To νέο Toyota Verso
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

To νέο Toyota Verso

Οδηγούμε το νέο Toyota Verso

(6/4/2009)

Το Corolla Verso εγκαταλείπει το πρώτο συνθετικό του ονόματός του, όχι όμως και τον βαθύτερο χαρακτήρα του, αφού το νέο μοντέλο διατηρεί το πολυχρηστικό στοιχείο της προηγούμενης γενιάς. Ταυτόχρονα, αποκτά πιο φρέσκια εμφάνιση και ακολουθεί την Optimal Drive φιλοσοφία της Toyota.

Στη σύντομη οδηγική μας επαφή με το νέο Τoyota Verso στους δρόμους της Πορτογαλίας, αυτό που αρχικά διαγνώσαμε ήταν η καλή ποιότητα κύλισης και η ουδέτερη οδική συμπεριφορά. Μάλιστα το μοντέλο είναι το πρώτο που εφοδιάζεται

Με καλή ποιότητα κύλισης και ουδέτερη οδική συμπεριφορά

Με καλή ποιότητα κύλισης και ουδέτερη οδική συμπεριφορά

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

με το νέο σύστημα ευστάθειας VSC+ &&&& &&&&Η ανάρτηση, που ακολουθεί τη διάταξη γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω (λύση για να καλυφθούν οι χωροταξικές ανάγκες), απορρόφησε τις λιγοστές ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ περιορισμένες για τα δεδομένα της κατηγορίας ήταν και οι πλευρικές κλίσεις. Όχι βέβαια ότι δεν υπήρχαν. Καλύτερη θα θέλαμε την ηχομόνωση της καμπίνας (έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση σε αυτόν τον τομέα σύμφωνα με τους τεχνικούς ιθύνοντες της εταιρείας), κυρίως από τους αεροδυναμικούς θορύβους. Ο κινητήρας δηλαδή δεν ακούγεται, ακόμα και όταν πιέζεται, όμως μετά τα 120 χ.α.ω. οι αεροδυναμικοί θόρυβοι από τους μεγάλους εξωτερικούς καθρέπτες είναι αυξημένοι.
Υπό πίεση το μοντέλο έδειξε ουδέτερη οδική συμπεριφορά, σε αυτό όμως συνέβαλε ο καλός ασφαλτοτάπητας. Το VSC+ (ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας) επεμβαίνει στο σύστημα διεύθυνσης μόνο σε περίπτωση που είναι αναγκαίο, λειτουργεί αρμονικά, χωρίς να νιώθεις ότι σε κόβει. Όταν για παράδειγμα διαγνώσει ότι το μοντέλο πάει να υποστρέψει, εκτός από το να επέμβει φρενάροντας σε έναν ή περισσότερους από τους τροχούς, ασκεί δύναμη και στο τιμόνι προκειμένου να βοηθήσει τον οδηγό να επανέλθει στη σωστή πορεία. Το τελευταίο δεν το νιώθεις κατά την οδήγηση, σημαντικό καθώς δεν θα τρομάξει ο οδηγός.
&&&&Στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας να προστεθεί επίσης το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης TRC (Traction Control System), το ABS με EBD και Brake Assist, καθώς και το Hill-start Assist Control (HAC). Πλούσιος είναι επίσης και ο εξοπλισμός παθητικής ασφάλειας καθώς οι επτά αερόσακοι ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό. Εδώ να σημειωθεί, ότι οι αεράσακοι κουρτίνας καλύπτουν και την τρίτη σειρά των επιβατών.
Αναφορικά με τα κινητήρια σύνολα, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τις χειροκίνητες (6 σχέσεων) βενζινοκίνητες εκδόσεις των 1.6 και 1.8 λίτρων. Ο 1.600άρης κρίνεται οριακός, αφού σε περίπτωση που το όχημα είναι «φορτωμένο» με αποσκευές και μικρά παιδιά, τότε ο οδηγός θα πρέπει να κατεβάσει σχέση αν συναντήσει μεγάλη σχετικά ανηφόρα, ή επιθυμήσει να προσπεράσει (τότε ίσως και δύο σχέσεις). Ο 1.800άρης από την άλλη, είναι αποτελεσματικότερος, δεν χρειάζεται να «γυρίζει» στο ψηλότερο φάσμα των στροφών για να κινηθείς πιο σβέλτα. Ελαστικός, θα καλύψει τις ανάγκες για τις οποίες προορίζεται. Καλό τέλος κρίνεται και το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης, θυμίζει αυτό του Avensis. &&&&

H σχεδίαση του εσωτερικού είναι σύγχρονη και χωρίζεται σε δύο ζώνες. Η ποιότητα των υλικών στο ταμπλό, το οποίο μοιάζει να «αιωρείται» προς τα πάνω (Smart Wave Dynamism ονομάζει το φαινόμενο αυτό η Toyota) είναι καλή, ένα μεγάλο μέρος αυτού καλύπτεται από μαλακά υλικά, ενώ ποιοτικά και με καλή συναρμογή είναι τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί.
Αριστερά από την κεντρική κονσόλα, η ζώνη του οδηγού διακρίνεται για τον εργονομικό της χαρακτήρα, αφού ο οδηγός τα έχει όλα στο… πιάτο, ενώ δεξιά από αυτήν, ο συνοδηγός θα καθίσει σε ένα άνετο και ήσυχο περιβάλλον με καθαρές γραμμές και χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες
&&&& Στα θετικά να προστεθεί και η ικανοποιητική θέση οδήγησης (ελαφρώς ψηλότερη από ό,τι σε ένα επιβατικό), όπως και η περιφερειακή ορατότητα από τη θέση του οδηγού. Εδώ να σημειωθεί ακόμη, ότι το μοντέλο εφοδιάζεται με κάμερα οπισθοπορίας οι ενδείξεις της οποίας απεικονίζονται είτε στην οθόνη του συστήματος πλοήγησης στην κεντρική κονσόλα (προαιρετικά), είτε στον κεντρικό καθρέπτη.
&&&& &&&& &&&& Easy Flat της Toyota: Χάρη σε αυτό υπάρχουν 32 διαφορετικές παραλλαγές στη διάταξη των καθισμάτων, ώστε να ικανοποιηθούν όλες οι χωροταξικές ανάγκες. Στην κλασική πάντως διάταξη των 5+2 θέσεων, τρεις ενήλικες επιβάτες θα κάτσουν σχετικά άνετα στη δεύτερη σειρά των καθισμάτων (ως προς τα πόδια και το κεφάλι και όχι τους ώμους), πιο πίσω όμως οι δύο θα πρέπει να κάνουν μεγαλύτερες υποχωρήσεις. Αυτές προορίζονται για παιδιά.
Hyundai
vw