10 φωτογραφίες »

Ηλεκτροκινητήρας, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας

24.810 Επισκέψεις στο άρθρο (12/2/2021)

Κινητήρας: Δυναμικό και με αυτονομία άνω των 300 χλμ. 
Το ηλεκτρικό C4 εφοδιάζεται με τον γνωστό ηλεκτροκινητήρα του ομίλου απόδοσης 136 ίππων και 260 Nm ροπής, το οποίο μέσω κιβωτίου μιας σχέσης στέλνει τη δύναμη στους μπροστά τροχούς. Υπάρχουν τρία προγράμματα λειτουργίας, ECO, Normal και Sport, τα οποία αλλάζουν την απόκριση του συνόλου, ενισχύοντας την αυτονομία ή τις επιδόσεις αντίστοιχα. 

Σε κάθε περίπτωση πάντως η επιτάχυνση έρχεται άμεσα και σχεδόν μέχρι την τελική του ταχύτητα (150 χλμ./ώρα), με τον οδηγό επίσης να επιλέγει από το μοχλό των ταχυτήτων αν θέλει τη δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας μέσω του κινητήρα στο άφημα του γκαζιού (λειτουργία B). Ωστόσο, θα θέλαμε κάτι πιο σοφιστικέ, δηλαδή ρυθμίσιμη την ένταση της ανάκτησης, είτε με paddles πίσω από το τιμόνι, είναι με σχετική επιλογή από τον λεβιέ ταχυτήτων.

Μιλώντας για ενέργεια αυτή αποθηκεύεται σε μπαταρία χωρητικότητας 50 kWh, η οποία προσφέρει πραγματική αυτονομία σχεδόν 325 χλμ., πολύ κοντά στα 350 χλμ. που ανακοινώνει η Citroen. Για μια πλήρη φόρτισή η μπαταρία χρειάζεται 24 ώρες περίπου από οικιακή πρίζα (2,3 kW) και 5 ώρες από wallbox ισχύος 11,0 kW, ενώ από ταχυφορτιστή ο χρόνος μειώνεται στα 30 λεπτά για το 80% της φόρτισης. 

Στο δρόμο: Δέσου και χαλάρωσε…
Σε ένα ηλεκτρικό μοντέλο δεν γίνεται να μην εκτιμήσεις την ηρεμία που απολαμβάνεις λόγω της αθόρυβης λειτουργίας του κινητήρα. Ειδικά στην πόλη και περιμένοντας στο φανάρι. Πόσο μάλλον αν κάθεσαι συγχρόνως στα αναπαυτικά advance comfort καθίσματα του e-C4 (από τη δεύτερη έκδοση εξοπλισμού), όπως του μοντέλου της δοκιμής μας και παράλληλα η πολύ καλή ηχομόνωση κρατάει έξω και τους ήχους από το περιβάλλον. Εξαιρετικός συνδυασμός! 

Από εκεί και πέρα το άνετο οδηγικό προφίλ του C4 δεν έχει επηρεαστεί ιδιαίτερα από τα 220 επιπλέον κιλά συγκριτικά με την έκδοση πετρελαίου που δοκιμάσαμε πρόσφατα. Η ανάρτηση με τα γνωστά πλέον υδραυλικά στοπ φιλτράρει πολύ καλά τις ανωμαλίες στο οδόστρωμα και μόνο σε έντονες ανωμαλίες καταλαβαίνεις ότι είναι ένα «τσακ» πιο σφιχτή από το συνηθισμένο. Το έξτρα βάρος γίνεται αντιληπτό σε ένα πιο δυναμικό στυλ οδήγησης, λόγω της αδράνειας που προκαλείται, με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα πάντως να επαναφέρουν την τάξη άμεσα και με ασφάλεια. Εν κατά κλείδι το ηλεκτρικό C4 μένει πιστό στη φιλοσοφία της γαλλικής φίρμας για άνετες μετακινήσεις.

Η γνώμη μας 
To Citroen e-C4 C-Cross είναι το μοναδικό ηλεκτρικό μοντέλο του C- Segment που έρχεται με τιμή κάτω των 30.000 ευρώ. Μπορεί να εξυπηρετήσει τις οικογενειακές ανάγκες και με 325 χλμ. αυτονομίας σίγουρα δεν χρειάζεται να αγχώνεστε για την μπαταρία.  

+ Διαφορετικότητα, πρακτικότητα και ευρυχωρία καμπίνας, hi-tech, αυτονομία, τιμή, άνεση ανάρτησης, καθίσματα (όχι από βασική), μηδενικοί ρύποι
- Προς τα πίσω ορατότητα, αισθητική πίνακα οργάνων, μη ρυθμίσιμη ένταση ανάκτησης ενέργειας 

Προηγούμενη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

AUTOFIT PASXA
4green