Tα χειμερινά ελαστικά της Continental εξασφαλίζουν κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά σε συνθήκες, που κανείς ούτε θα μπορούσε να σκεφτεί να κινηθεί
Κορυφαίο χειμερινό ελαστικό!
10.202 Επισκέψεις στο άρθρο (10/12/2015)
Βρεθήκαμε στην… κατάψυξη, 170 χλμ. πάνω από τον Αρκτικό Κύκλο στο Λεβί της Φινλανδίας, για να παρακολουθήσουμε την τεχνολογική εκδήλωση της Continental σχετικά με την εξέλιξη των χειμερινών ελαστικών, αλλά και για οδηγήσουμε πρώτοι το ολοκαίνουργιο WinterContact TS 860.
Ο χειμώνας στη Σκανδιναβία δεν αστειεύεται, πόσο μάλλον όταν είσαι μέσα του Δεκέμβρη 170 χλμ. πάνω από τον Αρκτικό Κύκλο. Σε αυτό το μαγικό και κατάλευκο, αλλά καθόλου φωτεινό περιβάλλον μιας και το φως της ημέρας είναι ουσιαστικά ένα λυκόφως μεταξύ 10:00 και 14:00, βρεθήκαμε για να οδηγήσουμε το νέο χειμερινό ελαστικό Continental WinterContact TS860.
Παράλληλα είχαμε φυσικά την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε την καθιερωμένη τεχνολογική εκδήλωση ContiTechnikForum σχετικά με τα μυστικά και την εξέλιξη των χειμερινών ελαστικών. Τα χειμερινά ελαστικά είναι ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος για τους κατασκευαστές μιας και πέραν όλων των άλλων παραγόντων έχουν στις εξισώσεις τους και τη συμπεριφορά και απόδοση σε επιφάνειες με χιόνι και πάγο.
Οι άνθρωποι της Continental διατείνονται πως το νέο χειμερινό ελαστικό WinterContact TS860 είναι το καλύτερο που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Μετά από αρκετά χλμ. δοκιμών με διάφορα οχήματα δεν έχουμε ιδιαίτερους λόγους να τους αμφισβητήσουμε, όσο και αν τέτοιου είδους συνθήκες είναι μάλλον άγνωστες για τα ελληνικά δεδομένα.
Εντυπωσιάζει το νέο ελαστικό WinterContact TS860
Το Continental WinterContact TS860 έρχεται να αντικαταστήσει (θα είναι διαθέσιμο σε 21 διαστάσεις για τροχούς από 14-17 ίντσες από το φθινόπωρο του 2016) το ήδη εξαιρετικό WinterContact TS850, που είχαμε δοκιμάσει καλή ώρα πέρσι τέτοιο καιρό στο ίδιο μέρος. Σύμφωνα με την Continental το νέο ελαστικό έχει 5% καλύτερο φρενάρισμα στο βρεγμένο και 4% στον πάγο. Παράλληλα έχει ακόμη καλύτερο κράτημα και συμπεριφορά στο χιόνι, χωρίς να έχει χάσει τίποτα σε άνεση και χιλιομετρική απόδοση. Αυτά έγιναν εφικτά χάρη σε μια νέα γόμα και χάραξη.
Η νέα γόμα, που η Continental ονομάζει Cool Chili, έχει αυξημένη ποσότητα σίλικα (πυρίτιο), νέα πολυμερή και ειδικές ρητίνες. Παράλληλα το πέλμα έχει μια νέα τεχνολογία, που η Continental ονομάζει Liquid Layer Drainage. To φρενάρισμα στον πάγο και στο χιόνι δημιουργεί ένα φιλμ νερού το οποίο μειώνει την επιφάνεις επαφής του ελαστικού με το δρόμο. Η νέα τεχνολογία εφαρμόζει νέα κανάλια στράγγιξης στα τακούνια του πέλματος επιτρέποντας στο νερό να απομακρύνεται γρηγορότερα από ότι στο παρελθόν.
Επίσης νέα είναι η τεχνολογία SnowCurve στο σχήματος V πέλμα με νέα τακούνια και εγκοπές, που αυξάνουν την πρόσφυση. Στην πράξη το νέο ελαστικό μας εντυπωσιάσε, αφού ακόμη και δικίνητα αυτοκίνητα μπορούσαν όχι απλά να κινηθούν στο χιόνι και στον πάγο, αλλά να στρίψουν και να κινηθούν γρήγορα. Σε μια άκρως ενδιαφέρουσα δοκιμή οι άνθρωποι της Continental μας πρόσφεραν τη δυνατότητα να οδηγήσουμε ένα αυτοκίνητο 15ετίας (BWM Compact 318 ti) εξοπλισμένο με νέας τεχνολογίας ελαστικά WinterContact TS860 απέναντι σε ένα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητο (BMW 118i), που φορούσε φρέσκα μεν χειμερινά ελαστικά, αλλά τεχνολογίας του 2000 (ContiWinterContact TS790V).
Τα αποτελέσματα υπέρ του νέου ελαστικού ήταν εντυπωσιακά σε κράτημα, φρενάρισμα και επιτάχυνση πάνω στην χιονισμένη φυσικά πίστα και χωρίς τη χρήση ηλεκτρονικών. Μέσα σε όλα θυμηθήκαμε σε συνοδήγηση με οδηγό ράλλυ και το υπάρχον χειμερινό ελαστικό με καρφιά, το IceContact2, που αντικατέστησε το ελαστικό IceContact διαθέτοντας μεγαλύτερο αριθμό και βέλτιστου σχεδιασμού καρφιών, με μικρότερη όμως φθορά για το δρόμο. Πέρα από την ειδικά μελετημένη ασύμμετρη τοποθέτηση των καρφιών πάνω στο πέλμα και τη δημιουργία ειδικών αυλακώσεων για την αποβολή του πάγου ώστε να μην «θάβονται», τα καρφιά είναι ελαφρύτερα, αλλά κυρίως ενσωματώνονται στο πέλμα με μια νέα τεχνική (ουσιαστικά περιβάλλονται από ένα υλικό, τοποθετούνται με ρομπότ και μετά το ελαστικό ζεσταίνεται κάνοντας ουσιαστικά ένα το καρφί με τη γόμα), για να μην φεύγουν εύκολα (τραβώντας το νέο καρφί χρειαστήκαμε σχεδόν 5πλάσια δύναμη σε σχέση με πριν).
Δαμάζοντας τα θηρίαΟι άνθρωποι της Continental μας έδωσαν την ευκαιρία να οδηγήσουμε αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων για να διαπιστώσουμε από πρώτο χέρι την υπεροχή των χειμερινών ελαστικών της γερμανικής φίρμας. Έτσι κάναμε αρκετούς γύρους με ένα τετρακίνητο Audi RS3, το οποίο ήταν εφοδιασμένο με το υπάρχον WinterContact TS850 P, το οποίο είναι ελαστικό αντικατάστασης, και μια πισωκίνητη Porsche Cayman GTS με το ειδικά εξελιγμένο για την Porsche ελαστικό WinterContact TS830 P. Και στις δύο περιπτώσεις καταφέραμε να κινηθούμε με ταχύτητα και ασφάλεια σε συνθήκες, που δύσκολα θα μπορούσε να φανταστεί κανείς πως μπορεί απλά να μετακινήσει το αυτοκίνητό του. Και για αυτό φυσικά οφείλεται στα κορυφαία χειμερινά ελαστικά της Continental.#Stop the crash!Η Continental συμμετέχει μαζί με άλλες εταιρείες (Bosch, ADAC, κτλ.) στην πρωτοβουλία #Stop the Crash που έχει ως στόχο την προώθηση και την ευρύτερη χρήση τεχνολογιών (ESP, αυτόνομη πέδηση, κτλ.) που αποτρέπουν από συγκρούσεις και μειώνουν τα ατυχήματα. Όραμα της Continental είναι οι μηδενικές απώλειες σε ζωές λόγω τροχαίων ατυχημάτων. Σαν κατασκευαστής ελαστικών μεταξύ άλλων η Continental δίνει μεγάλο βάρος στην ασφάλεια που προσφέρει το σωστό βάθος πέλματος των ελαστικών.
Έτσι σε μια σειρά από δοκιμασίες με το νέο WinterContact TS860 με βάθος πέλματος 8 χλστ. (νέο), 4 χλστ. και κοντά στο νόμιμο όριο των 2 χλστ., που ισχύει σε αρκετές χώρες. διαπιστώσαμε τη μεγάλη διαφορά στη συμπεριφορά ελαστικών και οχημάτων, ενώ αξίζει να σημειωθεί η ραγδαία πτώση της απόδοσης στο φρενάρισμα, στην επιτάχυνση και στο κράτημα μεταξύ βάθους πέλματος 4 και 2 χλστ.
Πολύ ενδιαφέρον είχε επίσης το θεωρητικό «μάθημα» σχετικά με τα καλούπια και τον τρόπο που κατασκευάζονται οι πανάκριβες μήτρες, χάρη στις οποίες διαμορφώνεται και σχηματίζεται στην τελική του μορφή ένα οποιοδήποτε ελαστικό. ¶ντε και του χρόνου…
Τα χειμερινά ελαστικά είναι ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος για τους κατασκευαστές μιας και πέραν όλων των άλλων παραγόντων έχουν στις εξισώσεις τους και τη συμπεριφορά και απόδοση σε επιφάνειες με χιόνι και πάγο.
η continental βγάζει τα καλύτερα λάστιχα πολύ ανθεκτικά όχι τόσο καλά στην βροχή