ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Οι βελτιώσεις στην ανάρτηση, δεν έχουν αλλάξει το σχεδιασμό της, αλλά τη σχέση μεταξύ δυναμισμού και άνεσης, προς όφελος της δεύτερης.
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Οι βελτιώσεις στην ανάρτηση, δεν έχουν αλλάξει το σχεδιασμό της, αλλά τη σχέση μεταξύ δυναμισμού και άνεσης, προς όφελος της δεύτερης.

Οδηγούμε ΠΡΩΤΟΙ το νέο Honda Civic - Back to the future

(7/12/2011)

Το νέο Civic ΜΚ IX είναι εξίσου εντυπωσιακό με το μοντέλο που αντικαθιστά και πολύ πιο προσεγμένο στους τομείς που ενδιαφέρουν τους σύγχρονους ευρωπαίους αγοραστές.

autotriti team

Mε μια ματιά

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

- Στην Ελλάδα το Μάρτιο
- Σε τιμές ίδιες με τις σημερινές
- Kαι με μοτέρ 1,6λτ. diesel μέσα στο 2012



&&&& «Ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις». Αυτό είναι σίγουρο και ισχύει και στην περίπτωση του νέου Honda Civic 9ης. Όταν εμφανίστηκε το προηγούμενο μοντέλο, το 2006, μείναμε άφωνοι από το «τσαγανό» της Honda να τολμήσει τόσο πολύ σχεδιαστικά σε ένα μοντέλο που προοριζόταν για το ευρύ κοινό της μικρομεσαίας. Ωστόσο εκείνο που πραγματικά σκεφτήκαμε είναι τι μπορεί να σχεδιάσουν μετά από αυτό. Το πλήρωμα του χρόνου έφτασε για να διαπιστώσουμε ότι το νέο Civic είναι, στην πραγματικότητα, μια εξιδανικευμένη εκδοχή του μοντέλου 8ης γενιάς σε όλους τους τομείς. Και πριν προλάβετε να ανασηκώσετε αδιάφορα τους ώμους να θυμίσουμε ότι κάτι αντίστοιχο ισχύει και για το υπάρχον Golf σε σχέση με το παλιό, πράγμα που αποδεικνύει ότι ένα τέτοιο δικαίωμα έχουν μόνο τα πολύ επιτυχημένα projects.

Εμφάνιση: Όχι μόνο φουτουριστικό, αλλά μοντέρνο

Όπως επισημάναμε η σχεδίαση της 8ης γενιάς του Civic ήταν αναπάντεχη. Αυτό που σήμερα αντικρίζουμε είναι ένα σχήμα που πατάει πάνω στα ίδια μοτίβα, αλλά δείχνει πιο κατασταλαγμένο και ώριμο, χωρίς να χάνει σε εντυπωσιασμό. Στην ουσία του είναι πιο μακρύ (+29 χλστ.), ελαφρά πιο φαρδύ (+5 χλστ.) και πιο χαμηλό (-20 χλστ.) από το μοντέλο που αντικαθιστά, ενώ, όπως αναφέρει η Honda ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην αεροδυναμική. Αυτό έχει καταστεί ικανό με την flat σχεδίαση του πατώματος του αυτοκινήτου, αλλά και με την σημασία που έχει δοθεί στις λεπτομέρειες (από τους καθρέπτες και τους θόλους, μέχρι τα εμπρός και πίσω σπόιλερ και τις εισαγωγές αέρα). Για την ακρίβεια η Honda (όπως και άλλες εταιρείας – Ford, BMW) έχει σχεδιάσει έχει σύστημα με γρίλιες αέρα για την κεντρική εισαγωγή που κλείνουν εφόσον κριθεί ότι δεν επηρεάζεται η ασφάλεια και η δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, για να βελτιώσει τον αεροδυναμικό συντελεστή. Στην πράξη αυτό σημαίνει βελτίωση του συντελεστή οπισθέλκουσας –12,6 % για την έκδοση diesel (στην οποία εφαρμόζεται το σύστημα) και –10,8% για τις υπόλοιπες εκδόσεις βενζίνης.
Από εκεί και πέρα στο νέο μοντέλο εντύπωση προκαλεί ο μυώδης σχεδιασμός του εμπρόσθιου προφυλακτήρα, που ενσωματώνει τα φώτα ημέρας με λαμπτήρες LED, τα προεξέχοντα πίσω φώτα, οι τονισμένοι θόλοι των φτερών, το πίσω τζάμι που ενσωματώνει την αεροτομή, στο οποίο έχουν αλλάξει οι αναλογίες στις επιφάνειες, η κεραία στο πάνω μέρος που θυμίζει πτερύγιο καρχαρία, οι πιο στενές πλευρικές επιφάνειες που κάνουν πιο εντυπωσιακό το προφίλ του αυτοκινήτου. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πίσω τζάμι έχει προστεθεί και υαλοκαθαριστήρας, γεγονός που λύνει ένα από τα προβλήματα του παρελθόντος. Επίσης έχουν στενέψει και οι κολόνες στο C-Pillar βελτιώνοντας την ορατότητα προς τα πίσω.

&&&& &&&& &&&& &&&& &&&& Εσωτερικό: Πιο συμβατικό σχεδιαστικά, αλλά πιο ποιοτικό

Στο εσωτερικό η προσπάθεια εντυπωσιασμού του παρελθόντος, έχει μετριαστεί για ένα σχέδιο που είναι πιο συμβατικό, αλλά αποπνέει προσωπικότητα. Σύμφωνα με τη Honda ο σχεδιασμός του ταμπλό, που είναι και πάλι χωρισμένος σε επίπεδα, θυμίζει το άπλωμα των φτερών ενός μαχητικού αεροπλάνου. Ωστόσο η σημασία έχει δοθεί στην αναβάθμιση της ποιότητας και στην αίσθηση θαλπωρής. Ενδεικτική είναι η υιοθέτηση του ambient φωτισμού στο εσωτερικό, τη στιγμή που το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό έχει επενδυθεί με μαλακό πλαστικό. Η εργονομία είναι πιο προσιτή από το παρελθόν γιατί «πατάει» σε πιο απλά μοτίβα, όπως, για παράδειγμα, συμβαίνει στην κεντρική κονσόλα, ανάλογη εικόνα με το παρελθόν έχει μπροστά του ο οδηγός. Μπορεί ο πίνακας οργάνων να είναι, πλέον, ανάγλυφος, με τρία ξεχωριστά όργανα, αλλά από πάνω εξακολουθεί να βρίσκεται το ψηφιακό ταχύμετρο. Ενδεικτικό είναι ότι παραμείνει και το start&stop κουμπί, αλλά έχει μεταφερθεί στα δεξιά του τιμονιού.

Χώροι: Παραμένουν το δυνατό του σημείο

Το πιο δυνατό στοιχείο του μοντέλου προηγούμενης γενιάς ήταν οι εσωτερικοί του χώροι, σε σχέση με τις εξωτερικές του διαστάσεις. Με τις τελευταίες να έχουν παραμείνει, ουσιαστικά, στα ίδια επίπεδα με το παρελθόν, η Honda υπόσχεται ανάλογη ευρυχωρία και εσωτερικά. Η πράξη δικαιώνει τη θεωρία σε όλα τα επίπεδα, από πλευράς άνεσης και ευρυχωρίας, τόσο αναφορικά με τους χώρους πίσω, όσο και σχετικά με το χώρο αποσκευών. Αυτός παραμένει κορυφαίος για την τάξη μεγέθους και την κατηγορία, με 477 λίτρα. Παράλληλα, η χρηστικότητά του μεγαλώνει με την τμηματική αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος με έξυπνο τρόπο που αφενός χαρίζει επίπεδο χώρο φόρτωσης, αφετέρου εκμεταλλεύεται το χώρο κάτω από το πίσω κάθισμα.
Κατά τα λοιπά οι χώροι για μικροαντικείμενα παραμένουν καλοί, ενώ η θέση οδήγησης είναι ακόμα πιο στοχευμένη στη δυναμική οδήγηση, με εξαιρετική κλίση και δυνατότητες διαμόρφωσης, αλλά σωστά τοποθετημένο τιμόνι.

Κινητήρες: Η οικονομική οδήγηση στο προσκήνιο

Σύμφωνα με τη Honda, μία από τις προτεραιότητες σχεδιασμού του νέου μοντέλου ήταν να είναι σύμφωνο με την οικονομική κατάσταση στην Ευρώπη και άρα να είναι πιο οικονομικό σε σχέση με το παρελθόν. Έτσι η βασική γκάμα, για αρχή, περιλαμβάνει το μοτέρ 1,4 i-VTEC με 100 ίππους, το οποίο είναι τεχνολογίας Euro 5, καταναλώνει μόλις 5,4 λτ./100 χλμ. ενώ εκπέμπει 129 γρ./χλμ. και είναι εφοδιασμένο, όπως και οι άλλοι κινητήρες, με το σύστημα Start&Stop που η Honda ονομάζει Idle Start&Stop, ενώ έχει δεχτεί τις περιποιήσεις των μηχανικών για λιγότερες τριβές κατά τη λειτουργία. Με εκπομπές κατά 10% χαμηλότερες εμφανίζεται ο 1,8 i-VTEC των 142 ίππων, που έχει κι αυτός αναβαθμιστεί σε Euro 5. Την γκάμα ολοκληρώνει ο diesel 2,2 λίτρων i-DTEC που είναι κατά 20% πιο καθαρός από το προηγούμενο μοντέλο, με μόλις 110 γρ./χλμ. εκπομπών CO2 και 4,2 λτ./100 χλμ. μέσης κατανάλωσης. Ο κινητήρας αυτός είναι προδιαγραφών Euro 5, με 150 ίππους και 350 Nm ροπής.
Αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από το Idle Start&Stop η Honda αποφάσισε να εφαρμόσει και το σύστημα Eco Assist, που μέχρι τώρα απαντούσε μόνο στα υβριδικά της. Αυτό, μέσω των γραφικών στον πίνακα οργάνων, εκπαιδεύει τον οδηγό να οδηγεί πιο οικονομικά, ενώ βελτιστοποιεί και τη λειτουργία των μηχανικών μερών (κινητήρας, γκάζι, κλιματισμός) για μέγιστη οικονομική λειτουργία. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα κιβώτια συμβάλλουν και αυτά στον περιορισμό της κατανάλωσης. Έτσι το χειροκίνητο 6άρι συνοδεύεται από δείκτη αλλαγής ιδανικών σχέσεων, ενώ το αυτόματο 5άρι, έχει βελτιωθεί προάγοντας την οικονομική του λειτουργία κατά 2%.

Στο δρόμο: Σπορτίφ αλλά πιο ραφιναρισμένο

Ακόμα ένας από τους τομείς ενδιαφέροντος του παλιού Civic ήταν η οδηγική συμπεριφορά. Με το τιμόνι να κλέβει καρδιές, ήταν ανέκαθεν πολύ ενδιαφέρον στις στροφές, αν και αρκούντως σκληρό. Με δεδομένο ότι το νέο μοντέλο αποτελεί μια εκ βάθρων ανανέωση του υπάρχοντος θέματος, δεν υπάρχουν θεματικές αλλαγές στη λογική σχεδιασμού της ανάρτησης, τη στιγμή του το πλαίσιο ήταν ανέκαθεν ένα από τα πιο στιβαρά δείγματα, ασχέτως κατηγορίας. Έτσι η λογική είναι η αναβάθμιση στα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και στον ημιάκαμπτο πίσω άξονα. Επίσης στο τιμόνι υιοθετήθηκαν λύσεις που επιτρέπουν την ακόμα πιο άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού.
Στην πράξη όλα λειτουργούν έτσι περίπου όπως είναι αναμενόμενο για την εξελικτική λογική του μοντέλου. Η οδική συμπεριφορά έχει παραμείνει σφιχτή, αλλά πλέον περνάει μέσα από ένα φίλτρο άνεσης, που έχει αναβαθμίσει όλη την εικόνα του μοντέλου. Αναβαθμισμένη είναι και η αίσθηση από το σύστημα πέδηση, ενώ εκτιμητέα είναι και η μελέτη ηχομόνωσης που επιτρέπει μεγαλύτερη άνεση στο εσωτερικό και έχει συμβάλλει στη βελτίωση του δείκτη NVH (Noise Vibration Harshness).