Απευθυνόμενο στις σύγχρονες οικογένειες, το νέο V40 δείχνει ικανό να φέρει μεγαλύτερα μερίδια αγοράς στη Volvo.
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Απευθυνόμενο στις σύγχρονες οικογένειες, το νέο V40 δείχνει ικανό να φέρει μεγαλύτερα μερίδια αγοράς στη Volvo.

Οδηγούμε το νέο Volvo V40

(27/6/2012)

Το καινούργιο Volvo V40 είναι από τα αυτοκίνητα που δεν κρύβουν την καταγωγή τους. Παράλληλα είναι σύγχρονο και ιδιαίτερα χαρακτηριστικό σε ότι αφορά την εμφάνισή του αφού γίνονται άμεσα αποδεκτό.

Από πλευράς διαστάσεων οι Σουηδοί

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

τοποθέτησαν το νέο τους μοντέλο, το μήκος του οποίου φτάνει τα 4,369 μέτρα, στηνκορυφή της μικρομεσαίας κατηγορίας, προκειμένου οι χώροι στο εσωτερικό του ναείναι όσο το δυνατόν καλύτεροι. Πράγματι ακόμα και πέντε συνολικά θαμετακινηθούν με άνεση, ενώ παρά την κλίση της οροφής –το προφίλ του V40 παραπέμπει σε κουπέ, γεγονός που κολακεύει τησιλουέτα του- το εσωτερικό ύψος του πίσω είναι ικανοποιητικό. Ίσως η διαμόρφωσητης οροφής να επηρεάζει ελαφρώς τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, που κυμαίνεταιαπό 335 μέχρι 1.032 &&&&λίτρα, αλλά αυτό δεν αλλάζει σε κάτι την άποψη πωςπρόκειται για ένα αυτοκίνητο με άνετο εσωτερικό.

Το οποίο ταυτόχρονα έχει καιπολυτελή διάσταση, ενώ ακριβώς όπως ισχύει και για το εξωτερικό με τηχαρακτηριστική μάσκα, έτσι και ο εσωτερικός διάκοσμος δίνει αμέσως το στίγματης ταυτότητάς του. Και με τη βοήθεια της λεπτής κεντρικής κονσόλας, ενώ άλλαστοιχεία που κινούν το ενδιαφέρον είναι η μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλόκαι κυρίως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, που περιλαμβάνεται στα εξτρά καιδιαθέτει τρεις διαφορετικές επιλογές. Αυτές αφορούν τόσο το φωτισμό όσο και τιςενδείξεις του, με τη στάνταρ απεικόνιση να λέγεται Elegance και να έχει λευκό φωτισμό. Ο οδηγός μπορεί ναεπιλέξει και μεταξύ των Eco (πράσινη εδώη απόχρωση) και Performance, που ξεχωρίζει τόσο μετην κόκκινη απόχρωσή της όσο και με το μεγάλο στροφόμετρο, με τη ψηφιακήένδειξη ταχύτητας στο κέντρο, που στην έκδοση Τ4 ανεβαίνει με γρήγορο ρυθμό.

Όπως και στο S60 έτσι κι εδώ κινητήρας είναι ο 1.600 turbo των 180 ίππων και των 240 Nm ροπής, που πέρα από δυνατός (0-100 σε 7,7 δεύτερα,τελική 225 χλμ./ώρα),είναι και οικονομικός (5,5 λίτρα/ 100 χλμ.). Ακόμα πιο οικονομικός (3,6 λίτρα/100χλμ.) είναι ο πετρελαιοκίνητος 1.6 D2 των115  ίππων –κι αυτός γνωστός από άλλαμοντέλα της Volvo κι όχι μόνο- ο οποίος είναιαπό τα καλύτερα σύνολα της κατηγορίας του. Κι αυτό γιατί είναι ελαστικός απόπολύ χαμηλά, ελαστικός (270 Nm και +15 overboost), ενώ με τα 94 γραμμάρια CO2 που εκπέμπει και δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας καιθα κυκλοφορεί ελεύθερα στον πράσινο δακτύλιο.

Το τελευταίο ισχύει και γιατα 1.6 Τ4 και Τ3 (η βασική έκδοση με 150 ίππους), αλλά και για τους δίλιτρουςπεντακύλινδρους diesel D3 (150 ίπποι) και D4 (177 ίπποι). Αυτοί συνδυάζονται και με αυτόματακιβώτια, ενώ αποκλειστικά αυτόματο είναι το V40 T5, με τον επίσηςπεντακύλινδρο κινητήρα βενζίνης των 2,5 λίτρων και των 256 ίππων.

Το τελευταίο είναι φυσικά καιη πιο σπορ εκδοχή του V40, που όμωςκαι με τους μικρότερους κινητήρες –τόσο με αυτόν της βενζίνης όσο και με το diesel- διαθέτει σπορτίφ στοιχεία. Όπως διαπιστώσαμε στουςδρόμους γύρω από τη Βερόνα που έγινε η επίσημη παρουσίασή του το V40 έχει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, είναι απόλυταισορροπημένο αλλά και άνετο, ενώ αν θελήσει κανείς να προσεγγίσει τα όρια –καιτα δικά του και του αυτοκινήτου- μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα Sport του συστήματος ευστάθειας DSTC.

Συνολικά το V40 βλέπει κορυφή σε ότι αφορά την ασφάλεια, μιας καιείναι το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως που διαθέτει στάνταρ αερόσακο πεζών, ενώστάνταρ είναι και η νέα έκδοση του City Safety που αποτρέπει μικρές ήμεγαλύτερες συγκρούσεις μέσα στην πόλη και εδώ λειτουργεί μέχρι τα 50 χλμ./ώρα. Από κεικαι πέρα η λίστα των εξτρά συστημάτων ασφαλείας είναι πραγματικά τεράστια.Εμείς απλά θα σημειώσουμε το σύστημα που ελέγχει τη διερχόμενη  κίνηση δεξιά και αριστερά όταν το V40 βγαίνει με την όπισθεν από πάρκινγκ και ο οδηγόςδεν έχει ορατότητα (Cross Traffic Alert),αυτό της αναγνώρισης των πεζών που συνδυάζεται με αυτόματο φρενάρισμα (Pedestrian Detection),αλλά και το ενεργό cruise control (ACC το λέει η Volvo) που λειτουργεί κι εδώ εξαιρετικά. Στον επιπλέονεξοπλισμό περιλαμβλάνεται και σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, που ελέγχει τοδιαθέσιμο χώρο και αν επαρκει αναλαμβάνει ολες τις κινήσεις του τιμονιού, μετον οδηγό να περιορίζεται στον έλεγχο του γκαζιού και του φρένου.

Από όλα τα παραπάνω προκύπτει το συμπέρασμα πως το καινούργιο Volvo V40 μπορεί να πρωταγωνιστήσει στο premium τμήμα της μικρομεσαίας κατηγορίας, όπου όλα ταμοντέλα που την αποτελούν –νέο Audi A3, BMW σειρά 1, καινούργια Mercedes A-Class- είναι και πολύ καλά και καινούργια. Φυσικά σε αυτό θα το βοηθήσουν καιοι τιμές του που για το 1.6 Τ3 ξεκινούν από τα 21.070 ευρώ με απόσυρση (22.500χωρίς) και για το diesel 1.6 D2 από τα 21.970 ευρώ, πάνταμε το όφελος της απόσυρσης (23.400 χωρίς).

FORD E-TRANSIT
NISSAN