Χωρίς diesel και με LPG που δεν πουλάει, τι θα κάνει στην Ελλάδα η Renault;

18.053 Επισκέψεις στο άρθρο (17/5/2024)
Χωρίς diesel και με Lpg που δεν πουλάει, τι θα κάνει στην Ελλάδα η Renault;

Χωρίς diesel και με Lpg που δεν πουλάει, τι θα κάνει στην Ελλάδα η Renault;

- Με κάθε νέο λανσάρισμα τα νέα μοντέλα της Renault χάνουν τις diesel εκδόσεις
- Η αγορά diesel συρρικνώνεται στην Ευρώπη, όμως υπάρχει ακόμα ζήτηση
- Η Renault μπορούσε να δικαιολογήσει τσιμπημένες τιμές όσο πρόσφερε diesel μοτέρ
- Ήπια υβριδικά υπάρχουν πολλά άλλα και το LPG δεν πουλάει

Με κάθε νέο λανσάρισμα τα νέα μοντέλα της Renault χάνουν τις diesel εκδόσεις

Ποιος θέλει ακόμη diesel; Οι φωνές είναι πολλές, όμως η αγορά δεν τις ακούει, και οι πετρελαιοκινητήρες δίνουν τη θέση τους στα ήπια υβριδικά. Τώρα έρχεται σιγά σιγά η σειρά της Renault, από τις λίγες που επιμένουν μέχρι «τέλους» στο diesel, να αποχωρήσει από αυτό το κεφάλαιο. Όμως, τι θα πουλάει η Renault αν δεν προσφέρει diesel;
 
H Renault ανανεώνει σταδιακά τη γκάμα της, αφήνοντας τα μοντέλα που ξέραμε, όπως τα ξέραμε στο παρελθόν. Μία από τις τελευταίες μάρκες που σε κάθε μοντέλο είχε τρεις επιλογές καυσίμου, βενζίνη, diesel και LPG, τώρα ακολουθεί τον ανταγωνισμό, καταργώντας τους πετρελαιοκινητήρες για τα καλά, καθώς το μόνο μοντέλο που έχει μείνει να προσφέρεται με diesel είναι το Clio. Ακόμη και με το Euro7 σε παράταση, ήδη το diesel στην Ευρώπη έχει πέσει σε σχεδόν μονοψήφια μερίδια αγοράς. Οπότε η εξέλιξη εκδόσεων diesel για τη Renault στα νέα μοντέλα, δεν είναι λογική. Ειδικά όταν ο ανταγωνισμός των υβριδικών δεν μπορεί να την αφήσει έξω από το παιχνίδι της έστω και «ελαφράς» ηλεκτροκίνησης.

Η αγορά diesel συρρικνώνεται στην Ευρώπη, όμως υπάρχει ακόμα ζήτηση

Δεν είναι όμως όλες οι αγορές ίδιες. Το diesel παρότι συρρικνώθηκε, έχει ένα μερίδιο, που αν το «καπελώσει» μία μάρκα, μπορεί να κάνει πολλά νούμερα. Και η Renault ήταν από τις λίγες που είχε diesel αυτοκίνητα για να συμμετέχει σε αυτή την αγορά. Για την Ελλάδα, το diesel ακόμη έχει ψωμί. Από τη μία όσοι το χρειάζονται πραγματικά, και διανύουν μεγάλες αποστάσεις στον αυτοκινητόδρομο, έχουν άμεσο όφελος που τα υβριδικά ακόμη δεν εξασφαλίζουν. Από την άλλοι κάποιοι ακόμη και με αστική χρήση, απλά θέλουν φθηνό καύσιμο, και ας καίει παραπάνω από υβριδικό. Το diesel έχει και το κοινό που το θεωρεί αξιόπιστο, ειδικά όταν τα αυτοκίνητα πλέον τα αγοράζουμε με ορίζοντα 20ετίας.

Η Renault μπορούσε να δικαιολογήσει τις τσιμπημένες τιμές όσο πρόσφερε diesel μοτέρ

Το πρόβλημα για τη Renault όμως δεν είναι μόνο ότι πλέον από εκεί που είχε καλό μερίδιο σε αυτό το όλο και μικρότερο ποσοστό πωλήσεων, τώρα δεν θα έχει καθόλου. Το πρόβλημα είναι πως το diesel άφηνε στη Renault ένα μοναδικό προσόν να ξεχωρίσει έναντι του ανταγωνισμού που δεν διέθετε πετρελαιοκινητήρες. Και με βάση αυτό το προσόν, αλλά και την αναγνώριση από τους αγοραστές ότι τα diesel είναι ακριβότερα, η Renault μπορούσε να πουλάει τα μοντέλα με κάποιο «καπέλο» στην τιμή. Χωρίς το ντίζελ όμως η Renault «εξέχει» πάνω από τον ανταγωνισμό στην τιμή. Και μπορεί οι υψηλές τιμές της Renault στην Ελλάδα (κάτι που δεν συμβαίνει με άλλες Γαλλικές μάρκες) να έχουν κάποια «λογιστική» εξήγηση, αλλά χωρίς diesel, ποιoς θα δώσει παραπάνω λεφτά για να πάρει Renault όταν δεν προσφέρει κάτι εναλλακτικό από τον ανταγωνισμό;

Ήπια υβριδικά υπάρχουν πολλά άλλα και το LPG δεν πουλάει

Και αν δεν υπήρχαν ήδη πολλά, βάλε και τον καταιγισμό μοντέλων της Stellantis που τώρα λανσάρονται ήπια υβριδικά, αφού οι ηλεκτροκίνητες εκδόσεις έχασαν την ορμή τους. Τι μένει για τη Renault; Το LPG σίγουρα είναι μια λύση, αφού προσφέρει σημαντική οικονομία, και είναι δοκιμασμένο. Για τη Renault το LPG παραμένει κάτι που την διαφοροποιεί από τις άλλες μάρκες, όμως σε αντίθεση με το ντίζελ και τα υβριδικά, το LPG δεν κέρδισε την αγορά. Από τη μία αρκετοί το βλέπουν ακόμη σαν «πατέντα», και ας είναι εργοστασιακό στα μοντέλα της Renault. Και από την άλλη πολλοί το βλέπουν ως «περίεργο» καύσιμο. Λίγο το ντεπόζιτο, λίγο ότι συνδυάζεται και με βενζίνη, λίγο τώρα το ζήτημα με τα πλοία που δεν το θέλουν, και η Renault δεν μπορεί να ελπίζει στο LPG να καλύψει το κενό που άφησε το diesel.

Τελικά όμως τι μένει για τη Renault; Τώρα που δεν τείνει να μην έχει καθόλου diesel για να ξεχωρίζει μήπως πρέπει να κατεβάσει σημαντικά τις τιμές; Ή μήπως είναι έτοιμη για να κατέβει «κατηγορία» μαζί με μάρκες που υπάρχουν για να πουλάνε λίγο (όπως η «αδερφή» της Mitsubishi); Εσύ τι λες;

BYD VS NISSAN
SEAT