Το υβριδικό Hyundai Tucson είναι άνετο στο δρόμο, ήσυχο, διαθέτει άπλετους χώρους και το κυριότερο ένα σύνολο πολιτισμένο που καίει σαν diesel και έχει επιδόσεις που ζαλίζουν χάρη στους 230 ίππους του.
Το υβριδικό Hyundai Tucson ίσως είναι το κορυφαίο οικογενειακό SUV
Καίει μέσα στην πόλη μόλις 5,5-6,0 λτ./100 χλμ.
Με 230 άλογα προσπερνάει σαν μοντέλο επιδόσεων
Με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που δεν πατινάρει ή κάνει θόρυβο
Εντυπωσιακό μέσα-έξω
Μπορεί να μπει σφήνα ανάμεσα στα υβριδικά της Toyota, C-Hr και RAV4;
Δεν θα το κρύψουμε, το Hyundai Tucson είναι από τα μοντέλα που μας έχουν εντυπωσιάσει, όσον αφορά στο πόσο εξελίχθηκαν συγκριτικά με το παρελθόν τους. Ήταν αλματώδης η εξέλιξή του σε όλους τους τομείς, ενώ ακολουθώντας το παράδειγμα του μικρότερου Kona, πλέον απέκτησε και αυτοφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις.
Πριν λίγες μέρες μάλιστα δοκιμάσαμε την τετρακίνητη υβριδική έκδοση του Tucson, η οποία μας άφησε πάρα πολύ καλές εντυπώσεις. Τώρα ήρθε η στιγμή λοιπόν να περάσουμε από το μικροσκόπιό μας την δικίνητη εκδοχή του των 230 ίππων, η οποία προφανώς είναι και η πιο προσιτή, από 36.990 ευρώ (από 39.450 η τετρακίνητη). Η τιμή αυτή αφορά στο εξοπλιστικό επίπεδο Premium, το οποίο έχει πολύ καλό εξοπλισμό με στοιχεία όπως πληρέστατη σουίτα συστημάτων ασφάλειας, διζωνικό κλιματισμό, αναδιπλούμενους καθρέπτες, ζάντες αλουμινίου και 8άρα οθόνη αφής.
Όταν τα φώτα είναι σβηστά, το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου φαίνεται να καλύπτεται από 29 σκούρα γεωμετρικά μοτίβα. Όταν όμως τα φώτα ενεργοποιούνται, αυτά τα μοτίβα χαρίζουν μια ιδιαίτερη εμφάνιση.
Η σχεδίαση του υβριδικού Tucson είναι πανομοιότυπη με τις υπόλοιπες εκδόσεις, με το SUV της Hyundai να είναι από τα πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα. Κυρίως λόγω της μπροστινής μάσκας που ενσωματώνει τα LED φώτα αποτελώντας μαζί ένα ενιαίο σύνολο, αλλά και τις έντονες ακμές και γωνίες του αμαξώματος.
Εντυπωσιακό είναι το εσωτερικό του Tucson, με προσεγμένη αισθητική, υψηλή ποιότητα και hi-tech στοιχεία.
Αντίστοιχα εντυπωσιακό είναι και το εσωτερικό, με προσεγμένη αισθητική, υψηλή ποιότητα και hi-tech στοιχεία. Στο κέντρο του ταμπλό φιλοξενείται η οθόνη αφής που συμπληρώνεται από το πάνελ του κλιματισμού και τους διακόπτες –αποκλειστικά- αφής. Κερασάκι στην τούρτα ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που απεικονίζει και τη ροή ενέργειας του υβριδικού συστήματος.
Εξαιρετικό και σε χώρους το Tucson που θα φιλοξενήσει με περίσσια άνεση 5 ενήλικους επιβάτες, ακόμα και αυξημένης σωματικής διάπλασης, ενώ όπως είδαμε και στην τετρακίνητη εκδοχή του, ο χώρος αποσκευών είναι πιο μεγάλος από τις υπόλοιπες εκδόσεις φτάνοντας τα 616 λίτρα.
Το Tucson μπορεί να κινηθεί και αποκλειστικά ηλεκτρικά για λίγα χλμ., περιορίζοντας την κατανάλωση σημαντικά, με τη μέση τιμή της να είναι στα 7,3 λτ./100 χλμ.., ενώ μέσα στην πόλη το νούμερο πέφτει στα 5,5 – 6,0 λτ./100 χλμ..
Το υβριδικό σύνολο του Tucson αποτελείται από τον 1,6 T-GDI τούρμπο βενζινοκινητήρα που αποδίδει 180 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα 60 ίππων, αποδίδοντας συνδυαστικά 230 ίππους και ροπή 350 Nm. Ισχύς που εξασφαλίζει επιδόσεις-φωτιά στη Sport λειτουργία, με το 60-100 χλμ./ώρα και το 80-120 χλμ./ώρα να έρχονται σε μόλις 3,8 και 4,9 δλ. αντίστοιχα (2 δέκατα γρηγορότερο από το τετρακίνητο).
Ακόμα πιο εντυπωσιακό βέβαια, είναι ο τρόπος που συμβαίνει όλο αυτό, καθώς το σύνολο έχει εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία. Ο λόγος; Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που εν αντιθέσει με τα e-CVT κιβώτια του είδους, δεν παράγει βουητό στο kickdown.
Πάντως, γενικότερα η λειτουργία του συνόλου είναι ραφιναρισμένη, με τις εναλλαγές στον τρόπο κίνησης (από ηλεκτρικό σε υβριδικό) να γίνονται διακριτικά και σχεδόν ανεπαίσθητα, με τη μικρή μπαταρία της 1,49 kWh να μπορεί να εξασφαλίσει κάποια λίγα χιλιόμετρα ηλεκτροκίνησης. Λίγα αλλά σημαντικά, καθώς περιορίζουν την κατανάλωση σημαντικά, με τη μέση τιμή της να είναι στα 7,3 λτ./100 χλμ.., ενώ μέσα στην πόλη με τη λειτουργία ECO και λόγω περισσότερης χρήσης μπαταρίας το νούμερο πέφτει στα 5,5 – 6,0 λτ./100 χλμ..
Η ανάρτηση φιλτράρει υποδειγματικά τις κακοτεχνίες πριν περάσουν στην καμπίνα, ενώ η εξαιρετική ηχομόνωση δεν αφήνει οποιοδήποτε θόρυβο από κύλιση ή άνεμο να ενοχλήσει τους επιβαίνοντες.
Το υβριδικό Tucson εντυπωσιάζει στο δρόμο, όπως άλλωστε έχουμε δει και στις υπόλοιπες εκδόσεις τους, χάρη στην άνεση που προσφέρει στους επιβάτες. Η ανάρτηση φιλτράρει υποδειγματικά τις κακοτεχνίες πριν περάσουν στην καμπίνα, ενώ η εξαιρετική ηχομόνωση δεν αφήνει οποιοδήποτε θόρυβο από κύλιση ή άνεμο να ενοχλήσει τους επιβαίνοντες. Έτσι ακόμα και τα πολύωρα ταξίδια, καθίστανται μια ιδιαίτερα άνετη και ευχάριστη διαδικασία.
Μάλιστα στην υβριδική έκδοση επιπροσθέτως, η εμπλοκή του ηλεκτροκινητήρα μέσα στην πόλη, ρίχνει ακόμα περισσότερο τα επίπεδα θορύβου, ενώ το αυτόματο κιβώτιο φροντίζει ώστε να διατηρεί χαμηλά φορτία στροφών το σύνολο. Μιλώντας για το κιβώτιο, πρόκειται για ένα αυτόματο διπλοσύμπλεκτο, συνεπώς δεν παράγει βουητό κατά το kickdown, ούτε σου δίνει την αίσθηση ότι πατινάρει. Οι αλλαγές του είναι σχετικά άμεσες, εξυπηρετώντας έτσι και τους πιο ανήσυχους οδηγούς, αν και η ελαφριά αίσθηση του ακριβέστατου κατά τ` άλλα τιμονιού, δεν ευνοεί. Σε κάθε περίπτωση η ανάρτηση με άξονα πολλαπλών συνδέσμων, διατηρεί τις κλίσεις του αμαξώματος σε λογικά επίπεδα και διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις δυνάμεις που ασκούνται στο αμάξωμα, χαρίζοντας προοδευτικότητα στις όποιες αντιδράσεις. Την πολύ καλή εικόνα του Tucson, ολοκληρώνουν ιδανικά τα φρένα του, που χρειάζονται μόλις 35,0 μ. για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ/ώρα..
Το υβριδικό σύνολο του Tucson εξασφαλίζει επιδόσεις-φωτιά στη Sport λειτουργία, με το 60-100 χλμ./ώρα και το 80-120 χλμ./ώρα να έρχονται σε μόλις 3,8 και 4,9 δλ. αντίστοιχα.
Το υβριδικό Tucson συνδυάζει όλες τια αρετές των συμβατικών εκδόσεων (άνεση, ποιότητα κύλισης, εμφάνιση, hi-tech και ποιοτικό εσωτερικό, χώρους), με ακόμα καλύτερες επιδόσεις και οικονομία μοντέλου diesel. Από τις κορυφαίες επιλογές για οικογενειακό μοντέλο, εφόσον έχετε τη δυνατότητα να καταβάλετε το αντίτιμα.
...μπράβο...