• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Βlue Gasoline: Η βενζίνη που θα σώσει τα θερμικά μοτέρ;

3.925 Επισκέψεις στο άρθρο (11/5/2021)

Βosch, Shell και Volkswagen πιστεύουν πως η νέα συνθετική βενζίνη που ανέπτυξαν μπορεί να δώσει το φιλί της ζωής στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Διαβάστε πως.

Τα συνθετικά καύσιμα είναι η μόνη ελπίδα για τους οπαδούς των κινητήρων εσωτερικής καύσης, ώστε να σταματήσει η επέλαση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και για αυτό, έχουν αρχίσει να γίνονται οι πρώτες προσπάθειες για την υιοθέτησή τους.

Η Βosch, που από το 2018 χρησιμοποιεί στον στόλο της το R33 Blue Diesel, ανακοίνωσε πως ξεκίνησε συνεργασία με την Shell και την Volkswagen για την παραγωγή μιας καινούριας συνθετικής βενζίνης με όνομα Blue Gasoline που αποτελείται κατά 33% από ανανεώσιμα συστατικά με αποτέλεσμα, σύμφωνα με τις πρώτες έρευνες, οι εκπομπές ρύπων να μειώνονται κατά 20% ανά χιλιόμετρο.

Οι τρεις εταιρείες κάνουν λόγο πως σε έναν μικρό στόλο από 1.000 VW Golf με τον 1.500άρη κινητήρα, εάν κάνει το καθένα 16.000 χιλιόμετρα τον χρόνο με Blue Gasoline, οι εκπομπές CO2 θα ήταν λιγότερες κατά 230 τόνους/έτος σε σχέση με την απλή βενζίνη.

Eπειδή όμως η Blue Gasoline παραμένει ως καύσιμο πιο ρυπογόνο από τον ηλεκτρισμό, η Shell ισχυρίζεται πως θα αντισταθμίσει τις εκπομπές C02 που παράγονται με ειδικές πρωτοβουλίες, ώστε το αποτύπωμα άνθρακα του νέου καυσίμου να μηδενιστεί. Το πλάνο των εταιρειών προβλέπει να γίνει η Blue Gasoline βενζίνη διαθέσιμη στα πρατήρια μέσα στο 2021, αρχικά στην Γερμανία.

Δύο πλεονεκτήματα του νέου αυτού συνθετικού καυσίμου σε σχέση με την απλή βενζίνη είναι η αυξημένη σταθερότητα της χημικής της σύνθεσης κατά την αποθήκευσή της, μπορεί να διατηρηθεί δηλαδή αποθηκευμένη μέσα στο ρεζερβουάρ για μεγάλο χρονικό διάστημα και η κορυφαία ποιότητά της.

Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως η Bosch δεν πιστεύει πως η Blue Gasoline θα μπορέσει να σταματήσει την στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση. Θεωρεί όμως ότι η βενζίνη αυτή θα μπορέσει να αποτελέσει την λύση για τα τωρινά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και τα τωρινά ή μελλοντικά υβριδικά που εξοπλίζονται με θερμικό μοτέρ.