Από «αποκλειστικά ηλεκτρικά» νέα μοντέλα, τώρα και με μοτέρ βενζίνης!

3.584 Επισκέψεις στο άρθρο (26/4/2024)
Από «αποκλειστικά ηλεκτρικά» νέα μοντέλα, τώρα και με μοτέρ βενζίνης!

- Η Lancia Ypsilon ενώ ανακοινώθηκε ως ηλεκτρικό, τελικά απέκτησε & έκδοση βενζίνης
- Φήμες θέλουν και το νέο 500e να βγαίνει με κινητήρα εσωτερικής καύσης
- Η νέα μεγάλη πλατφόρμα της Stellantis «σηκώνει» και βενζινοκίνητες εκδόσεις εκτός από ηλεκτρικά
- Μια τέτοια κίνηση από τη Stellantis δίνει ελπίδες σε όσους φοβούνται το αποκλειστικά ηλεκτρικό μέλλον

Η Lancia Ypsilon ενώ ανακοινώθηκε ως ηλεκτρικό, τελικά απέκτησε & έκδοση βενζίνης

Βήματα πίσω, ή μάλλον βήματα προς το πλάι κάνει η Stellantis τελευταία, αφού λίγο η παράταση του Euro7, λίγο η ζήτηση των ηλεκτρικών που σταμάτησε να αυξάνεται, και τα θερμικά μοντέλα, με μοτέρ εσωτερικής καύσης, επανέρχονται στο παρασκήνιο. Ποια μοντέλα θα δούμε, και ποια θα θέλαμε να δούμε με τέτοια μοτέρ;
 
Μπορεί η Lancia να αναδύθηκε από τις στάχτες της ως «αποκλειστικά ηλεκτρική» μάρκα, όμως σε λιγότερο από ένα μήνα από το λανσάρισμα της (ηλεκτρικής) Ypsilon, η μητρική Stellantis ανακοίνωσε πως έρχεται και θερμική (ήπια υβριδική) έκδοση. Και η Ypsilon φαίνεται πως είναι μόνο η αρχή. Το επίσης «αποκλειστικά ηλεκτρικό» Fiat 600e, και αυτό αποκτά έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης, στα ίδια μηχανικά μέρη με την Ypsilon. Μπορεί να πει κανείς πως απλά οι μάρκες λανσάρουν τις ηλεκτρικές εκδόσεις πρώτα, για να πάρουν τα φώτα της δημοσιότητας και μετά τις άλλες, όπως έγινε με το Jeep Avenger. Όμως εδώ το πράγμα μάλλον είναι αλλιώς.

Φήμες θέλουν και το νέο 500e να βγαίνει με κινητήρα εσωτερικής καύσης

Όταν το 500 έγινε ηλεκτρικό η Fiat το σχεδίασε από την αρχή. Το 500e μοιάζει φυσικά σχεδόν ίδιο με το συμβατικό 500, όμως μιλάμε για τελείως διαφορετικό αυτοκίνητο. Το πλάνο είναι το ηλεκτρικό να αντικαταστήσει το θερμικό, και να τελειώνουμε, όμως τώρα, και αρχίζοντας από την αμερικανική αγορά, το 500e φαίνεται πως θα αποκτήσει και έκδοση με κανονικό κινητήρα (θερμικό). Φαίνεται πως η απόσυρση του θερμικού 500 πρέπει να προχωρήσει, αφού μιλάμε για δύο μοντέλα με το ίδιο όνομα, 500 και 500e, όμως η ζήτηση για θερμικό 500 δεν έχει σταματήσει. Και ένα 500e με κινητήρα εσωτερικής καύσης, προφανώς χωρίς το σήμα «e», και αφού το απλό 500 μας τελειώσει, θα είναι λογική κίνηση.

Η νέα μεγάλη πλατφόρμα της Stellantis «σηκώνει» και βενζινοκίνητες εκδόσεις εκτός από ηλεκτρικά

Πρόσφατα η Stellantis λανσάρισε τη νέα της μεγάλη πλατφόρμα STLA με το νέο Dodge Charger. Ένα μοντέλο που δεν απασχολεί φυσικά καθόλου την Ευρώπη, όμως μαζί με το μεγάλο ηλεκτρικό λανσάρισμα, ακολούθησε και ένα μοντέλο V6. Που σημαίνει πως στην (πισωκίνητη) αυτή πλατφόρμα, όλα τα μοντέλα που περιμένουμε στην Ευρώπη, και μπορεί να είναι πολλά, δεν έχουν κανένα λόγο να είναι «αποκλειστικά ηλεκτρικά». Στο πάτωμα αυτό θα δούμε πιθανότατα τη νέα Alfa Romeo Giulia και τον αντικαταστάτη της Stelvio. Μπορεί να δούμε όμως και μία ή δύο Maserati, ή ακόμη ένα μεγάλο Opel ή και μία Lancia. Η Stellantis έχει πολλά ονόματα από το ένδοξο παρελθόν όλων των κατασκευαστών του ομίλου, που μπορεί να ανασύρει και να λανσάρει, ηλεκτρικά ή με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Μια τέτοια κίνηση από τη Stellantis δίνει ελπίδες σε όσους φοβούνται το αποκλειστικά ηλεκτρικό μέλλον

Για την Stellantis μια τέτοια κίνηση, να διαθέτει δηλαδή όλα της τα ηλεκτρικά και με κινητήρα εσωτερικής καύσης μπορεί να έχει τεράστια απήχηση. Μεγάλο μέρος της αγοράς νιώθει ήδη αποξενωμένο από τις εξελίξεις στο αυτοκίνητο με την ηλεκτροκίνηση σε πρώτο φόντο, και ένα τέτοιο άνοιγμα από τον όμιλο με τα περισσότερα ευρωπαϊκά σήματα στο ρόστερ του θα ήταν ιδιαίτερα καλοδεχούμενη.
 
Εσύ ποια μοντέλα του ομίλου και ποια άλλα αυτοκίνητα θα ήθελες να δεις με κανονικό κινητήρα; Και ποια ηλεκτρικά θα αγόραζες επί τόπου αν είχαν και έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης; Τι λες;

home pro
test center