Ο διπλά υπερτρoφοδοτούμενος 
κινητήρας 2.0 CDTI BiTurbo της Opel αποδίδει 195 
ίππους.
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ο διπλά υπερτρoφοδοτούμενος κινητήρας 2.0 CDTI BiTurbo της Opel αποδίδει 195 ίππους.

ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ: Νέος 2λίτρος πετρελαιοκινητήρας BiTurbo από την Opel

(6/3/2012)

Diesel Υπερπλήρωση Χ2
Συνεχής είναι η εξέλιξη των πετρελαιοκινητήρων, καθώς τα οφέλη από την χρήση τους είναι πολλαπλά. H Οpel προχώρησε ένα βήμα πιο πάνω και παρουσίασε έναν διπλά υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα.

Η εφαρμογή δύο τούρμπο σε πετρελαιοκινητήρα δεν είναι κάτι καινούργιο, καθώς έχουμε δει παρόμοια συστήματα και σε άλλες εταιρείες, όπως για παράδειγμα η BMW. Στην περίπτωση της Opel, ο γνωστός 2λιτρος CDTI των 163 ίππων δέχθηκε δύο τούρμπο εκτοξεύοντας την ισχύ και τις επιδόσεις του.

To Ιnsignia διαθέτει στην γκάμα του το νέο κινητήρα πετρελαίου 2,0 λτ.,195 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης.

To Ιnsignia διαθέτει στην γκάμα του το νέο κινητήρα πετρελαίου 2,0 λτ.,195 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Έτσι, το νέο μοτέρ 2.0 CDTI BiTurbo με 2 intercooler αποδίδει 195 ίππους και 400 Nm ροπής, με κατανάλωση μόλις 5,4 λίτρα ανά 100 χλμ. και εκπομπές CO2 144 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Πώς λειτουργεί
Οι παραπάνω επιδόσεις (σε απόδοση και οικονομία) επιτυγχάνονται χάρη στο σύστημα σειριακής υπερπλήρωσης δύο σταδίων του τετρακύλινδρου πετρελαιοκινητήρα (διαθέτοντας παράλληλα και σύστημα Start/Stop). Οι μηχανικοί της γερμανικής εταιρείας εφάρμοσαν δύο υπερσυμπιεστές διαφορετικού μεγέθους που λειτουργούν ξεχωριστά ή ταυτόχρονα. O μικρότερος υπερσυμπιεστής λειτουργεί στις χαμηλές στροφές, χρησιμοποιώντας υγρόψυκτο intercooler και ο μεγαλύτερος, που διαθέτει αερόψυκτο εναλλακτή θερμότητας, λειτουργεί στις υψηλές στροφές. Έτσι, επιτυγχάνεται η μεγαλύτερη δυνατή απόδοση του κινητήρα χωρίς turbo lag. Ξεκινώντας από τις 1.500 σ.αλ., ο οδηγός έχει ήδη στη διάθεσή του 350 Nm (μέση τιμή ροπής για ισχυρούς πετρελαιοκινητήρες μεσαίας κατηγορίας). Στη μεσαία κλίμακα στροφών, και οι δύο υπερσυμπιεστές λειτουργούν μαζί, με τον μεγαλύτερο να συμπιέζει τον αέρα εισαγωγής πριν γίνει πλήρης συμπίεση από τον μικρότερο. Μία βαλβίδα παράκαμψης ελέγχεται συνεχώς, ώστε ποσοστό των καυσαερίων να οδηγείται στο μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή. Στις υψηλότερες στροφές (από 3.000 σ.α.λ. περίπου) όλα τα καυσαέρια διοχετεύονται απευθείας στο μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο τη διαθέσιμη ισχύ. Όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε χαμηλές στροφές, ένας πρόσθετος, υγρόψυκτος εναλλάκτης θερμότητας (intercooler) που είναι αποκλειστικά συνδεδεμένος με τον μικρό υπερσυμπιεστή φροντίζει ώστε η μικρή ποσότητα του αέρα να οδηγείται άμεσα στο θάλαμο καύσης. Στις μεσαίες στροφές, ο μεγαλύτερος και ισχυρότερος υπερσυμπιεστής έχει μεγαλύτερη συμβολή, ενώ ο αέρας εισαγωγής υπό υψηλή πίεση πλέον ψύχεται από ένα μεγαλύτερο, συμβατικό intercooler. Επίσης, σύμφωνα με την εταιρεία βελτιστοποιήθηκε ακόμη περισσότερο η απόδοση του κινητήρα, εφαρμόζοντας την τεχνολογία Cleantech που ελέγχει τη διαδικασία καύσης μέσω ηλεκτρονικού κυκλώματος κλειστού βρόγχου, μέσω αισθητήρων που είναι τοποθετημένοι στους προθερμαντήρες και μετρούν την πίεση 130.000 φορές το λεπτό.
AUTOFIT PASXA
4green