Δεν θες ηλεκτρικό, δεν θες SUV και θες να είναι προσιτό. Τι υπάρχει;

4.483 Επισκέψεις στο άρθρο (9/5/2024)
Απόψεις Αν θες προσιτό, δεν θες ηλεκτρικό, αλλά δεν θες και SUV, τι μένει;

Απόψεις Αν θες προσιτό, δεν θες ηλεκτρικό, αλλά δεν θες και SUV, τι μένει;

- Τα περισσότερα ηλεκτρικά κοστίζουν (ακόμη) πάνω από 30 χιλιάρικα
- Οι κατασκευαστές το «γυρνάνε» πάλι πίσω στη βενζίνη
- Τα περισσότερα νέα μοντέλα είναι SUV και κάνουν πάνω από 20 χιλιάρικα
- Έτσι κάτω από 20 χιλιάρικα δεν παίζει σχεδόν τίποτα

Τα περισσότερα ηλεκτρικά κοστίζουν (ακόμη) πάνω από 30 χιλιάρικα

Το προσιτό αυτοκίνητο είναι δύσκολη υπόθεση σήμερα. Με τα ηλεκτρικά να έχουν εκτοξεύσει τις τιμές στα ύψη, τα μοντέλα κάτω από 30.000 είναι λίγα. Και με τα SUV να έχουν γεμίσει την αγορά, τα μοντέλα κάτω από 20.000 ευρώ σπανίζουν. Αν θες κάτι τέτοιο, δεν πρέπει να είναι ούτε ηλεκτρικό, ούτε SUV. Γίνεται;

Η πρόσφατη βουτιά των ηλεκτρικών στην Ευρώπη δείχνει ξεκάθαρα πως η αγορά θέλει ακόμη θερμικά, και θέλει και ποικιλία. Ο λόγος για τους περισσότερους δεν είναι ιδεολογικός και δεν θέλουν ηλεκτρικά. Δεν είναι καν πρακτικός, ως προς τη φόρτιση δηλαδή. Είναι καθαρά το θέμα της τιμής. Παρότι μάρκες όπως η Tesla έχουν ρίξει τις τιμές τους και έχουν παρασύρει και την αγορά λίγο πιο κάτω, αν θες ηλεκτρικό, τα 30.000 είναι το μίνιμουμ. Και είναι πολλά, πάρα πολλά.

Οι κατασκευαστές το «γυρνάνε» πάλι πίσω στη βενζίνη

Με τόσα μοντέλα που αρχικά λανσαρίστηκαν αποκλειστικά ηλεκτρικά, να το «γυρίζουν» σε θερμικές εκδόσεις (βενζίνης, ήπια υβριδικά, φουλ υβριδικά), τα πρώτα δείγματα της αγοράς είναι καλά. Οι θερμικές εκδόσεις των μοντέλων αυτών είναι σημαντικά φθηνότερες από τις ηλεκτρικές και φέρνουν αυτοκίνητα στις εκθέσεις που μπορεί να αγοράσει ο κόσμος. Ένα μικρό SUV στα 25.000 δεν είναι φθηνό, είναι όμως αισθητά πιο προσιτό από την ηλεκτρική του έκδοση, που κοστίζει τουλάχιστον 5.000 ευρώ παραπάνω. Και με αυτόν τον τρόπο στο φάσμα είκοσι με τριάντα χιλιάδες βρίσκουμε καινούργια, φρέσκα μοντέλα.

Τα περισσότερα νέα μοντέλα είναι SUV και κάνουν πάνω από 20 χιλιάρικα

Υπάρχει όμως ένα ζήτημα. Τα περισσότερα νέα μοντέλα, θερμικά και ηλεκτρικά, είναι SUV. Η κατηγορία φυσικά πουλάει σαν ζεστό ψωμί, και είναι λογικό οι κατασκευαστές να λανσάρουν το ένα μοντέλο μετά το άλλο. Το σημαντικότερο για τους κατασκευαστές όμως, είναι πως ειδικά τα μικρά SUV αφήνουν ικανοποιητικό περιθώριο κέρδους. Αυτό όμως σημαίνει πως σε σύγκριση με αυτοκίνητα στα ίδια μέτρα από τις κλασικές κατηγορίες των μικρών και των μικρομεσαίων, τα SUV είναι πιο ακριβά. Και έτσι στην αγορά κάτω από 20.000 ευρώ επικρατεί «ερημιά». Με τα μικρά μοντέλα να είναι πλέον λίγα, και τα νέα λανσαρίσματα να είναι ή ηλεκτρικά (όπως το Renault 5) ή πιο premium (όπως η νέα Lancia Ypsilon), το πράγμα δεν δείχνει βελτίωση.
 
Εσύ τι αυτοκίνητο περιμένεις να δεις σε τιμή κάτω από 20.000 ευρώ για να ταιριάζει στο πορτοφόλι και στη χρήση σου; Είναι το SUV μονόδρομος; Και τελικά πόσο πάνω από 20 χιλιάδες δικαιολογεί ο επιπλέον όγκος του;

SEAT GNHSIA ANTALLAKTIKA
4green