" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία για τους κατασκευαστές, με νέα μοντέλα του είδους συνεχώς να προστίθενται στη φαρέτρα τους.

Σχεδιαστικά, το ηλεκτρικό Focus διαφοροποιείται κυρίως στο εμπρόσθιό του τμήμα, προβάλλοντας περισσότερη πολυτέλεια μέσω της μεγαλύτερης μάσκας.

Το e-Golf έρχεται με πλήρες σετ φωτιστικών LED, ενώ μέσω συγκεκριμένων επεμβάσεων σε αμάξωμα και τροχούς, βελτιώνει και την αεροδυναμική του.

Γνώριμη η εικόνα στο εσωτερικό του VW e-Golf, με τον πίνακα οργάνων να διαφοροποιεί την αισθητική του, σε σχέση με αυτόν των συμβατικών Golf.

Γνώριμη η εικόνα στο εσωτερικό του VW e-Golf, με τον πίνακα οργάνων να διαφοροποιεί την αισθητική του, σε σχέση με αυτόν των συμβατικών Golf.

Στο Ford Focus electric το εσωτερικό δανείζεται από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας και αλλάζει με πιο εντυπωσιακά γραφικά ο πίνακας οργάνων.

Στο Ford Focus electric το εσωτερικό δανείζεται από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας και αλλάζει με πιο εντυπωσιακά γραφικά ο πίνακας οργάνων.

Το ηλεκτρικό Ford Focus έχει πιο ισχυρό Σύστημα κίνησης από το e-Golf, ενώ η αυτονομία του με μια πλήρη φόρτιση φθάνει στα 162 χλμ.

Ο ηλεκτροκινητήρας του e-Golf είναι αρκετά δυνατός, φορτίζει πλήρως σε 8 ώρες και προσφέρει αυτονομία έως 190 χλμ. (στο Eco+ mode).

Ford Focus Electric VS VW E-Golf

Διαβάστηκε από 17989 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/11/2013

Το μέλλον των best-seller είναι ηλεκτρικό και αυτό έρχονται να αποδείξουν οι δύο αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις των Ford Focus και VW Golf, που είναι έτοιμες να βγουν στους δρόμους της Ευρώπης!

 
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία για τους κατασκευαστές, με νέα μοντέλα του είδους συνεχώς να προστίθενται στη φαρέτρα τους. Για πρώτη φορά ωστόσο και σαν να ήταν συνεννοημένοι οι κατασκευαστές, δύο από τα πλέον εμπορικά μοντέλα αυτοκινήτου της Ευρώπης, το Ford Focus και το VW Golf,παρουσίασαν τις ηλεκτρικές τους εκδοχές. Το μεν πρώτο, το Ford Focus Electric, λανσαρίστηκε μάλιστα άμεσα στη Γερμανική αγορά και είναι ήδη διαθέσιμο σε τιμή 39.990 ευρώ, ενώ το δεύτερο, το VW e-Golf, θα είναι διαθέσιμο από την Άνοιξη του 2014 σε όλη την Ευρώπη.

Με μικρές αισθητικές αλλαγές
Στο κομμάτι της εμφάνισης, τα δύο μικρομεσαία μοντέλα βασίζονται φυσικά πάνω στα γνωστά μας Ford Focus και VW Golf, με μικρές αισθητικές επεμβάσεις που τονίζουν το διαφορετικό της έκδοσης. Έτσι, στο ηλεκτρικό Focus αλλάζει το εμπρόσθιο τμήμα αποκτώντας μια διαφορετική μάσκα και προφυλακτήρα με λιγότερες γωνίες και ακμές, ενώ τα φωτιστικά αποκτούν περισσότερο καθαρό κρύσταλλο και LED φωτιστικά ημέρας. 
Επίσης στο πλάι και από την πλευρά του οδηγού έρχεται να προστεθεί η «τάπα» για την παροχή ρεύματος, ενώ αλλάζουν και τα πλαϊνά λογότυπα. Στην περίπτωση του VW e-Golf από την άλλη, οι αλλαγές αφορούν στη διαφορετική γρίλια της μάσκας, την αλλαγμένη σχεδίαση των φωτιστικών ημέρας (χαμηλά στον προφυλακτήρα σε «C» σχήμα), τη χρήση LED λαμπτήρων σε όλα τα φωτιστικά, αλλά και στους αλλαγμένους τροχούς (ζάντες-ελαστικά). 
Οι αλλαγές αυτές σύμφωνα με τη VW, έρχονται για να βελτιώσουν την αεροδυναμική του ηλεκτρικού Golf σχεδόν κατά 10% σε σχέση με τα απλά μοντέλα.

Εσωτερικό: Με νέους πίνακες οργάνων
Στο εσωτερικό των δύο μοντέλων, αυτό που αλλάζει σε σχέση με τα «συμβατικά» Focus και Golf, είναι τα όργανα και οι οθόνες που βρίσκονται στον πίνακα οργάνων των αυτοκινήτων. Έτσι, στο e-Golf αριστερά από το ταχύμετρο και αντί για το στροφόμετρο έρχεται ένα αναλογικό όργανο που απεικονίζει τη λειτουργία του ηλεκτρικού Συστήματος κίνησης του αυτοκινήτου, ενώ μέσα στο ταχύμετρο εδράζεται και το αναλογικό όργανο για το επίπεδο της ενέργειας που έχει απομείνει στην μπαταρία. Ο πίνακας οργάνων του ηλεκτρικού Focus από την άλλη είναι περισσότερο εντυπωσιακός, με ψηφιακές ενδείξεις για το ηλεκτρικό Σύστημα κίνησης, αλλά και ένα ειδικά σχεδιασμένο γραφικό στη δεξιά πλευρά του ταχύμετρου, που επιβραβεύει οικολογικά τον οδηγό. Σημειώστε επίσης, ότι στην περίπτωση του e-Golf η VW έχει επενδύσει το εσωτερικό με ύφασμα σε ειδικό χρωματισμό, ενώ υπάρχουν και επενδύσεις σε μπλε χρώμα σε διάφορα τμήματά του.

Συστήματα κίνησης: Η ισχύς εν τη ενώσει
Το ηλεκτρικό Ford Focus είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας που κατασκευάζεται στην Ευρώπη (στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Ζααρλούι της Γερμανίας). Για την κίνησή του, χρησιμοποιεί έναν ισχυρότατο ηλεκτροκινητήρα 145 ίππων, ο οποίος αντλεί την ενέργειά του από μπαταρίες ιόντων-λιθίου 23 kWh τοποθετημένες στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου. Οι μπαταρίες αυτές εφαρμόζουν μια νέα τεχνολογία διατήρησης της θερμοκρασίας σε σταθερά επίπεδα μέσω της χρήσης ενός ειδικού υγρού που τις περιβάλλει. Για μια πλήρη φόρτισή τους, απαιτούνται 3 με 4 ώρες μέσω ειδικής πηγής ρεύματος 32 amp ή 6-7 ώρες από πιο συνηθισμένη πηγή ρεύματος 16 amp. Στο VW e-Golf από την άλλη, συναντούμε επίσης έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο εμπρόσθιο τμήμα του αυτοκινήτου, με την τοποθέτηση της μπαταρίας ιόντων-λιθίου να βρίσκεται σε ένα ειδικό πλαίσιο κάτω από τις δύο σειρές καθισμάτων (στη θέση του κεντρικού τούνελ), χωρίς να κλέβει χώρο από το πορτ-μπαγκάζ. Για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας, η VW ανακοινώνει 13 ώρες μέσω του απλού καλωδίου και μιας απλής πρίζας ή 8 ώρες μέσω της χρήσης του έξτρα φορτιστή τοίχου, που μπορεί να τοποθετηθεί στο γκαράζ του ιδιοκτήτη. 

Απόδοση-επιδόσεις: Γρήγορα 0-100 χλμ./ώρα και αυτονομία έως 190 χλμ.
Με απόδοση ισχύος 145 ίππων και ροπή 250 Nm, ο ηλεκτροκινητήρας του Ford Focus electric κινεί σε σβέλτους ρυθμούς το αυτοκίνητο, όπως έχουμε ήδη διαπιστώσει και στην πράξη οδηγώντας το στη Γερμανία πριν από 1 μήνα. Σύμφωνα με την εταιρεία, το 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 11,4 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 137 χλμ./ώρα επιτρέποντας στο Focus Electric να κινηθεί και σε ταχύτητες ταξιδιού. Η αυτονομία βέβαια είναι αυτή που ορίζει τα πάντα και έτσι, ανάλογα με το πόσο «οικολογικά» κινείται ο οδηγός, το ηλεκτρικό Focus μπορεί με μια πλήρη φόρτιση να φθάσει έως και τα 162 χλμ. Μεγαλύτερη είναι πάντως η αυτονομία που μπορεί να επιτύχει το e-Golf (έως 190 χλμ.) κάτι που εξαρτάται και εδώ από τον τρόπο οδήγησης, αλλά και από την εξωτερική θερμοκρασία (η VW ανακοινώνει ότι σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, η αυτονομία μειώνεται). Ένα ακόμη στοιχείο που θα πρέπει να τονιστεί είναι η δυνατότητα που δίνει το VW e-Golf στον οδηγό του να επιλέξει μεταξύ τριών οδηγικών προφίλ, που διαφοροποιούν τη λειτουργία του Συστήματος κίνησης. Υπάρχει λοιπόν το Normal, στο οποίο ο κινητήρας διατηρεί τη μέγιστη απόδοσή του (115 PS ισχύος και 270 Nm ροπής), ενώ ακολουθεί το Eco, στο οποίο η διαθέσιμη ισχύς μειώνεται στους 95 ίππους και η ροπή στα 220 Nm, ενώ διαφοροποιείται και η απόκριση του γκαζιού. Αντίστοιχα μειώνεται η τελική ταχύτητα στα 115 χλμ./ώρα (140 χλμ./ώρα στο Normal) και το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 13,1 δλ. (10,4 δλ. στο Normal). Η τρίτη και πιο οικολογική επιλογή Eco+ μειώνει περαιτέρω την ισχύ στους 75 ίππους και τη ροπή στα 175 Nm, ενώ αλλάζει και πάλι η απόκριση του πεντάλ του γκαζιού και απενεργοποιεί το air condition. Η τελική ταχύτητα μειώνεται στα 90 χλμ./ώρα και οι επιδόσεις αρκούν μόνο για ήπια κίνηση εντός πόλεως.

200 διαθέσιμα στοιχεία για FORD  FOCUS
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

200 διαθέσιμα στοιχεία για VOLKSWAGEN  GOLF
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

Tags: FORD FOCUS