• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
5 φωτογραφίες »

Του πάει «γάντι» ο καινούριος 1.500άρης πετρελαιοκινητήρας BlueHDi των 100 ίππων.

Δοκιμή: Citroen C3 Aircross

42.318 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/3/2020

Του πάει «γάντι»: Το Citroen C3 Aircross μαζί με τον 1.500άρη κινητήρα BlueHDi των 100 ίππων «φόρεσε» και 6τάχυτο κιβώτιο με τον συνδυασμό να ταιριάζει γάντι στο μικρό γαλλικό crossover.

Αναμενόμενη ήταν η εφαρμογή του «καθαρού» 1,5 BlueHDi κινητήρα της Citroen και στο C3 Aircross. Ο νέος κινητήρας αντικαθιστά τον 1,6 BlueHDi, αποδίδοντας επίσης 100 άλογα, αλλά συνδυάζεται με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Σχεδιαστικά το C3 Aircross με το νέο turbodiesel κινητήρα δεν έχει διαφοροποιηθεί στο ελάχιστο διατηρώντας τον trendy, μοδάτο και με πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης χαρακτήρα του.

Από 18.990 ευρώ
Η βασική εξοπλιστική έκδοση του C3 Aircross με τον κινητήρα της δοκιμής είναι η Flair, η οποία είναι διαθέσιμη από 18.990 ευρώ. Σαν βασική έκδοση είναι απόλυτα ικανοποιητική, συγκριτικά με τα δεδομένα του ανταγωνισμού, καθώς πέρα των καθιερωμένων διαθέτει cruise control και πλήρη σουίτα συστημάτων ασφαλείας. Πάντως αξίζει κανείς να δώσει 810 ευρώ επιπλέον για την έκδοση i-touch, η οποία μεταξύ άλλων προσφέρει φώτα ημέρας LED, προβολείς ομίχλης, έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών με εργοστασιακό Navigation και κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ηλεκτρικούς καθρέφτες και 4 ηλεκτρικά παράθυρα, όχι όμως ζάντες αλουμινίου και αυτόματο κλιματισμό. Τα τελευταία μαζί με Grip Control προσφέρονται στην έκδοση Shine με 21.320 ευρώ.

Κινητήρας- Οδική συμπεριφορά: Πιο «ζωντανό», το ίδιο οικονομικό
Ο νέος κινητήρας αποδίδει 102 ίππους με 250 Nm ροπής, όσα δηλαδή ουσιαστικά και το σύνολο που αντικατέστησε. Η μεγάλη και ουσιαστική διαφορά είναι πως πλέον το νέο μοτέρ συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, η πυκνή κλιμάκωση του οποίου (μέχρι την 5η σχέση τουλάχιστον) έχει τονίσει αισθητά τις ρεπρίζ σε σχέση με την προηγούμενη 1,6 BlueHDi έκδοση (60-100 χλμ./ώρα με 4η σε 7,9 αντί 9,4 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα με 5η σε 12,0 αντί 15,0 δλ.). Την ίδια στιγμή η πραγματική μέση κατανάλωση έχει παραμείνει ουσιαστικά ίδια στα 6,8 λτ./100 χλμ.

Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, το Citroen C3 Aircross εστιάζει στην άνεση, που είναι το μεγάλο του πλεονέκτημα μαζί με την ευελιξία στις αστικές συνθήκες κίνησης. Αν το πιέσεις γέρνει και το τιμόνι δείχνει ελαφρύ, αλλά σε γενικές γραμμές κρατάει και έχει ουδέτερη συμπεριφορά. Ο κινητήρας «ακούγεται», αλλά όχι ενοχλητικά τη στιγμή που το Grip Control του μοντέλου της δοκιμής κάνει τη μικρή διαφορά στις χωμάτινες περιηγήσεις σε συνδυασμό με τα τεσσάρων εποχών ελαστικά. Tα τελευταία πάντως αυξάνουν αισθητά την απόσταση ακινητοποίησης σε φρενάρισμα πανικού από τα 100 χλμ./ώρα (41,7 μ.).

Η άποψή μας
Η προσθήκη του 6τάχυτου κιβωτίου μαζί με τον «πράσινο» 1,5 BlueHDi κινητήρα έκαναν ακόμα πιο ενδιαφέρουσα την trendy πρόταση της Citroen στην κατηγορία των compact crossover.

+ Εμφάνιση μέσα-έξω, χώροι, άνεση ανάρτησης, οδική συμπεριφορά, προσπέρασμα, πρακτικότητα
- Σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό, πλευρική στήριξη καθισμάτων, όχι στάνταρ Grip Control, φρένα

17 διαθέσιμα άρθρα για CITROEN  C3 AIRCROSS