Δύο από τα πιο fun2drive μικρομεσαία αποκτούν crossover στοιχεία, προκαλώντας μας έναν πραγματικά ευχάριστο πονοκέφαλο.

Το Focus Active είναι διαθέσιμο με 5 σύνολα τα οποία συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο 8 σχέσεων.

Το XCeed είναι άνετο και ασφαλές οδηγικά, ενώ παραμένει ευχάριστο τόσο σε αίσθηση όσο και σε συμπεριφορά όταν πιεστεί, παρά τις αυξημένες κλίσεις.

Καμία διαφορά δεν θα συναντήσουμε συγκριτικά με τις πεντάθυρες εκδόσεις στα δύο μοντέλα, με τις μαλακές επιφάνειες και τις μεγάλες οθόνες αφής να δηλώνουν και εδώ το «παρών».

Καμία διαφορά δεν θα συναντήσουμε συγκριτικά με τις πεντάθυρες εκδόσεις στα δύο μοντέλα, με τις μαλακές επιφάνειες και τις μεγάλες οθόνες αφής να δηλώνουν και εδώ το «παρών».

Το Focus Active και πάλι αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευχάριστο και «υπάκουο» σε δρόμο με στροφές, αν και χάνει ελάχιστα σε αμεσότητα.

Το XCeed διαφοροποιείται στο πίσω μέρος, υιοθετώντας ένα πιο αθλητικό και δυναμικό προφίλ μέσω της κουπέ αισθητικής.

Ford Focus Active VS Kia XCeed

33.928 Επισκέψεις στο άρθρο

Για περιπέτεια και απόλαυση: Δύο από τα πιο ευχάριστα οδηγικά μικρομεσαία μοντέλα, προσθέτουν crossover στοιχεία δημιουργώντας ένα μείγμα δυναμισμού και περιπέτειας για αυτούς που τα θέλουν όλα.

Τα σύγχρονα Crossover/SUV έχουν αλλάξει προσανατολισμό και δε θυμίζουν σε τίποτα τα σκληροτράχηλα οχήματα του παρελθόντος, έχοντας αποκτήσει πολιτισμένα οδηγικά χαρακτηριστικά. Πλέον είναι ικανά να προσφέρουν άνεση στην καθημερινή χρήση, ωστόσο όπως είναι φυσιολογικό υστερούν σε αίσθηση δυναμισμού και απόλαυσης στο δρόμο συγκριτικά με μια άλλη δημοφιλή κατηγορία αυτοκινήτων, τα μικρομεσαία χάτσμπακ.

Αυτό το χάσμα ανάμεσα στις δύο κατηγορίες έρχονται να γεφυρώσουν οι εκδόσεις των μικρομεσαίων μοντέλων με ελαφρά crossover στοιχεία, όπως η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, την προσθήκη προστατευτικών στο αμάξωμα και διάφορες ακόμα διαφοροποιήσεις στο στήσιμο ή το οδηγικό τους προφίλ. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτών είναι οι εκδόσεις All Terrain της Mercedes, οι αντίστοιχες Allroad της Audi και Cross της VW, όπως και αρκετές ακόμα.

Στο θέμα μας επιλέξαμε να παρουσιάσουμε τις αντίστοιχες εκδόσεις δύο μικρομεσαίων mainstream μοντέλων, με κοινό χαρακτηριστικό την έμφαση στον οδηγό και τον δυναμισμό στο δρόμο.

Ο λόγος για τα Ford Focus και Kia Ceed, τα οποία έχουν αποκτήσει τις δικές τους light crossover εκδόσεις, Active και XCeed αντίστοιχα.

Σχεδίαση: Πιο «αρρενωπά» και περιπετειώδη
Τα δύο μοντέλα έχουν αποκτήσει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (+30 χλστ. για το Focus, +43 χλστ. για το ΧCeed), έχουν λάβει περιμετρικά προστατευτικά σπόιλερ, μεγαλύτερους τροχούς και έξτρα στοιχεία όπως οι ράγες οροφής. Τα παραπάνω στοιχεία δίνουν μια νότα περιπέτειας στην εμφάνιση, αλλά και ελαφρώς πιο επιβλητική συνολικά παρουσία.

Γενικότερα πάντως, διατηρούν τη δυναμική τους εμφάνιση όπως και στις πεντάθυρες εκδόσεις, με το XCeed να διαφοροποιείται στο πίσω μέρος, υιοθετώντας ένα πιο αθλητικό και δυναμικό προφίλ μέσω της κουπέ αισθητικής, της κεκλιμένης οροφής, της φαρδιάς πίσω κολώνας και τον διαχύτη με τις δύο απολήξεις των εξατμίσεων.

Κινητήρες: Περισσότερες οι επιλογές για το XCeed
Τα δύο μοντέλα έρχονται με μια πλήρη γκάμα κινητήρων πετρελαίου και βενζίνης, οι οποίοι συνδυάζονται τόσο με χειροκίνητα κιβώτια όσο και με αυτόματα. Στο νέο XCeed η βασική έκδοση είναι αυτή με τον τρικύλινδρο 1.000άρη T-GDi κινητήρα των 120 ίππων και 172 Nm ροπής και εν συνεχεία θα συναντήσουμε τον 1,4 λτ. T-GDi των 140 ίππων ενώ κορυφαίος στη γκάμα είναι ο 1,6 λτ. T-GDi των 204 ίππων (από την έκδοση GT του Ceed) που προβάλλει ένα πιο σπορτίφ χαρακτήρα.

Στους diesel, ο 1,6 λτ. της σειράς Smartstream είναι διαθέσιμος σε δύο αποδόσεις, με 116 και 136 ίππους με τον πρώτο να ξεχωρίζει για την χαμηλή του κατανάλωση και τον δεύτερο να την συνδυάζει με καλές επιδόσεις. Να αναφέρουμε ότι εκτός του βασικού 1,0 Τ-GDi που συνδυάζεται αποκλειστικά με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, όλοι οι άλλοι κινητήρες είναι διαθέσιμοι και με το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Kia.

Το Focus Active από την πλευρά του, είναι διαθέσιμο με 5 σύνολα τα οποία συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο 8 σχέσεων. Πρωταγωνιστής για την βενζίνη είναι ο 1.500άρης EcoBoost σε απόδοση 150 ή 182 ίππους, με την ισχυρότερη έκδοση να είναι αποκλειστικά διαθέσιμη με το αυτόματο κιβώτιο, ενώ στο diesel θα συναντήσουμε τον οικονομικό 1,5 λτ. EcoBlue σε απόδοση 120 ίππων.

Οδική συμπεριφορά: Πιο άνετα στο δρόμο, ικανά εκτός δρόμου
Τα δύο μοντέλα στις συγκριμένες εκδόσεις εφοδιάζονται με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, με το σετάρισμα τους να έχει πιο μαλακή ρύθμιση. Στην πράξη, με αυτό τον τρόπο είναι καλύτερα τα επίπεδα άνεσης από τις υπόλοιπες εκδόσεις, διατηρώντας την ευχάριστη και δυναμική οδική συμπεριφορά που χαρακτηρίζει τις χάτσμπακ εκδόσεις τους, χάνοντας ωστόσο σε μικρό βαθμό την ακρίβεια και την αμεσότητά τους.

Από εκεί και πέρα το αυξημένο ύψος και τα προστατευτικά θα επιτρέψουν την απροβλημάτιστη κίνηση σε πατημένο χώμα. Αξίζει να αναφέρουμε πως το Focus διαθέτει 2 επιπλέον προγράμματα στο σύστημα παραμετροποίησης για καλύτερη λειτουργία σε ολισθηρές ή αμμώδεις επιφάνειες.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Hyundai
vw