Η σφιχτή ανάρτηση και οι τροχοί των 18 ιντσών δεν ευνοούν την άνεση, αλλά το οδηγικό προφίλ της A200 με το πακέτο AMG είναι ιδιαίτερα ευχάριστο και σπορτίφ.
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Η σφιχτή ανάρτηση και οι τροχοί των 18 ιντσών δεν ευνοούν την άνεση, αλλά το οδηγικό προφίλ της A200 με το πακέτο AMG είναι ιδιαίτερα ευχάριστο και σπορτίφ.

Δοκιμή: Mercedes A200 BlueEFFICIENCY

23.715 Επισκέψεις στο άρθρο (12/11/2012)

Μετά από τα αστέρια σε εικόνα, ποιότητα, τεχνολογία και ασφάλεια, η A200 BlueEFFICIENCY των 156 ίππων κερδίζει και αυτά των γαργαλιστικών επιδόσεων και του hi-tech κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7G-DCT …

+ Εμφάνιση - Τεχνολογία - Κινητήρας-επιδόσεις - Ποιότητα - Οδική συμπεριφορά
- Κατανάλωση υπό πίεση - ¶νεση σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες
«Ρίξε κόκκινο στη νύχτα, ρίξε λάδι στη φωτιά» έπαιζε το ραδιόφωνο μπαίνοντας στην κατακόκκινη Mercedes-Benz A200 BlueEFFICIENCY της δοκιμής και μερικές φορές οι συμπτώσεις σε κάνουν να χαμογελάς. Το ίδιο κάνεις βέβαια και κοιτώντας τη συγκεκριμένη έκδοση της νέας A-Class, ειδικά με το έξτρα «κακό» πακέτο της AMG. 
Σωστές αναλογίες, μυώδης σχεδίαση και τονισμένες ακμές, εντυπωσιακή μάσκα με ένα τεράστιο αστέρι και ψιλοκουπέ γραμμή οροφής συνδυάζονται υπέροχα με τους αγριεμένους προφυλακτήρες, τα πλευρικά σκερτς, τις διπλές πίσω εξατμίσεις, την αεροτομή και τις 18άρες ζάντες AMG, δημιουργώντας ένα ιδιαίτερα νεανικό και σπορτίφ σύνολο.  Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που τα κεφάλια γυρίζουν αμέσως στο πέρασμά της και φυσικά δεν είναι τυχαίο, που τα κεφάλια αυτά δεν είναι μόνο μεσήλικων και συντηρητικού προφίλ αγοραστών, αλλά και νέων…
Τσουχτερή σε τιμή
Το κακό για τους νέους με βασικό μισθό 580 ευρώ είναι ότι δύσκολα θα μπορέσουν να αποκτήσουν την A200, που έχει τιμή εκκίνησης 26.950 ευρώ (26.152 ευρώ με απόσυρση). Σε αυτά προσθέστε 2.215 ευρώ για το πακέτο AMG, 2.350 ευρώ για το εξαιρετικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT και 1.136 ευρώ για την πανοραμική γυάλινη οροφή (το αυτοκίνητο δοκιμής κόστιζε συνολικά 37.762 ευρώ) και θα καταλάβατε γιατί τα περισσότερα από τα νεανικά κεφάλια που γύρισαν στη θέα της κατακόκκινης A200 θα δυσκολευτούν να την αποκτήσουν. 
Εσωτερικό: Σπορτίφ και ποιοτικό
Το γνωστό μοτίβο στην καμπίνα της A-Class έχει αποκτήσει ιδιαίτερα σπορτίφ χαρακτήρα χάρη σε ιδιαίτερες λεπτομέρειες, όπως το ανθρακονημάτινο φινίρισμα του ταμπλό, οι κόκκινες ραφές, το flat bottom δερμάτινο τιμόνι, οι χρωμιωμένοι στρογγυλοί αεραγωγοί και φυσικά τα μπάκετ καθίσματα με το ενιαίο προσκέφαλο. Από εκεί και πέρα, η συναρμογή είναι άψογη και τα υλικά πολύ καλής ποιότητας. Στη συνήθη θέση του μοχλοδιακόπτη καθαριστήρων δεξιά του τιμονιού, βρίσκεται αυτός του κιβωτίου 7G-DCT, ενώ αυτός των καθαριστήρων βρίσκεται αριστερά, κάτι που απαιτεί συνήθεια, μαζί φυσικά με το διακόπτη του ηλεκτρικού χειρόφρενου που είναι κρυμμένος κάτω και αριστερά του ταμπλό. Καμία αλλαγή φυσικά δεν υπάρχει στη χωροταξία με τους επιβάτες να νιώθουν άνετα με τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Ο χώρος αποσκευών -χωρίς αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων- περιορίζεται στα 341 λίτρα, αλλά είναι απόλυτα κανονικός σε σχήμα.
Κινητήρας-Επιδόσεις: Fast Forward
Ο 4κύλινδρος κινητήρας της Α200 είναι νέας γενιάς, αλουμινένιος, με χωρητικότητα 1,6 λτ, άμεσο ψεκασμό με πιεζοηλεκτρικά μπεκ, τούρμπο και μαζί με διπλό μεταβλητό χρονισμό διαθέτει και μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων εισαγωγής CAMTRONIC. Σαν αποτέλεσμα έρχονται οι 156 ίπποι και (κυρίως) τα 250 Nm ροπής στις 1.250-4.000 σ.α.λ.!
Στην πράξη ο κινητήρας κινεί σε δυναμικούς ρυθμούς το premium μικρομεσαίο της Mercedes-Benz (0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 δλ.). Απόλυτα εύρωστος σε όλη την κλίμακα των στροφών, τραβάει γερά, έχει ευχάριστο ήχο και συνδυάζεται ιδανικά με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT. Oι αλλαγές σχέσεων είναι μεταξένιες και ιδιαίτερα γρήγορες, ενώ υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι. Η Mercedes-Benz υπόσχεται μέση κατανάλωση 5,4 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 127 γρ./χλμ., χάρη και στο στάνταρ σύστημα start/stop, αλλά αν αποκομίσει κανείς το μέγιστο των δυνατοτήτων του κινητήρα, τότε η κατανάλωση αυξάνεται αρκετά.
Στο δρόμο: Το άλλο πρόσωπο της A-Class
Η συμπεριφορά της A200 είναι άμεσα επηρεασμένη από τις επεμβάσεις της AMG σε ανάρτηση και τιμόνι. Το σετ αμορτισέρ/ελατηρίων έχει πιο σφιχτές ρυθμίσεις και έτσι η A-Class «κάθεται» 15 χλστ. χαμηλότερα, τη στιγμή που το Direct Steering, εξασφαλίζει σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποβοήθησης. Καθισμένος χαμηλά γρήγορα καταλαβαίνεις ότι σε συνδυασμό και με τους τροχούς των 18 ιντσών, η άνεση έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα. Ειδικά τις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες, οι επιβάτες θα τις νιώσουν για τα καλά, ενώ μέσα στην πόλη θα ενοχλήσει και η περιορισμένη προς τα πίσω ορατότητα. Πάντως, σε καλή άσφαλτο η ποιότητα κύλισης είναι ζηλευτή και το αυτοκίνητο παραμένει, ήσυχο, σταθερό και ευθύβολο. 
Τα καλά της AMG φαίνονται και στις στροφές, όπου οι κλίσεις είναι ελάχιστες και η πρόσφυση απλόχερη χάρη και στο ESP, που λειτουργεί διακριτικά (ειδικά όταν έχει απενεργοποιηθεί μερικώς). Η δύναμη περνά εξαιρετικά στο δρόμο με ελάχιστη υποστροφή και μόνο σε συνθήκες μεγάλης πίεσης, τη στιγμή που το κιβώτιο σε προδιαθέτει για σπορ οδήγηση με τις ομαλές και γρήγορες αλλαγές του. Ακόμα και το τιμόνι, που δεν είναι και υπόδειγμα πληροφόρησης, είναι γρήγορο, ακριβές και γίνεται πιο στιβαρό στις στροφές, εξασφαλίζοντας άμεσο και… διεγερτικό turn in. Χαμόγελα εξασφαλίζουν και τα εντυπωσιακά φρένα, που εξαργυρώνουν στο έπακρο τις εντυπωσιακές προδιαγραφές τους (4 δίσκοι με τους εμπρόσθιους να είναι διάτρητοι και αεριζόμενοι) με αποτελεσματικότητα (100-0 χλμ./ώρα σε 36,5 μ.), αλλά και ιδιαίτερη αντοχή.
Συμπέρασμα
Η  νέα Mercedes-Βenz A200 BlueEFFICIENCY σίγουρα δεν είναι ένα προσιτό στον καθένα αυτοκίνητο. Αυτό όμως σε καμία περίπτωση δε μειώνει την αξία του, ειδικά όταν  προσφέρει ενδιαφέροντα οδηγικά   χαρακτηριστικά (με το έξτρα πακέτο AMG τουλάχιστον)  και ένα πλήρες πακέτο ευκολιών άνεσης και συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας… 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
moto