Απαγορεύσεις ηλεκτρικών στα καράβια: Φταίνε τα αμάξια ή τα καράβια;

 Σχολιάστε 
5.708 Επισκέψεις στο άρθρο (15/6/2024)
Απαγορεύσεις ηλεκτρικών στα καράβια: Φταίνε τα αμάξια ή τα καράβια;
2 Φωτογραφίες »

- Δεν μπαίνεις με ηλεκτρικό σε καράβι αν έχεις μπαταρία πάνω από 40%
- Παίρνουν τα ηλεκτρικά φωτιά στα καράβια; Ναι, αλλά μόνο αν φορτίζουν ή έχει πρόβλημα η μπαταρία
- Δεν έχει μόνο η Ελλάδα καράβια, τι κάνουν αλλού; Σίγουρα δεν τα απαγορεύουν
- Με έγγραφο καλής λειτουργίας από ΚΤΕΟ & αισθητήρες στα καράβια το πρόβλημα λύνεται. Χωρίς απαγορεύσεις

Δεν μπαίνεις με ηλεκτρικό σε καράβι αν έχεις μπαταρία πάνω από 40%

Τι άλλο θα ακούσουμε για τα ηλεκτρικά; Παίρνουν φωτιά και καίγονται. Οι ασφαλιστικές τα φοβούνται και κοστίζει ένα σκασμό να τα ασφαλίσεις. Και τώρα οι ακτοπλοϊκές δεν τα θέλουν στα καράβια τους αν είναι φορτισμένα. Φταίει όμως το ηλεκτρικό ή φταίει το καράβι;
 
Εντάξει, δεν τους λυπήθηκε κανείς όσους έπρεπε να κάνουν βόλτες να ρίξουν τη μπαταρία στο 40% για να βάλουν το αμάξι τους στο καράβι, αλλά κυρίως γιατί έχει αρχίσει να υπάρχει μια «αλλεργία» στα ηλεκτρικά και σε όσους τα πήραν πρώτοι. Οι ακτοπλοϊκές λένε πως είναι θέμα ασφάλειας η μπαταρία να είναι κάτω από το 40%, όμως δεν υπάρχουν μελέτες που να δείχνουν πως αυτό αυξάνει την ασφάλεια.

Παίρνουν τα ηλεκτρικά φωτιά στα καράβια; Ναι, αλλά μόνο αν φορτίζουν ή έχει πρόβλημα η μπαταρία

Φωτιά που ξέσπασε σε καράβι από ηλεκτρικό και τη μπαταρία του, έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Τις περισσότερες σε οχηματαγωγά ρο-ρο, και πρόσφατα σε επιβατηγό στην Νορβηγία το Νοέμβριο του 2023. Έχουμε δει ένα σωρό βίντεο από ηλεκτρικά που αυταναφλέγονται χωρίς προειδοποίηση και ναι, είναι η μπαταρία που φταίει. Όμως η πλειοψηφία αυτών των πυρκαγιών συμβαίνει όσο τα ηλεκτρικά φορτίζουν. Μπορεί αυτό να συμβεί σε ένα ηλεκτρικό όσο είναι μέσα στο καράβι; Οι ειδικοί λένε όχι, εκτός και αν προϋπάρχει πρόβλημα στην μπαταρία, ή αν το αυτοκίνητο φορτίζει.

Δεν έχει μόνο η Ελλάδα καράβια, τι κάνουν αλλού; Σίγουρα δεν τα απαγορεύουν

Μπορεί στην Ελλάδα η είδηση να γιγαντώθηκε, αλλά με δεδομένο πόσο λίγα είναι τα ηλεκτρικά, και ακόμη και αν μετρήσεις και τα plug-in υβριδικά, δεν μιλάμε για σημαντικό αριθμό. Τι να πουν και οι Νορβηγοί που σχεδόν όλα τους τα αυτοκίνητα είναι ηλεκτρικά; Τα καράβια στις σκανδιναβικές χώρες γεμάτα ηλεκτρικά, και τα δρομολόγια σχεδόν όσα και στην Ελλάδα. Αν βρήκαν λύση οι Σκανδιναβοί, σίγουρα θα υπάρχει καλύτερος τρόπος από το να ταξιδέψεις ξεφόρτιστος για να πας διακοπές. Στη γραμμή που ξέσπασε η φωτιά τα ηλεκτρικά απαγορεύτηκαν τελείως, όμως τελικά το μόνο που άλλαξε για τα ηλεκτρικά είναι η απαγόρευση φόρτισης στο καράβι. Σε όλη την Ευρώπη τα ηλεκτρικά απλά δεν μπορούν να φορτίσουν εν πλω. Κάτι που ενοχλεί τους οδηγούς, ακόμη περισσότερο όμως ενοχλεί τις ακτοπλοϊκές που θα το χρέωναν πιο ακριβά και από το wifi.

Με έγγραφο καλής λειτουργίας από ΚΤΕΟ & αισθητήρες στα καράβια το πρόβλημα λύνεται. Χωρίς απαγορεύσεις

Φυσικά το πρόβλημα έχει λυθεί, απλά στην Ελλάδα το κάνουμε λίγο πιο δραματικό. Αντί να ξεφορτίζουν τα αυτοκίνητα πριν ανέβουν, οι ακτοπλοϊκές ζητούν να έχεις έγγραφο καλής λειτουργίας (από το ΚΤΕΟ) για το ταξίδι. Έχει ένα κόστος περίπου 30 ευρώ, αλλά τι να κάνουμε. Οι ακτοπλοϊκές με τη σειρά τους έχουν επενδύσει σε αισθητήρες θερμότητας που ελέγχει τη θερμοκρασία του κάθε αυτοκινήτου. ¶λλοι αισθητήρες μετρούν ρύπους που συνδέονται με την εκτόνωση της μπαταρίας όταν υπερθερμαίνεται, ενώ έχουν και περίπολα στα καταστρώματα αυτοκινήτων που μετράνε θερμοκρασίες και ελέγχουν. Λίγο ο οδηγός, λίγο η ακτοπλοϊκή και το θέμα λύθηκε.
 
Εσύ τι λες, τα φοβάσαι τα ηλεκτρικά στα καράβια; Είναι το 40% της μπαταρίας λύση; Ή μήπως είναι ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγουν οι ακτοπλοϊκές το κόστος για περισσότερη ασφάλεια, λόγω ηλεκτρικών;
 

test center
SEAT