Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

BMW X1

Σειρά 2 Gran Coupe

Νέα BMW Σειρά 1

Ασσος, 2άρα και X1 σε πρώτο πλάνο

6.032 Επισκέψεις στο άρθρο (30/5/2019)

Στο νέο concept των μικρομεσαίων BMW ανήκει και η τετρακίνηση xDrive (προαιρετικά) ενώ, απουσιάζει ο εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας. Προσωρινά λοιπόν, το κορυφαίο μοντέλο είναι τετρακύλινδρο με 306 ίππους. Φυσικά η BMW δεν παραβλέπει το γεγονός ότι, η Mercedes και η Audi σπάνε πλέον το «όριο» των 400 ίππων με τα μικρομεσαία τους. Στη βάση βέβαια θα υπάρχουν τρικύλινδροι και τετρακύλινδροι κινητήρες, με σημείο εκκίνησης τους 110 ίππους της 116i. 

Αυτό που είναι καινούριο είναι ο τρόπος με τον οποίο η BMW έχει προετοιμάσει τη νέα πλατφόρμα της για το μέλλον. Μπορεί λοιπόν πάνω στο ίδιο πλαίσιο να μπουν όλες οι γραμμές κίνησης, από μοτέρ εσωτερικής καύσης έως Plug-in hybrid και από εκεί έως το πλήρως ηλεκτρικό – όλα αυτά με κοινή παραγωγή. 

Και είναι γεγονός ότι, οι Βαυαροί θα μπορούν να παράγουν όλες τις παραλλαγές από το ίδιο εργοστάσιο και έτσι να μπορούν να ανταποκρίνονται καλύτερα στη ζήτηση του κοινού. Βλέπετε, οι υπέυθυνοι στη BMW θεωρούν ότι η λογική του εργοστασίου που θα φτιάχνει αμιγώς ηλεκτρικά (όπως της VW), εμπεριέχει ένα ρίσκο και δε θέλουν να το αναλάβουν. 

Στη γενικότερη φιλοσοφία λοιπόν, η Σειρά 2 Gran Coupe (ως αντίπαλος της Mercedes CLA από το φθινόπωρο) και η επόμενη Χ1 (από το 2021) θα είναι όμοιες με τη νέα Σειρά 1. Η διαφορά θα είναι π.χ. στη βασική έκδοση όπου το SUV θα ξεκινά από την sDrive 18i με 140 ίππους. Πιθανότατα μάλιστα, η συγκεκριμένη Χ1 θα είναι το πρώτο μοντέλο της πλατφόρμας το οποίο θα βγει και σε ηλεκτρικό. Θα λέγεται iX1 και θα έχει αυτονομία 700 χλμ. με τα πρότυπα WLTP. Θεωρητικά αυτό θα βάλει δύσκολα στην Tesla. Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες πλευρές, το SUV θα είναι σχετικά συντηρητικό. Το ντιζάιν θα προσανατολίζεται στα μεγάλα αδέλφια, τη Χ3 και τη Χ5. Οι δε χώροι και οι διαστάσεις θα βελτιωθούν μεν, αλλά μέσα σε περιθώρια χιλιοστών. Εκεί που θα είναι όλα καινούρια, είναι το εσωτερικό: θα αυξηθούν οι οθόνες αφής, θα ενισχυθεί η φωνητική επικοινωνία με το «Hey ΒΜW!» ενώ, γενικά όλη η φιλοσοφία χειρισμού θα απλοποιηθεί, στα πρότυπα της νέας Σειράς 3.

Εκεί που υπάρχει ένα ερωτηματικό είναι σχετικά με τη Σειρά 2 Active Tourer. Οι αριθμοί των πωλήσεων δεν είναι τόσο… ξεσηκωτικοί όσο αναμενόταν. Από την άλλη πλευρά όμως, τα κόστη, λόγω της πλατφόρμας που είπαμε, παραμένουν υπό έλεγχο. Αν όντως προκριθεί, θα μας έρθει το 2021. Θα μεγαλώσει και θα ωριμάσει αισθητά, αντικαθιστώντας με μια κίνηση και την Gran Tourer. 

Η άποψή μας
Τη μετάβαση από την πίσω στην εμπρός κίνηση, το κοινό δεν πρόκειται να την αντιληφθεί σε μεγάλο βαθμό. Όσο για τα χρήματα που θα εξοικονομήσει η BMW από την πλατφόρμα, είναι εμφανές ότι θα τα επενδύσει σε υψηλότερη τεχνολογία και πιο οικονομικές γραμμές κίνησης των μικρομεσαίων μοντέλων της.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

HUYNDAI
Leapmotor