Στα ίδια χρήματα, άλογα και με τον ίδιο πλούσιο εξοπλισμό, ποιο από τα δύο κορυφαία μικρά θα επέλεγες; Το πρακτικό Yaris που επιμένει στην ατμόσφαιρα και είναι πιο «εύκολο προς το χρήστη» ή το τούρμπο Fiesta με τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα;
Ατμόσφαιρα ή τούρμπο στα 125 άλογα; Toyota Yaris ή Ford Fiesta;
Δύο από τα κορυφαία μικρά μοντέλα που συστήνουμε ανεπιφύλαχτα προς τους ενδιαφερόμενους είναι τα Toyota Υaris και Ford Fiesta. Το πρώτο κυριαρχεί στην κατηγορία εδώ και δέκα χρόνια χάρη στον πρακτικό του χαρακτήρα, τον εύκολο χειρισμό του, την αξιοπιστία που φέρει το όνομα της Toyota αλλά και την καλή τιμολογιακή πολιτική του. Το δεύτερο από την πλευρά του, με σύμμαχο το κορυφαίο οδηγικό ταπεραμέντο που ορίζει τα δεδομένα, τον υπερ-πλούσιο εξοπλισμό, την πολύχρονη εγγύηση και όχι μόνο έχει καταφέρει να δημιουργήσει το δικό του κοινό.
Τα αντιπαραθέτουμε στις παραπλήσιας τιμής εκδόσεις τους με κινητήρες βενζίνης, αμφότερους με απόδοση 125 ίππους. Από τη μία μάλιστα έχουμε το Toyota Yaris με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα του 1,5 λίτρου που κοστίζει από 18.140 ευρώ στην πλούσια έκδοση Style, και από την άλλη το Ford Fiesta, το οποίο εφοδιάζεται με τον 1,0 λίτρου τούρμπο και ήπια υβριδικό κινητήρα EcoBoost με τιμή από 18.495 ευρώ στην αρχική –που μόνο βασική δεν τη λες, έκδοση Titanium.
Για τη σύγκριση δεν επιλέξαμε τις αρχικές εκδόσεις τους, αλλά τις εκδόσεις που βρίσκονται πιο κοντά μεταξύ τους από πλευράς εξοπλισμού. Ναι, το Yaris έχει την έκδοση Active που είναι πιο προσιτή σε κόστος αγοράς, όμως πιο κοντά στον εξοπλισμό της αρχικής έκδοσης Titanium του Ford Fiesta έρχεται η Style. Μάλιστα, η διαφορά σε ευρώ βάζοντας δίπλα δίπλα τον εξοπλισμό του κάθε μοντέλου κάνει τα πράγματα ακόμη πιο δύσκολα και τη μάχη πιο αμφίρροπη, σε βαθμό που «κλείνεις» με ισοπαλία.
Σε κάθε περίπτωση, και τα δύο μοντέλα έχουν πολλά παραπάνω από όσα θα ζητήσει ο μέσος αγοραστής. Στοιχεία δηλαδή όπως κάμερες παρκαρίσματος, ζάντες αλουμινίου, LED προβολείς, αυτόματο κλιματισμό, hi-tech οθόνες, ψηφιακές ενδείξεις, εξελιγμένα cruise control και πληρέστατη σουίτα συστημάτων με σύστημα διατήρησης στην λωρίδα, αναγνώριση πινακίδων, αυτόματα φώτα και φυσικά αυτόνομο φρένο, μεταξύ άλλων.
Το ανανεωμένο Fiesta (εδώ στην έκδοση ST Line) διαθέτει ανασχεδιασμένους προβολείς, μεγαλύτερο αεραγωγό και το σήμα στο κέντρο της μάσκας.
Η εμφάνιση είναι ένα από τα δυνατά σημεία και των δύο μικρών μοντέλων, με το καθένα να εκφράζει τον νεανικό και ξεχωριστό χαρακτήρα του, αλλά και την εταιρεία που αντιπροσωπεύει. Το Yaris διακρίνεται για το μοντέρνο και επιθετικό χαρακτήρα που απορρέει από τις compact διαστάσεις (μήκος 3.940 χλστ.), τα φαρδιά μετατρόχια και τους κοντούς προβόλους του. Στοιχεία που ξεχωρίζουν επίσης στην σχεδίασή του είναι η μεγάλη μάσκα εμπρός, οι φουσκωμένοι θόλοι και τα ενιαία φώτα στο πίσω μέρος.
Το Yaris διακρίνεται για το μοντέρνο και επιθετικό χαρακτήρα που απορρέει από τις compact διαστάσεις.
Από την άλλη θα λέγαμε πως το Fiesta εστιάζει περισσότερο στην κομψότητα. Το μικρό της Ford που πρόσφατα ανανεώθηκε (οι φωτογραφίες είναι του προ ανανέωσης μοντέλου, με τις διαφορές να εντοπίζονται στην τοποθέτηση του σήματος στη μάσκα, στο σχέδιο των φώτων και στα μαύρα πλαίσια των πίσω σωμάτων) υιοθετεί λείες γραμμές, μια ιδιαίτερη μάσκα με γρίλιες (μόνο στην έκδοση Titanium) και ένα μεγάλο αεραγωγό που τονίζει το δυναμισμό του.
Ποιο από τα δύο τώρα; Είναι θέμα προσωπικού γούστου νομίζουμε, σε τέτοιο βαθμό που ακόμη και εμείς αλλάζουμε ανά διαστήματα την απόψή μας ανάλογα μέχρι και με την απόχρωση του κάθε μοντέλου! Π.χ. σε λευκό μας αρέσει περισσότερο το Yaris, σε σκούρες αποχρώσεις το Fiesta (σ.σ. ναι, ναι θα το δεχθούμε αν μας πείτε… υπερβολικούς!).
Μοντέρνο, ποιοτικό και εργονομικό το εσωτερικό του Ford Fiesta. Ξεχωρίζει η στάνταρ οθόνη των 8 ιντσών, η οποία δείχνει να αιωρείται στη μέση της κεντρικής κονσόλας.
Περνώντας στο εσωτερικό των δύο μοντέλων, ο διάκοσμος χαρακτηρίζεται ευχάριστος και εργονομικός, με τα δύο μοντέλα να έχουν ως σχεδιαστικό κέντρο την 8άρα οθόνη αφής.
Το ταμπλό του Toyota Yaris έχει μοντέρνο design, καλή ποιότητα κατασκευής και σωστή εργονομία.
Το Yaris διακρίνεται για την πρακτικότητά του και την κορυφαία του εργονομία χάρη στις πολλές μικροθήκες, με τα υλικά σε ταμπλό και επενδύσεις να ικανοποιούν για τα δεδομένα της κατηγορίας και τον πίνακα οργάνων να απεικονίζει όλες τις ενδείξεις ψηφιακά. Από την πλευρά του το Fiesta έχει πιο καθαρές γραμμές, όντας εξίσου γεροδεμένο και στιβαρό. Τα όργανα εδώ είναι αναλογικά, ωστόσο υπάρχει μια οθόνη TFT 4,2ΆΆ στο κέντρο του πίνακα που απεικονίζει διάφορες πληροφορίες.
Όσον αφορά στους χώρους, το Yaris είναι πιο φιλόξενο για τους επιβάτες, με περισσότερο αέρα για γόνατα και κεφάλι, καθώς και αρκετά φαρδύτερο κάθισμα, ενώ το Fiesta έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών με 311 έναντι 286 λτ..
Ο 1.000άρης EcoBoost του Fiesta αρπάζει αμέσως από χαμηλά και παραμένει δυνατός σε όλο το φάσμα περιστροφής του.
Διαφορετικής φιλοσοφίας είναι τα σύνολα που εφοδιάζουν τα δύο μοντέλα. Η Toyota ως γνωστών επιμένει ατμοσφαιρικά (και υβριδικά) εφοδιάζοντας το μικρό της με ένα ατμοσφαιρικό 1.500άρη κινητήρα που αποδίδει 125 ίππους και 153 Nm ροπής. Στην πράξη, έχει άριστη απόκριση και σπουδαία οικονομία, αλλά η έλλειψη ροπής χαμηλά είναι αισθητή. Στις μεσαίες στροφές πάντως είναι ζωηρούτσικος, ενώ πάνω από τις 3.500 σ.α.λ. φορτσάρει περισσότερο έως και τον κόφτη, αλλά εκεί θορυβεί. Σύμφωνα με τα εργοστασιακά νούμερα πάντως το Yaris είναι ελαφρώς πιο γρήγορο από το Fiesta στο 0-100 χλμ./ώρα, αλλά και πιο απαιτητικό σε καύσιμο.
Αρκετά ζωηρός αποδεικνύεται στις μεσαίες στροφές ο 1,5 λτ. ατμοσφαιρικός κινητήρας του Yaris.
Μιλώντας για τον 1.000άρη EcoBoost του Fiesta, αυτός έχει ίδια ισχύ με 125 ίππους, ωστόσο έχει μεγαλύτερη ροπή, με 170 Nm, η οποία με overboost και την έξτρα βοήθεια από το ήπια υβριδικό σύστημα 48 volt φτάνει τα 210 Nm. Πρόκειται για ένα σύνολο που αρπάζει αμέσως από χαμηλά και παραμένει δυνατό σε όλο το φάσμα περιστροφής του, διατηρώντας χαμηλά την κατανάλωση και με ένα εξαιρετικό σε αίσθηση εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων. Σημαντικό πλεονέκτημά του πως με εκπομπές CO2 114 γρ./χλμ., δεν πληρώνει τέλη και έχει ελεύθερη πρόσβαση στο δακτύλιο.
Το Fiesta ξεχωρίζει για την οδηγοκεντρική αίσθηση που προσφέρει, αποτελώντας το πιο fun to drive μοντέλο της κατηγορίας του.
Το ευχάριστο προφίλ των δύο μοντέλων σε οδηγικό επίπεδο είναι άλλο ένα στοιχείο που κερδίζει το κοινό. Το Ford Fiesta ξεχωρίζει για την οδηγοκεντρική αίσθηση που προσφέρει, αποτελώντας το πιο ευχάριστο αυτοκίνητο σε γρήγορους ρυθμούς κίνησης, όπως και το πιο συμμετοχικό και fun to drive με εξαιρετική θέση οδήγησης, κορυφαίο τιμόνι και απόλυτη αμεσότητα αντιδράσεων. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που στη δοκιμή αποφυγής κινδύνου (ΕLK TEST) έχει πετύχει την κορυφαία επίδοση με 77 χλμ./ώρα.
Το Toyota Yaris διαθέτει επίσης οδηγοκεντρικό και ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα, αλλά ξεχωρίζει κυρίως για την ευελιξία του.
Το Toyota Yaris από την άλλη διαθέτει επίσης οδηγοκεντρικό και ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα, αλλά ξεχωρίζει κυρίως για την ευελιξία του, με κύκλο στροφής μόλις 9,8 μ. και την ευκολία του στην οδήγηση, κάτι που διατηρεί από τις προηγούμενες γενιές του. Η ανάρτησή του είναι εστιασμένη στην άνεση απορροφώντας αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες και στον αυτοκινητόδρομο παρουσιάζεται ευθύβολο και σταθερό.
Πρόκειται για ντέρμπι ανάμεσα σε δύο κορυφαίες προτάσεις στη μικρή κατηγορία. Το Ford σε κερδίζει με την συναρπαστική οδηγική του αίσθηση και το αποτελεσματικό του σύνολο, ενώ το Yaris διαθέτει ένα all around χαρακτήρα και περισσότερη ευκολία στην αστική χρήση του. Μέχρι και η τιμή τους, τέλος, υπό το πρίσμα του εξοπλισμού είναι σχεδόν ίδια.