Τεχνικό: Πώς το ανανεωμένο Toyota Yaris πήγε από τα 116 στα 130 άλογα;

 Σχολιάστε 
27.676 Επισκέψεις στο άρθρο
Τεχνικό: Πώς το ανανεωμένο Toyota Yaris πήγε από τα 116 στα 130 άλογα;
2 Φωτογραφίες »

- Μπήκε νέος, πιο δυνατός ηλεκτροκινητήρας για περισσότερα χλμ. χωρίς στάλα βενζίνης
- ¶λλαξε ο επεξεργαστής & το software, αλλά η μπαταρία μένει ίδια σε χωρητικότητα
- Προστέθηκε ένα νέο σύστημα οδήγησης όταν έχει κατηφορικό δρόμο ή πολλή κίνηση
- Έχει ελάχιστα μεγαλύτερη κατανάλωση αλλά μισό δευτερόλεπτο καλύτερη επιτάχυνση από το προηγούμενο Yaris

Μπήκε νέος, πιο δυνατός ηλεκτροκινητήρας για περισσότερα χλμ. χωρίς στάλα βενζίνης

Το best-seller της ελληνικής αγοράς βελτιώθηκε. Το ανανεωμένο Toyota Yaris, ο «βασιλιάς» των πωλήσεων τα τελευταία, πολλά χρόνια, φρέσκαρε την εμφάνισή του, διεύρυνε την γκάμα εξοπλιστικών εκδόσεων, έρχεται με καλύτερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Κυρίως, όμως, έρχεται με αναβαθμισμένο κινητήριο σύνολο.
 
Πιο συγκεκριμένα, το ανανεωμένο Toyota Yaris θα προσφέρεται και σε full υβριδική επιλογή 130 ίππων, μαζί με την εισαγωγική των 116 PS (5η γενιά υβριδικής τεχνολογίας). Και στα δύο μοντέλα σταθερός παραμένει ο 3κύλινδρος 1.500άρης θερμικός κινητήρας που αποδίδει 92 άλογα (στις 5.500 σ.α.λ.) και 120 Nm ροπής (στις 3.600 - 4.800 σ.α.λ.). Το συγκεκριμένο μοτέρ συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας εκ των οποίων είναι κάνει και τη... διαφορά. Το ανανεωμένο και πιο δυνατό Toyota Yaris έχει πιο ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ. Πλέον αποδίδει 84 άλογα (από 80 PS), με την συνολική ροπή επίσης να αυξάνεται από τα 141 στα 185 νιουτόμετρα (και μάλιστα σε όλο το εύρος στροφών).

¶λλαξε ο επεξεργαστής & το software, αλλά η μπαταρία μένει ίδια σε χωρητικότητα

Από εκεί και πέρα υπάρχουν ορισμένες έξτρα αλλαγές, τεχνικής φύσεως. Όπως ενημερώνει η Toyota, το ανανεωμένο Yaris φέρει νέα μονάδα ελέγχου - επεξεργαστή (PCU), ενώ και το software το μοντέλου άλλαξε για να προσαρμοστεί στο αναβαθμισμένο μηχανικό σύνολο. Εκείνη που μένει σταθερή είναι η μπαταρία ιόντων λιθίου, της οποίας η χωρητικότητα είναι στις 0,74 kWh.


Χάρη στο Predictive State of Charge Control το ανανεωμένο Yaris των 130 ίππων κάνει καλύτερη διαχείριση στην της μπαταρίας του, χρησιμοποιεί τα δεδομένα της κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο και περιορίζει τις απαιτήσεις, αναλόγως της διαδρομής (π.χ. αν έχει κλίση).
2 Φωτογραφίες »

Χάρη στο Predictive State of Charge Control το ανανεωμένο Yaris των 130 ίππων κάνει καλύτερη διαχείριση στην της μπαταρίας του, χρησιμοποιεί τα δεδομένα της κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο και περιορίζει τις απαιτήσεις, αναλόγως της διαδρομής (π.χ. αν έχει κλίση).

Προστέθηκε ένα νέο σύστημα οδήγησης όταν έχει κατηφορικό δρόμο ή πολλή κίνηση

Οι αναβαθμίσεις του full hybrid Toyota Yaris (με στόχο τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου) περιλαμβάνουν κι ένα νέο σύστημα οδήγησης, το οποίο η ιαπωνική μάρκα ονομάζει «Predictive State of Charge Control».
 
Ουσιαστικά μιλάμε για μία τεχνολογία που καταγράφει και αποθηκεύει πληροφορίες, σε καθημερινή βάση, για στιγμές που οδηγός πάντα «κόβει» ταχύτητα. Τέτοιες συνθήκες οδήγησης μπορεί να είναι σε μία κατηφόρα ή στην οδήγηση στην κίνηση. Αναγκαστικά, το αυτοκίνητο δεν αναπτύσσει μεγάλες ταχύτητες, για αυτό και η Toyota θέλησε να ελαχιστοποιήσει την κατανάλωση. Καθώς, λοιπόν, το ανανεωμένο Yaris πλησιάζει σε ένα τέτοιο σημείο, το σύστημα «θυμάται» και προτείνει στον οδηγό να αφήσει το γκάζι (σχετική ένδειξη στον ψηφιακό πίνακα οργάνων). Παράλληλα, το σύστημα αυξάνει την ένταση του φρεναρίσματος, για να μεγιστοποιήσει την ανάκτηση ενέργειας.
 
Χάρη στο παραπάνω σύστημα το ανανεωμένο Toyota Yaris Hybrid των 130 ίππων κάνει καλύτερη διαχείριση στην απο-φόρτιση της μπαταρίας του, χρησιμοποιεί τα δεδομένα της κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο (σύστημα πλοήγησης) και περιορίζει τις απαιτήσεις στα... απολύτως απαραίτητα, αναλόγως της διαδρομής (π.χ. αν έχει κλίση).

Έχει ελάχιστα μεγαλύτερη κατανάλωση αλλά μισό δευτερόλεπτο καλύτερη επιτάχυνση από το προηγούμενο Yaris

Στην πράξη και σύμφωνα με εργοστασιακές μετρήσεις, το ανανεωμένο Yaris των 130 ίππων έχει ελάχιστα μεγαλύτερη κατανάλωση από την έκδοση με τα 116 άλογα, κερδίζοντας όμως μισό δευτερόλεπτο στην επιτάχυνση από στάση. Ειδικότερα, η κατανάλωση γυροφέρνει στα 4,2-5,1 λτ./100 χλμ. (από 4,1-4,9), ενώ το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται πια στα 9,2 δευτερόλεπτα. Στα χαμηλά παραμένουν οι εκπομπές αέριων ρύπων (96-116 γρ. CO2/χλμ.), που σημαίνει οι οδηγοί του απολαμβάνουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
 
Θυμίζουμε ότι «κλειδί» για τις χαμηλές καταναλώσεις κάθε Toyota είναι ο σημαντικός αριθμός χιλιομέτρων της αμιγώς ηλεκτροκίνησης, Όπως τονίζουν οι Ιάπωνες, το Yaris καλύπτει το 56% του χρόνου οδήγησης, κάτι που μεταφράζεται σε 42% διανυθείσας απόστασης μέσω χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας.

test center
SEAT