Κάψανε λιγότερο από diesel
Επίσημο: Ανακοινώθηκε το πρώτο «χαράτσι» & φόρος πολυτελείας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα!

Επίσημο: Ανακοινώθηκε το πρώτο «χαράτσι» & φόρος πολυτελείας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα!

18.425 Επισκέψεις στο άρθρο (21/11/2022)

Το πρώτο «χαράτσι» για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανακοινώθηκε και επίσημα στη Βρετανία. Πάνω από 550.000 ηλεκτροκίνητα θα χρεώνονται με ειδικό φόρο κατανάλωσης (VED) από τον Απρίλιο του 2025 όπως γνωστοποίησε ο καγκελάριος Τζέρεμι Χαντ. Τέλος και στην απαλλαγή από τον φόρο πολυτελείας για τα ακριβά ηλεκτρικά άνω των 40.000 λιρών.

Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Βρετανία

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την άφιξή τους στο παγκόσμιο στερέωμα της αυτοκινητοβιομηχανίας απέκτησαν ένθερμους υποστηρικτές, αλλά και φανατικούς εχθούς. Ιδιαίτερα στη χώρα μας, το αγοραστικό κοινό φαίνεται να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικό σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρικά, ακόμα και με τη δελεαστική κρατική επιδότηση των 8.000 ευρώ του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» που προσφέρεται για την αγορά καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Κάτι η τιμή της κιλοβατώρας (kWh) που έχει φτάσει στο Θεό και χωρίς την επιδότηση του Κράτους θα έκανε την κατανάλωση ρεύματος απαγορευτική, κάτι το κακό φορολογικό προηγούμενο με τα δίλιτρα, τα οποία απαλλάχθηκαν εν μία νυκτί από φόρους, και ξαφνικά -όταν δεν έβγαιναν τα κουκιά- «έφαγαν» καπέλο τα τεκμήρια & τον φόρο πολυτελείας, δεν είναι λίγοι εκείνοι που είναι ιδιαίτερα σκεπτικοί για επερχόμενα «χαράτσια» στα ηλεκτροκίνητα. Όχι και άδικα... Πρώτη στο χορό μπαίνει η Βρετανία!

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ξεκινάνε με τα «βασικά» τέλη κυκλοφορίας στα ηλεκτρικά

Διαβάζοντας τη «Δήλωση του Φθινοπώρου» (σ.σ. κάτι σαν το δικό μας προϋπολογισμό) στη Βουλή των Κοινοτήτων της Μεγάλης Βρετανίας, ο καγκελάριος Τζέρεμι Χαντ ανακοίνωσε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα υποχρεώνονται σε ειδικό φόρο κατανάλωσης οχημάτων (vehicle excise duty ή αλλιώς VED) από τον Απρίλιο του 2025.

Επιπλέον, σε ανάρτηση στο λογαρισμό του Υπουργείου Οικονομικών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σημειώθηκε πως η αλλαγή θα διασφαλίσει ότι «όλοι οι οδηγοί θα αρχίσουν να πληρώνουν ένα δίκαιο μερίδιο», ενώ παράλληλα θα συνεχιστεί η κρατική υποστήριξη για τις υποδομές φόρτισης.

Σύμφωνα με βρετανικά δημοσιεύματα, υπολογίζεται ότι από την φορολογική αλλαγή θα επηρεαστούν περίπου 550.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν τώρα, επιπλέον αυτών που θα ταξινομηθούν από τώρα έως και το 2025, όταν και θα ξεκινήσει να ισχύει ο φόρος.

Συγκεκριμένα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με ημερομηνία ταξινόμησης (ή αλλιώς άδεια κυκλοφορίας) από 1 Απριλίου 2017 έως και 31 Μαρτίου 2025 θα πληρώνουν 165 λίρες Αγγλίας κάθε χρόνο. Αυτό το ποσό είναι ο «βασικός» VED, από τον οποίο εξαιρούνται αυτή τη στιγμή οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων. Τα παλιότερα οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων που έχουν ταξινομηθεί μεταξύ 1 Μαρτίου 2001 και 30 Μαρτίου 2017 θα περάσουν στη φορολογική ζώνη Β, αντί της ζώνης Α στην οποία συμπεριλαμβάνονται τώρα, και θα πληρώνουν 20 λίρες τον χρόνο.

Τέλος στην απαλλαγή και από τον φόρο πολυτελείας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κοστίζουν πάνω από 40.000 λίρες Αγγλίας από 1η Απριλίου 2025. Αυτό σημαίνει πως οι ιδιοκτήτες τους θα υποχρεώνονται στην καταβολή 355 λιρών Αγγλίας ετησίως, για τα πρώτα 5 χρόνια κυκλοφορίας. 

Επιπρόσθετα, θα αυξηθεί και ο φόρος για τα εταιρικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σύμφωνα την ίδια πηγή, σε 3% τον Απρίλιο του 2025 ενώ θα αυξάνεται κατά 1% κάθε χρόνο φτάνοντας στο 5% το οικονομικό έτος 2027/28.

Τώρα που άνοιξε το χορό με νέα χαράτσια για τα ηλεκτρικά η Βρετανία, δεν πιστεύεις ότι θα έρθουν κι από εδώ τα μαντάτα; Μήπως θυμίζει λίγο «πάρε κόσμε 2λιτρα» και μετά «πάρε τεκμήρια και φόρο πολυτελείας»;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Σχολιάστε
EGGYHSEIS
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel