22 φωτογραφίες »

Δοκιμή: Αυτόματο SEAT Ibiza FR 1,5 με 150 PS

36.228 Επισκέψεις στο άρθρο (13/12/2020)

Το κορυφαίο SEAT Ibiza είναι πλέον διαθέσιμο αποκλειστικά με κιβώτιο DSG7 κερδίζοντας τη σχετική ευκολία, αλλά χάνοντας το πλεονέκτημα της δελεαστικής τιμής.


What is new
- Η κορυφαία έκδοση του Ibiza 
- 1,5 TSI με 150 άλογα
- Μόνο με DSG κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και πακέτο FR
- 0-100 σε 8,0 δλ. 
- «Καίει» 8,2 λτ./100 χλμ.
- Με 21.940 ευρώ (μετά από έκπτωση 750 ευρώ)

Με δεδομένη την απουσία ενός «καυτού» SEAT Ibiza στην τρέχουσα γενιά του, η έκδοση με τον 1,5 TSI κινητήρα των 150 ίππων και το σπορτίφ πακέτο FR στόχευσε κατ` ευθείαν σε όσους θέλησαν ένα γρήγορο και αποτελεσματικό «ημί-GTi». Mετά την κατάργηση της χειροκίνητης έκδοσης, που να σημειωθεί ήταν διαθέσιμη σε άκρως δελεαστική τιμή (16.350 ευρώ), η SEAT προσφέρει ξανά το κορυφαίο Ibiza αποκλειστικά συνδυασμένο με 7τάχυτο ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Στη διακριτικά σπορτίφ εμφάνιση δεν έχει αλλάξει τίποτα, η τιμή όμως έχει «τσιμπήσει» κάπως. Το κορυφαίο SEAT Ibiza με το στάνταρ DSG7 κιβώτιο και το πλούσιο εξοπλιστικό πακέτο FR κοστίζει πλέον 21.940 ευρώ μετά και από την ισχύουσα έκπτωση των 750 ευρώ…

Σβελτάδα, ευκολία και συγκρατημένη κατανάλωση
Με δεδομένη την ευκολία εναλλαγής σχέσεων με τα ακροδάκτυλα, ο συνδυασμός «1,5 TSI και DSG7» κινεί ιδιαίτερα σβέλτα το Ibiza (η επιτάχυνση 0-100 μετρήθηκε μάλιστα 0,2 δλ γρηγορότερη από αυτή με το χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ η τελική ταχύτητα ανακοινώνεται +4 χλμ./ώρα υψηλότερη) και χωρίς ουσιαστική επιβάρυνση στην κατανάλωση. Μάλιστα χάρη στη λειτουργία ECO μπορεί κανείς να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την τεχνολογία ACT, η οποία απενεργοποιεί τους 2 από τους 4 κυλίνδρους όταν κινείται με χαμηλές ταχύτητες για επιτύχει μέση κατανάλωση ακόμα και κάτω από τα 7,0 λτ./100 χλμ. Σε γενικές γραμμές το αυτόματο Ibiza των 150 ίππων αποφεύγει στον απόλυτο βαθμό τα άσκοπα σπιναρίσματα με συνέπεια την ακόμα πιο αποτελεσματική οδική συμπεριφορά και την πιο εύκολη διατήρηση υψηλής μέσης ταχύτητας ανεξαρτήτως διαδρομής. Στοιχεία, όπως η μικρή κλίση, η ουδέτερη αντίδραση στην πίεση, το XDS ηλεκτρονικό διαφορικό και τα εξαιρετικά φρένα γεμίζουν με εμπιστοσύνη τον οδηγό, ενώ το ελαφρύ πλην ακριβές και άμεσο τιμόνι συνάδουν με τον σπορτίφ χαρακτήρα του. Όμως ο ήχος του κινητήρα, ακόμη και στην επιλογή sport είναι λίγο αδιάφορος. Από την άλλη η 18άρα ζάντα με το 40άρι προφίλ είναι λογικό να επηρεάζει την άνεση (ειδικά πάνω από έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες), κάτι που όμως δεν ενοχλεί τόσο, όσο η «βαβούρα» της καμπίνας πάνω από τα 120 χλμ./ώρα ενδεικτικό της όχι κορυφαίας ηχομόνωσης.

Η γνώμη μας 
Γρήγορο, αποτελεσματικό και με εύκολα αξιοποιήσιμες δυναμικές επιδόσεις, το κορυφαίο SEAT Ibiza με το DSG7 κιβώτιο, ωστόσο λείπει ο εστιασμένος σπορ χαρακτήρας και η τιμή είναι υψηλή. 

+ Κινητήρας-Επιδόσεις, ευκολία χρήσης, κιβώτιο και paddles, θέση οδήγησης, οδική συμπεριφορά και κράτημα, φρένα, εμφάνιση, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, ευρυχωρία 
- Τιμή, ελαφρύ τιμόνι, θόρυβος στην καμπίνα, σκληρά πλαστικά 

ELASTIKA 2024
moto