φορά βαρύ, αυτό της νέας γενιάς είναι ακόμη περισσότερο, αφού όφειλε να αποτινάξει το μανδύα του «γυναικείου» αυτοκινήτου και της ανούσιας αναβίωσης. Και ο «σκαραβαίος» του 2011 δείχνει να τα καταφέρνει!

Το σκαθάρι μεγάλωσε!
Σχεδιαστικά, το νέο σκαθάρι αποτελεί τη φυσική εξέλιξη του προηγούμενου με το χαρακτηριστικό τοξοειδές υπόβαθρο και τραβάει τα βλέμματα αμέσως. Το νιώσαμε έντονα σε συνδυασμό μάλιστα με δεκάδες ερωτήσεις από άλλους εποχούμενους και μη οδηγώντας στην Αθήνα και πέριξ αυτής. Αν μη τι άλλο, σχεδιαστικά, είναι πιθανότατα ό,τι πιο κομψό έχει να επιδείξει η VW στη γκάμα της. Η οροφή είναι χαμηλότερη από πριν, ενώ στο ιδιαίτερα επικλινές πίσω μέρος δεν υπάρχουν πλέον ολοστρόγγυλα φανάρια. Συνολικά, το νέο σκαθάρι είναι πιο… αντρικό και εμφανώς μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο, με μια αύξηση της τάξης των 152 και 84 χλστ. για το μήκος και το πλάτος αντίστοιχα.

Από 17.560 ευρώ
To νέο Beetle ενισχύει το ρετρό χαρακτήρα του και αναμφίβολα αποτελεί μια πολύ καλή προσπάθεια διαιώνισης του είδους! Πιο ώριμο σχεδιαστικά, με μεγαλύτερες διαστάσεις και με ακόμα περισσότερη τεστοστερόνη στο DNA του, θα τραβήξει το ενδιαφέρον όσων το life style αποτελεί τρόπο ζωής. Σίγουρα δεν είναι ένα λαϊκό αυτοκίνητο, όπως το πρωτότυπο μοντέλο και αυτό αντικατοπτρίζεται και στην αρχική τιμή των 17.560 ευρώ για την έκδοση 1,2 TSI Cult. Στον τομέα του εξοπλισμού, η εν λόγω έκδοση περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, σύστημα ευστάθειας, πλήρες σετ αερόσακων, air condition, ηχοσύστημα με MP3 player, cruise control, υπολογιστή ταξιδίου και ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά.

Κινητήρας-Επιδόσεις: Στο ρυθμό του TSI
O τούρμπο1,2 TSI των 105 ίππων στις πολύ χαμηλές στροφές δείχνει λίγο πιο «άδειος» από ό,τι έχουμε συνηθίσει, αλλά συνολικά χάρη στη ροπή του κινεί αξιοπρεπώς το Beetle των 1.260 κιλών. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,8 δλ., ενώ τα 60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η έρχονται σε 9,6 και 13,3 δλ., ενώ τα 80-120 χλμ./ώρα με 5η/6η είναι υπόθεση 15,6 και 22,0 δλ. Το κιβώτιο με τον απλά θετικό επιλογέα είναι 6 σχέσεων με την κλιμάκωση να στοχεύει στην οικονομία. Η VW υπόσχεται 5,9 λτ./100 χλμ. (CO2: 137 γρ./χλμ.).

Εσωτερικό-Χώροι: Eυχάριστο και πιο ευρύχωρο
Στο τετραθέσιο εσωτερικό, το βαζάκι για το λουλουδάκι δεν υπάρχει πια. Υπάρχει όμως βελτίωση στην εργονομία με τη μείωση της απόστασης του οδηγού από το ταμπλό και με την τοποθέτηση των οργάνων σε φυσιολογική θέση και όχι όλα μαζί, στοιβαγμένα σε ένα μεγάλο ρολόι… Το μικρό πάνω ντουλαπάκι στη μεριά του συνοδηγού θυμίζει το παρελθόν, ενώ ευχάριστη νότα αποτελεί η φάσα στο χρώμα του αμαξώματος που «τρέχει» στο ταμπλό. Η σχεδίαση του εσωτερικού ομολογούμε πως θα θέλαμε να είναι πιο ξεχωριστή, αφού θα μπορούσε να είναι ενός οποιουδήποτε νέου VW. Τα πλαστικά είναι γερά δεμένα μεταξύ τους, αλλά και σκληρά στην αφή. Οι χώροι είναι σαφώς μεγαλύτεροι, λόγω και της πιο επίπεδης και τραβηγμένης προς τα πίσω οροφής. Οι δύο πίσω επιβάτες έχουν επαρκή χώρο για γόνατά τους. Επίσης, πολύ σημαντική είναι η αύξηση στον χώρο αποσκευών, ο όγκος του οποίου φτάνει πλέον τα 310 λτ. (από τα 209 λτ.) αμβλύνοντας ένα σημαντικό μειονέκτημα.

Στο δρόμο: ¶νετο και ωραίο
Μολονότι πατάει σε μια πιο κοντή πλατφόρμα από αυτή του Jetta, το πρώτο πράγμα που εκτιμάς στο νέο Beetle, είναι ότι, δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Πατάει γερά και εμπνέει σαφώς περισσότερο από το μοντέλο που αντικαθιστά. Η καλή ποιότητα κύλισης και η άνεση της ανάρτησης που συνεπικουρείται από την έξυπνη διάσταση 215/55 R17 των ελαστικών, αποτελούν μερικά ακόμα θετικά στοιχεία. Με περισσότερη αίσθηση έρχεται και το τιμόνι, ενώ στο ταξίδι εκτιμάς το χαμηλό επίπεδο θορύβου της καλά ηχομονωμένης καμπίνας. Στις στροφές είναι ουδέτερο, αν και για αυτό βασίζεται περισσότερο στα (στάνταρ) ηλεκτρονικά, παρά στη μηχανική λειτουργία της ανάρτησης. Δεν είναι GΤi, ούτε θέλει κάτι τέτοιο άλλωστε. Δεν μπορείς όμως να πεις πως είναι άχρωμο οδηγικά, ειδικά σε σύγκριση με τον άγευστο, άνοστο και άοσμο προκάτοχό του που βασιζόταν σε Golf δύο γενεών πίσω! Παρά τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα, το νέο Beetle είναι ικανότατο και αν βρεθούν συνεχόμενες στροφές μπροστά σου δε θα το παίξεις και αδιάφορος. Θα ορμήξεις και θα το ευχαριστηθείς (ως ένα βαθμό), ενώ σε κάθε περίπτωση τα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς λειτουργούν χωρίς να σε αφήνουν με παράπονο.
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά
 
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.197
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)*
105/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)*
175/1.550-4.100
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,8
60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.)
9,6/13,3
80-120 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.)
15,6/22,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)*
180
100-0 χλμ./ώρα (μ.)
40,4
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)*
5,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)*
137
Βάρος (κιλά)
1.260
*Εργοστασιακή μέτρηση
 
 
 
 
 
Εξοπλισμός - τιμή
 
ESP/ ASR
σ/σ
Αερόσακος οδηγ/συν/πλευρ.
σ/σ/σ
Ρυθμιζόμενο τιμόνι
σ
Ηλ. παράθυρα εμπρός/ πίσω
σ/-
Κεντρικό κλείδωμα/ Ηλ. Καθρεφτες
σ/σ
Αir Condition
σ
Zαντες αλουμινίου
π
Ηχοσύστημα
σ
Φώτα ημέρας
σ
Cruise Control
σ
Τιμή από (ευρώ)
17.560
Έκδοση
Cult
Toyota
moto