Το ανανεωμένο X-Trail έρχεται με ζάντες 19 ιντσών.

Αξίζουν οι «ζαντάρες»;

4.670 Επισκέψεις στο άρθρο (20/5/2020)

Όμορφες στο μάτι, πονάνε όμως στη μέση και στην τσέπη: Αξίζουν οι μεγάλες ζάντες;


Μπορεί όταν το αγόρασες οι 19άρες ζάντες να ήταν στάνταρ και να χάρηκες που πήρες πακέτο κάτι τόσο ακριβό. Όταν όμως έπεσες στην πρώτη λακκούβα; Κι όταν χρειάστηκες για πρώτη φορά λάστιχα; Αξιζε τον κόπο;
 
Οι ζάντες μεγαλώνουν και πάνε. Ακόμη και τα μίνι μοντέλα πλέον φοράνε 15άρες, που μόλις 20 χρόνια πριν ήταν μεγάλες και για μεσαία, με τις 16 να είναι οι «σπορ» ενώ σήμερα είναι οι βασικές σε ένα Clio. Οι ζάντες μεγαλώνουν για δύο λόγους. Πρώτον γιατί αρέσουν και δεύτερο γιατί θυμίζουν ακριβό αυτοκίνητο. Έτσι οι κατασκευαστές βάζουν τις μεγαλύτερες δυνατόν ζάντες ώστε να μας προσελκύσουν και να μας κάνουν να πιστέψουμε πως το αυτοκίνητο που αγοράζουμε είναι καλύτερο από αυτό που πραγματικά είναι.
 
Το κάνουν όμως οι ζάντες καλύτερο; Πολλοί θα πουν πως η μεγαλύτερη περίμετρος του ελαστικού το κάνει να περνάει καλύτερα από ανωμαλίες. Και είναι αλήθεια. Λακκούβες μέσα στις οποίες ένας μικρός τροχός να μπει και θα τις «διαβάσει», ένας μεγάλος απλά θα περάσει από πάνω. Όποιος έχει σπρώξει καροτσάκι σούπερ μάρκετ σε ανάγλυφο έστω και μία φορά, ξέρει τι θα πει "διαβάζω" την ανωμαλία.
 
Όμως αυτή η θεωρία έχει ένα αδύνατο σημείο. Οι μεγάλες ζάντες δεν πάνε μόνες τους. Πάνε με λάστιχα χαμηλού προφίλ. Έτσι ένα 205/55 σε 16άρα ζάντα, έχει προφίλ 55% των 205 χιλιοστών, δηλαδή 112 χλστ.. Ενώ ένα 245/35 σε 19άρα έχει μόνο 8 εκατοστά. Αυτό σημαίνει πως το ελαστικό έχει πολύ λιγότερη διαδρομή πριν η ζάντα βρει στην άσφαλτο στην 19άρα απ`ότι στην 16άρα. Και το πράγμα γίνεται ακόμη πιο περίπλοκο όταν κανείς αναλογιστεί το βάρος.
 
Γιατί η 19άρα είναι συνήθως σε βαρύτερο αυτοκίνητο και έτσι η τάση να «ταξιδέψει» η ζάντα προς την άσφαλτο είναι μεγαλύτερη. Όσο και ενισχυμένο να είναι το πλαϊνό, η μεγάλη μάζα θα κάνει το δρόμο της και θα βρει. Και έτσι η λακκούβα θα ακουστεί με ένα απότομο «γκουπ» εκεί που το λάστιχο παραχωρεί τη θέση του στο αλουμίνιο. Βάλε και το βάρος της 19άρας, η μη αναρτημένη μάζα που λέμε. Ο κάθε τροχός στη 19άρα έχει σχεδόν διπλή μάζα από τον 16άρη. Αυτό κι αν είναι πρόβλημα.
 
Και έτσι η 19άρα ταλαιπωρείται, ταλαιπωρεί τους επιβάτες και στραβώνει. Το κόστος φυσικά μεγάλο. Ακόμη κι αν δεν στραβώσει όμως, το κόστος είναι μεγάλο και όταν έρθει η ώρα για αλλαγή ελαστικών. Η 16άρα με ένα 80άρι το λάστιχο βολεύεται, ενώ η 19άρα θέλει τουλάχιστον 100 ευρώ περισσότερα για ένα ελαστικό. Στην τετράδα η διαφορά μπορεί να πάει και πάνω από 400 ευρώ. Αξίζει;
 
Αξίζει τόση ταλαιπωρία και κόστος η μεγάλη ζάντα; Τι λέτε; Εσείς την θέλετε και μπρος τα κάλλη τι είναι ο πόνος; Ή μήπως το σκέφτεστε, ειδικά για το κόστος όταν έχει "ξεφτίσει" και η γοητεία που σας ασκούσε όταν την ψωνίζατε;

Mercedes
moto