Πολιτισμένο και άνετο στο δρόμο, το Prius Plug-in είναι μόλις 55 κιλά πιο βαρύ από το απλό.
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Πολιτισμένο και άνετο στο δρόμο, το Prius Plug-in είναι μόλις 55 κιλά πιο βαρύ από το απλό.

Οδηγούμε το Toyota Prius Hybrid Plug-in

(7/9/2012)

Με την παρουσίαση της Plug-in έκδοσης του Prius, η Toyota συστήνει στο ευρύ κοινό ακόμα μία έκδοση του συστήματος Hybrid Synergy Drive που θα αποτελέσει τη βασική μελλοντική της πλατφόρμα.

Το επόμενο υβριδικό βήμα 
Το Prius είναι το πιο καλοπουλημένο υβριδικό στον κόσμο με πάνω από 2,6 εκ. πωλήσεις, ενώ οι πωλήσεις υβριδικών Toyota και Lexus είναι πάνω από 4 εκ. παγκοσμίως, νούμερο που ισοδυναμεί με το 80% όλων των υβριδικών που έχουν πουληθεί στον πλανήτη. Μόνο η τελευταία (3η) γενιά του Prius έχει πουλήσει ήδη, πάνω από 1,36 εκ. αντίτυπα, από το 2009. Συνολικά, το όφελος από τη χρήση του συστήματος Hybrid Synergy Drive μέχρι τώρα είναι 26 εκ. τόνοι  CO2. Με το Prius Hybrid Plug-in, η Toyota βάζει ακόμα ένα θεμέλιο λίθο στο υβριδικό της οικοδόμημα που, μέχρι το 2020, θέλει να απαρτίζεται από 10 υβριδικά μοντέλα με παρουσία σε όλες τις κατηγορίες. Αξίζει να σημειωθεί ότι, μαζί με το «απλό» Prius και το πολυμορφικό Prius Plus και με τις εκπομπές ρύπων CO2 στα 89, 96 και 49 γρ./χλμ. η  οικογένεια Prius έχει τα πιο οικολογικά «διαπιστευτήρια». 
Κατανάλωση 2,1 λτ./100 χλμ. 
Με τη βοήθεια του συστήματος Plug-in το Prius μπορεί να διανύσει μέχρι 25 χιλιόμετρα με μηδενικούς ρύπους (με ταχύτητα μέχρι 85 χλμ./ώρα). Η μέση κατανάλωση του συνόλου δεν ξεπερνάει τα 2,1 λτ./100 χλμ. (45% λιγότερα από το Prius) και οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 49 γρ./χλμ. Με το 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 11,4 δλ. και την τελική να φτάνει τα 180 χλμ./ώρα το Prius Hybrid Plug-in μπορεί να κινηθεί χωρίς πρόβλημα στο δρόμο, αποδεικνύοντας ότι και αυτή η πτυχή της υβριδικής τεχνολογίας είναι ρεαλιστική. 
25 επιπλέον χιλιόμετρα 
Η Toyota για να καταλήξει σε αυτό το αποτέλεσμα, δούλεψε πάνω στo Plug-in από τη στιγμή που παρουσιάστηκε και το σύγχρονο Prius. Εκείνο που προσπάθησε να αποκρυσταλλώσει είναι το εύρος της αυτονομίας που είναι απαραίτητη για το μέσο αγοραστή ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Οι έρευνες έδειξαν πως η μέγιστη χρήση που γίνεται αφορά στην απόσταση σπίτι – γραφείο και το αντίθετο, καθημερινά, δηλαδή μια απόσταση περίπου 25 χιλιομέτρων. Νούμερο δηλαδή αντίστοιχο με την αυτονομία του Prius Plug-in. Από εκεί και πέρα, το Prius Plug-in είναι ικανό για 1.200 χιλιόμετρα αυτονομίας, αξιοποιώντας το υβριδικό του σύστημα που είναι παρμένο από το βασικό μοντέλο. Μάλιστα, εδώ η Toyota ανακοινώνει ακόμα μικρότερα νούμερα κατανάλωσης (3,7 λτ./100 χλμ.) και εκπομπών CO2 (85 γρ./χλμ.). 
Για να επιτευχθεί αυτή η αυτονομία όλο το βάρος έπεσε πάνω στην εξέλιξη της μπαταρίας, που είναι ιόντων-λιθίου (ανάλογη του Prius Plus) αλλά πολύ μεγαλύτερη σε χωρητικότητα. Το αποτέλεσμα είναι μια συστοιχία τοποθετημένη όλη κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, αρκετά μικρή ώστε να μην περιορίζει τον ωφέλιμο χώρο αποσκευών παρά μόνο 2 λίτρα (σε σχέση με το απλό Prius) αλλά ούτε και το διαμέρισμα των επιβατών. Επίσης, το βάρος τη μπαταρίας περιορίστηκε στα 80 κιλά καθιστώντας το Prius Plug-in μόλις 55 κιλά πιο βαρύ από το αμιγώς υβριδικό. 
Με διαφορές στην εμφάνιση 
Η Toyota προκειμένου να επισημάνει ότι το Plug-in είναι το κορυφαίο των Prius, έχει βάλει μερικές επιπλέον αισθητικές πινελιές. Έτσι, μπροστά κάτω από τη μάσκα βρίσκουμε ένα επινικελωμένο σιρίτι που πλαισιώνεται από μεγάλη εισαγωγή αέρα. Στο πλάι ξεχωρίζουν τα διακοσμητικά στις χειρολαβές, αλλά και το νέο, αεροδυναμικό σχέδιο των τροχών, ενώ πίσω ακόμα ένα σιρίτι κάτω από το τζάμι και τα φώτα με διάφανα καλύμματα κάνουν τη διαφορά. Φυσικά, τα διακριτικά της έκδοσης υπάρχουν περιφερειακά, ενώ απέναντι από το πορτάκι της βενζίνης υπάρχει η οπή τροφοδοσίας. 
Αντιστοίχως στο εσωτερικό, η κεντρική κονσόλα έρχεται σε άλλο χρώμα από το ταμπλό, ενώ το διακοσμητικό σιρίτι στο μέσον ενημερώνει για την έκδοση. Διαφοροποιημένα είναι και τα γραφικά του πίνακα. Μέσα θα προσέξει κανείς και κάποια άλλα κουμπιά. Αυτά είναι το EV City και το HV – EV που επιτρέπουν την εναλλαγή ανάμεσα στα προγράμματα ηλεκτρικής και υβριδικής λειτουργίας. Ακόμα ένα μπουτόν επιτρέπει τον προγραμματισμό της φόρτισης την ώρα που θα επιλέξει ο χρήστης (αν π.χ. διαθέτει νυχτερινό ρεύμα). 
Ραφιναρισμένη ηλεκτρική εμπειρία 
Στους δρόμους των Βρυξελλών που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το Prius Plug-in, καταφέραμε περί τα 20 αμιγώς ηλεκτρικά χιλιόμετρα, από το αεροδρόμιο στα κεντρικά της TME (Toyota Ευρώπης) με μία πλήρη φόρτιση. Δεδομένου εκτοπίσματος και των ανέσεων που προσφέρει το Prius η αίσθηση είναι πραγματικά μοναδική. Εκεί που περιμένει τον βενζινοκινητήρα να πάρει εμπρός, το Plug –in συνεχίζει να βασίζεται στην μπαταρία του για ταχύτητες που στο κοντέρ ξεπερνούν τα 85 χλμ./ώρα. ¶λλωστε, αυτή είναι η πραγματικότητα σε αστικές συνθήκες. Η πλήρως αθόρυβη λειτουργία συνδυάζεται με πολύ καλή (αναβαθμισμένη σε σχέση με το απλό Prius) ποιότητα κύλισης και καλή ηχομόνωση. Οι κινήσεις του αυτοκινήτου, με εξαίρεση το «ψεύτικο» τιμόνι (ειδικά στους επιτόπιους ελιγμούς) είναι μεστές και σε κάνουν να ξεχνάς ότι οδηγείς κάτι εναλλακτικό. Η χρηστικότητα είναι ψηλά, όπως και η άνεση. Για την ιστορία η Toyota ανακοινώνει αλλαγές στην ανάρτηση που έχουν γίνει με στόχο το συμβιβασμό των ισορροπιών ανάμεσα στους δύο άξονες που προέκυψαν από την τοποθέτηση της βαρύτερης μπαταρίας πίσω. 
Πλούσια εξοπλισμένο
Το Prius Plug-in είναι πλήρως εξοπλισμένο σε όλα τα επίπεδα, ενώ «φοράει» και μια σειρά από τεχνολογικά στολίδια ασφαλείας και όχι μόνο. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουμε το σύστημα Advanced Pre-Crash που βοηθάει στην αποφυγή της οπίσθιας σύγκρουσης, μέχρι και φρενάροντας το αυτοκίνητο, το προσαρμοζόμενο Cruise Control, το έξυπνο σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος, αλλά και την ταυτόχρονη με τον κλιματισμό, θέρμανση των εμπρόσθιων καθισμάτων, για την εξοικονόμηση ενέργειας. 
Στο δια ταύτα 
Το εγχείρημα κοστίζει ακόμα. Το Prius Plug-in όταν θα έρθει στην Ελλάδα τον ερχόμενο Μάρτιο θα κοστίζει γύρω στις 40.000 ευρώ, δηλαδή καμιά 10αριά χιλιάρικα πάνω από το απλό. Και αυτό για 25 ηλεκτρικά χιλιόμετρα. Φυσικά, η Toyota έχει επίγνωση ότι δεν πρόκειται να ξεπουλήσει ούτε εδώ ούτε παγκόσμια, αλλά, από την άλλη, η επιτυχία του Prius (και των άλλων υβριδικών) τους πήρε 15 χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι, η Toyota ξέρει να περιμένει, ειδικά όταν επενδύει κάπου, με την αυτοπεποίθηση ότι αυτό που κάνει είναι το μέλλον.

Το Prius Plug-in είναι πλήρως εξοπλισμένο σε όλα τα επίπεδα, ενώ «φοράει» και μια σειρά από τεχνολογικά στολίδια ασφαλείας και όχι μόνο.

Το Prius Plug-in είναι πλήρως εξοπλισμένο σε όλα τα επίπεδα, ενώ «φοράει» και μια σειρά από τεχνολογικά στολίδια ασφαλείας και όχι μόνο.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

OPEL NEA MONTELA
test center