Το συμπαγές πλαίσιο και η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης κάνουν ενδιαφέρον οδηγικά το Α1 χωρίς να είναι κουραστικό
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το συμπαγές πλαίσιο και η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης κάνουν ενδιαφέρον οδηγικά το Α1 χωρίς να είναι κουραστικό

Οδηγούμε το νέο Audi A1

(30/6/2010)

Το μικρότερο μοντέλο της Audi είναι γεγονός. Το Α1 αποτελεί τελικά ένα πολύ δυνατό χαρτί της γερμανικής φίρμας, απέναντι στα υπόλοιπα premium μικρά μοντέλα. Έχει την κορυφαία ποιότητα που προστάζει το όνομα του, αλλά και τους κινητήρες που συνδυάζουν πολύ καλές επιδόσεις παράλληλα με μεγάλη οικονομία καυσίμου.

Το Audi A1 είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο η γερμανική φίρμα έχει προσέξει ιδιαίτερα. Η εξέλιξη του έχει ξεκινήσει ήδη από το 2007 όπου και το γνωρίσαμε ως «Metroproject Quattro» ενώ φαίνεται ότι η εταιρεία έχει προσέξει και την παραμικρή λεπτομέρεια ώστε τελική το A1 να ταράξει τα νερά στην premium κατηγορία των μικρών μοντέλων! Το αυτοκίνητο διαθέτει όλα τα σχεδιαστικά στοιχεία που το κάνουν να δηλώνει έντονα από ποια εταιρεία προέρχεται, όπως το εμπρόσθιο γκρίλ, καθώς και το σχήμα των φαναριών εμπρός/πίσω. Η ποιότητα στο εσωτερικό του νέου A1 είναι πραγματικά υπεράνω κριτικής. Το μοντέλο θα μπορεί να εξοπλιστεί με φώτα Xenon, ενώ και στο εσωτερικό ο επιπλέον εξοπλισμός θα περιλαμβάνει φωτισμό τεχνολογίας LED. Διαθέσιμο θα είναι και το σύστημα MMI με οθόνη 6,5 ιντσών, σκληρό δίσκο 60 GB, και φωνητική λειτουργία.

Ο οδηγός του νέου μικρού Audi είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος του πιο δυνατού 1,4 TFSI κινητήρα σε κάθε διαδρομή

Ο οδηγός του νέου μικρού Audi είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος του πιο δυνατού 1,4 TFSI κινητήρα σε κάθε διαδρομή

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Οι διαστάσεις του A1 επιβεβαιώνουν τον compact χαρακτήρα του, με 3.950x1.740x1.416 χιλ. για ΜxΠxΥ, ενώ το μεταξόνιο είναι στα 2.469 χιλ. Ο χώρος των αποσκευών είναι της τάξης των 270 λίτρων ενώ μπορεί να επεκταθεί με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων στα 920 λίτρα. Οι χώροι για τους 2 πίσω επιβάτες είναι μέτριοι τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι. Το βάρος του ξεκινά από τα 1.040 κιλά που όπως αναφέρει η Audi είναι το μικρότερο στην κατηγορία των μικρών premium μοντέλων.
Λόγω της πολύ καλής δουλειάς που έχει γίνει στον σχεδιασμό του αμαξώματος το βάρος του σασί του A1 είναι τα 221 κιλά, και ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι της τάξης του 0,32 cd, ενώ η ακτίνα στροφής είναι τα 10,6 μέτρα. Ακόμη και από τις βασικές εκδόσεις τα φρένα θα είναι δίσκοι εμπρός/πίσω, ενώ το μέγεθος των ζαντών θα ξεκινά από τις 15 ίντσες και ανάλογα με το εξοπλιστικό πακέτο θα μπορεί να φτάσει έως τις 18 ίντσες.

Κινητήρες
Από την πλευρά των κινητήρων το A1 θα είναι διαθέσιμο με τρία μηχανικά υπερτροφοδοτούμενα σύνολα άμεσου ψεκασμού, δύο βενζίνης TFSI και ένα πετρελαίου TDI. Ο βασικός κινητήρας βενζίνης, που όπως διαπιστώσαμε τα καταφέρνει μια χαρά, δεν είναι άλλος από τον 1.2 TFSI. Αυτός, με υπερτροφοδότηση φτάνει τους 86 ίππους στις 4.800 σ.α.λ. και τα 160 Nm ροπής από τις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 11,7 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα είναι τα 180 χ.α.ω. Η μέση τιμή της κατανάλωσης του μοντέλου κυμαίνεται στα 5,1 λίτρα/100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων CO2 στα 118 γρ./χιλιόμετρο.
O δεύτερος βενζινοκινητήρας είναι ο 1.4 TFSI με την ιπποδύναμη στους 122 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και τη ροπή στα 200 Nm από τις 1.500 έως τις 4.000 σ.α.λ. Με το αυτόματο 7άρι S-tronic κιβώτιο η κατανάλωση είναι τα 5,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα και η επιτάχυνση για τα 0-100 χ.α.ω. είναι τα 8,9 δλ. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 203 χ.α.ω. ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα 122 γρ./χιλιόμετρο.
Τέλος, ο υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας 1.6 TDI αποδίδει 105 ίππους στις 4.400 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής από τις 1.500 έως τις 2.500 σ.α.λ. Η μέση τιμή κατανάλωσης είναι τα 3,9 λίτρα/100 χιλιόμετρα, και οι εκπομπές ρύπων είναι τα 103 γρ./χιλιόμετρο. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 10,5 δλ. και η τελική ταχύτητα του μοντέλου σταματά στα 190 χ.α.ω.

Στο δρόμο: Ευχάριστο και με συμπαγή αίσθηση
Τη νεανική και δυναμική εικόνα του Α1 ενισχύει με την σειρά της και η ευχάριστη οδική συμπεριφορά, όπως διαπιστώσαμε κατά την οδήγησή του στους δρόμους γύρω από το Βερολίνο. Γενικά το αυτοκίνητο είναι υποδειγματικά σταθερό στις ευθείες και πολύ καλό στις στροφές. Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης (sport στην έκδοση Ambition, προαιρετική στην βασική Attraction και ακόμα πιο σφιχτή στην S-line), σε συνδυασμό με το συμπαγές πλαίσιο γεμίζουν άμεσα τον οδηγό με σιγουριά και ασφάλεια, ενώ η έκδοση S-line είναι ακόμη πιο καλοστημένη αλλά και πιο σκληρή. Επιπλέον στην ανάρτηση με τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω έχουν χρησιμοποιηθεί νέοι ελαστικοί σύνδεσμοι για καλύτερη άνεση και δυναμική συμπεριφορά στην οποία συνάδουν με την σειρά τους και τα φαρδιά μετατρόχια των 1.477 χλστ. εμπρός και 1.471 χλστ. πίσω.
Παράλληλα λόγω των κόμπακτ διαστάσεών του ευνοεί την ευελιξία στην πόλη μαζί με την ευκολία που προσφέρει στους χειρισμούς. Εκτός πόλεως ο οδηγός του καινούργιου μικρού Audi είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος ειδικά του πιο ισχυρού 1,4 TFSI, αφού μπορεί να κινηθεί γρήγορα και έχοντας ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο. Πιο συγκεκριμένα στις ευθείες το Α1 παρουσιάζει πολύ καλή σταθερότητα ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, χωρίς να είναι κουραστικό, ενώ ενδιαφέρον οδηγικά είναι σε διαδρομές με στροφές.
Εκεί οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος και το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό (Electronic Differential Lock), το οποίο συνεργάζεται με το στάνταρ ESP, μειώνουν σημαντικά τις υποστροφικές τάσεις. Πρόσθετα το τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική μεταβλητή υποβοήθηση προσφέρει το απαιτούμενο βάρος στις υψηλότερες ταχύτητες παρέχοντας θετική πληροφόρηση και αμεσότητα στα χέρια του οδηγού. Τέλος και τα φρένα με τους αεριζόμενους δίσκους εμπρός και τους απλούς δίσκους πίσω έδειξαν να είναι αποτελεσματικά και ανθεκτικά.

Τέλος, η ελληνική αντιπροσωπεία θα δέχεται παραγγελίες για το νέο Audi A1 από τις 14 Ιουλίου, ενώ οι τιμές του δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη.
ELASTIKA 2024
OPEL