" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

.

Δοκιμάζουμε το Volvo S60 1,6 DRIVe

Διαβάστηκε από 48734 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/1/2012

Το μεσαίο Volvo κυκλοφορεί από το 2010, ενώ έκανε μια αισθητική, κυρίως, αναβάθμιση το 2013. Είναι βασισμένο σε παλιά πλατφόρμα της Ford, ενώ η 5άστερη αξιολόγησή του στα crash test κρατάει από το 2012 και μάλιστα αφορά στην station εκδοχή του (V60).

 
Το S60 αποτελεί το πρώτο της νέας γενιάς μοντέλων που σηματοδότησε μια αλλαγή στρατηγικής για τη Volvo, η οποία το «γύρισε» σε πιο light και αεροδυναμικά σχήματα, αποβάλλοντας την αυστηρή αισθητική του παρελθόντος της. Tο μοντέλο παρουσιάστηκε σε μία δύσκολη εποχή για την εταιρεία, αφού το 2010 πουλήθηκε από τη Ford στην κινέζικη Geely. Ωστόσο το S60 είχε ετοιμαστεί παρέα με τη Ford, πράγμα που αποτυπώνεται σε όλο του το είναι, αφού έχει το πάτωμα της προηγούμενης γενιάς του Mondeo, μαζί με κινητήρες που χρησιμοποιεί και η Ford και δικές της τεχνολογίες (ως επί το πλείστον), εκτός από την εμφάνιση. Αυτή δέχτηκε μια αναβάθμιση το 2013. Η πιο δημοφιλής έκδοση του μοντέλου στην ελληνική αγορά είναι η πετρελαιοκίνητη D2, με 1.600άρη κινητήρα 115 ίππων, που κοστίζει από 26.370 ευρώ με απόσυρση. Από το 2014 εξοπλίζεται και με ένα νέο 2λιτρο turbo diesel κινητήρα.

Εμφάνιση
Το S60 έχει σεντάν αμάξωμα, που από το πλάι παραπέμπει σε κουπέ. Με μήκος 4,63 μέτρα δε θα το έλεγες πληθωρικό. Μετά την ανανέωση του 2013 έχασε το σήμα κατατεθέν τη μπροστινής του όψης, αφού τα κάθετα ledάκια δίπλα στα φώτα πορείας, μετακόμισαν στη θέση των προβολέων ομίχλης, κάνοντας το σύνολο περισσότερο συμβατικό. Πάντως η έντονη κλίση του καπό και η απουσία γωνιών από το εμπρόσθιο τμήμα έχουν στόχο να προσφέρουν καλύτερη προστασία σε περίπτωση πρόσκρουσης με πεζό, αλλά και να συμβάλλουν στην πολύ καλή αεροδυναμική (αεροδυναμικός συντελεστής cd: 0,28). Πίσω η αισθητική είναι πιο ξεκάθαρα Volvo, με τα χαρακτηριστικά φώτα να δίνουν τον τόνο. 


Εσωτερικό – Χώροι
Στο εσωτερικό του μοντέλου, το μοτίβο είναι κλασικό Volvo. Σχετικά αυστηρό σχεδιαστικά, με πολλά κουμπιά και gadgets, καλή απτή ποιότητα υλικών, καλό φινίρισμα και καλή συναρμογή, μέτρια εργονομία και μικρούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Και εξηγούμαστε.
Μετά την ανανέωση του 2013, το S60 αναβαθμίστηκε στα σημεία και στο εσωτερικό του, με αλλαγές στα υλικά, τους χρωματισμούς και μικρές σχεδιαστικές επεμβάσεις. Η φορτωμένη κουμπιά κεντρική κονσόλα, εξακολουθεί και αποτελεί σπαζοκεφαλιά για το χρήστη, σε συνδυασμό με το πολύπλοκο μενού του συστήματος infotainment. Παρέα με αυτό ήρθε, από το V40, και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τρία διαφορετικά περιβάλλοντα να επιλέξει ο οδηγός. Αυτός, όπως και στο V40, είναι εντυπωσιακός εκ πρώτης, αλλά δύσχρηστος στο χειρισμό και την ανάγνωση.
Από εκεί και πέρα, οι χώροι στο εσωτερικό του S60 είναι οριακά αποδεκτοί για τα πλαίσια της κατηγορίας,. Αυτό ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με τα πόδια και τον αέρα για το κεφάλι των πίσω, ο οποίος πάσχει από το «κουπεδίζον» σχέδιο της οροφής. Εκεί που το μοντέλο είναι κατώτερο των προσδοκιών είναι στο χώρο αποσκευών, που με 380 λίτρα είναι πολύ μικρός για την κατηγορία.

Κινητήρας
Ο κινητήρας που εξοπλίζει την έκδοση D2 του S60 είναι ο γνωστός 1.600αρης turbo diesel που χρησιμοποιείται και στα Ford, με 115 ίππους και 270 Nm ροπής. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 3,9 λτ./100χλμ., ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι 103 γρ./χλμ. Έτσι το συγκεκριμένο S60 πληρώνει 92,7 ευρώ τέλη κυκλοφορίας. Με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο το 0-100 έρχεται σε 10,9 δλ., ενώ η τελική σταματά στα 195 χλμ./ώρα. Πάντως το μοντέλο είναι αρκετά βαρύ, αφού ζυγίζει πάνω από 1,6 τόνους, παρά τις σχετικά compact διαστάσεις του. Ακόμα και έτσι, ο κινητήρας αποκρίνεται άμεσα στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, είναι ελαστικός από χαμηλά και επιταχύνει γρήγορα το αυτοκίνητο εν κινήσει, ανεξάρτητα από τη σχέση που έχει επιλεγεί στο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, μέσω του, καλής αίσθησης, επιλογέα.
Από το 2014 το S60 εφοδιάζεται και με τον νέο, 4κύλινδρο, 2λιτρο turbo diesel κινητήρα, που εφοδιάζει την έκδοση με τον κωδικό D4. Αποδίδει 181 ίππους και 400 Nm ροπής, ενώ καταναλώνει, με τη βοήθεια του start&stop, 3,7 λτ./100λχμ. όταν συνδυάζεται με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και 4,1 λτ./100 χλμ. όταν συνδυάζεται με το νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο (Geartronic). Με εκπομπές CO2 97 & 107 γρ./χλμ. αντίστοιχα, δεν πληρώνει τέλη μόνο στο manual. Στην έκδοση αυτή το S60 κοστίζει από 28.991 ευρώ (με απόσυρση).

Οδική συμπεριφορά
Το S60, που βασίζεται (πλαίσιο – ανάρτηση) στο Mondeo προηγούμενης γενιάς, εμφανίζει μια ομοιογενή συμπεριφορά που είναι κυρίως εστιασμένη στην άνεση και όχι τη σπορτίφ αίσθηση. Έτσι, καλύπτει πολλά χιλιόμετρα στις εθνικές οδούς κρατώντας τους επιβάτες του ξεκούραστους χάρη στην πολύ καλή ηχομόνωση, ενώ στις επαρχιακές οδούς είναι ουδέτερο, αλλά όχι ιδιαίτερα συμμετοχικό. Η ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, εξασφαλίζει σίγουρο πάτημα και καλά περιθώρια πρόσφυσης ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς. Το τιμόνι είναι αρκετά γρήγορο (με 2,6 στροφές) αλλά με μέτρια πληροφόρηση, ενώ το πλαίσιο, όπως και στο προηγούμενο Mondeo, είναι στιβαρό, δείχνοντας ότι αντέχει την καταπόνηση.

Παθητική Ασφάλεια
Το 2012, ο EuroNCAP αξιολόγησε την ασφάλεια που προσφέρει το S60, για την ακρίβεια η station εκδοχή του, το V60, για 5 αστέρια. Αυτό αφορούσε στο μοντέλο πριν την ανανέωση του 2013. Από τότε νεότερη αξιολόγηση με τα νέα αυστηρότερα στάνταρ του οργανισμού, έτσι όπως διαμορφώθηκαν το 2014 και 2015, δεν έχει γίνει. Οπότε δεν μπορούμε να είμαστε βέβαιοι ότι μπορεί ακόμα να θεωρείται 5άστερο. Σε αντίθεση, μάλιστα, με το νεότερο V40, το S60 δεν εφοδιάστηκε ποτέ με τον καινοτόμο αερόσακο για τους πεζούς. Και αυτό είναι περίεργο αν αυτός υποθέσουμε ότι οφείλεται, κατά ένα μεγάλο μέρος, για την υψηλή βαθμολογία που πήρε το V40 στα crash tests της ίδιας χρονιάς (2012). Από εκεί και πέρα, το μοντέλο διαθέτει, μεταξύ άλλων συστημάτων ασφαλείας, το «City Safety», που, μετά την ανανέωση, αναβάθμισε τη δυνατότητα να ακινητοποιεί πλήρως το όχημα σε ταχύτητες κάτω από τα 50 χλμ./ώρα (αντί για 30 που ήταν αρχικά). Πρόκειται για ένα σύστημα καινοτόμο το 2010, αλλά δεδομένο σήμερα, ακόμα και σε αυτοκίνητα πόλης.



Tags: VOLVO, VOLVO S 60
 

Η μάχη της βασικής: Polo vs i20

Δοκιμή: DS 7 Crossback

Αποκλειστικό: Η νέα Skoda Octavia

Ξέρεις τι είναι η ισχύς;

Η κίνηση στους δρόμους

Γιατί βάζουν τα αυτοκίνητα σε.. δίαιτα;

Ίδιο μοτέρ, περισσότερα άλογα, άλλη τιμή

Πρώτες βοήθειες σε μοτοσυκλετιστή

Η νέα Aston Martin DBX ακάλυπτη

Η πιο ερωτεύσιμη πόλη της Ελλάδας

Αποκλειστικό: Το νέο Audi TT

Citroen C3 VS Ford Fiesta VS Nissan Micra

Δοκιμή: Το κορυφαίο Peugeot 508

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Διαβάστε live 30 δοκιμές

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Τιμές… «όνειρο ζω, μη με ξυπνάτε»

SEAT: Μοντέλα φυσικού αερίου που καίνε 3,5€/100 χλμ.

RENAULT: Ανακάλυψε το CAPTUR με το νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe

FORDAdvertisement: Ford: No 1 σε πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων για 3η συνεχόμενη χρονιά.

PEUGEOT: Θέλεις SUV Peugeot από 14.700 ευρώ;

FORD: Πλήρης έλεγχος για το μεταχειρισμένο που θέλεις

περισσότερα »