
Γιατί πέθαναν τα ανοιχτά CC με σκληρή οροφή;
27.654 Επισκέψεις στο άρθρο (18/6/2015)
Ήταν η καλύτερη ιδέα μετά το αυτοκίνητο με τέσσερις ρόδες: Ένα μοντέλο που θα μπορούσε να ήταν κλειστό ή ανοιχτό χωρίς τα προβλήματα μίας πάνινης οροφής. Η ιδέα αγαπήθηκε όσο τίποτε άλλο, όμως σήμερα η κατηγορία πεθαίνει. Γιατί;
autotriti team
Η ιδέα ακούγεται εκπληκτική. Όταν τα πρώτα CC μοντέλα παρουσιάζονταν δέκα χρόνια πριν, οι κατασκευαστές νόμιζαν ότι είχαν βρει φλέβα χρυσού. Ακόμη πιο τυχεροί οι μικρότεροι κατασκευαστές που έφτιαχναν τις περίτεχνες σκληρές κατασκευαστές για λογαριασμό των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Τη μόδα έφερε η Mercedes SLK, όμως το μοντέλο που τη διέδωσε ήταν το Peugeot 206cc. Μετά από αυτό κάθε μάρκα ήθελε ένα κομμάτι από την «πίτα». Από τη Ford που για πρώτη φορά μας έδωσε Focus ανοιχτό, και την Opel, όχι με ένα, αλλά με δύο μοντέλα (ποιος ξεχνάει το Tigra), μέχρι και την Daihatsu και το λιλιπούτειο Copen.
Τα CC αγαπήθηκαν από τους αγοραστές και τους κατασκευαστές. Οι πρώτοι τα έβρισκαν πολύ έξυπνα, οι δεύτεροι τα έβλεπαν ως το καλύτερο τρόπο να πουλάνε μικρομεσαία σε τιμές μεγάλων. Η αλήθεια, βλέπεις, ήταν πως ένα μικρομεσαίο CC ήταν πιο ακριβό ακόμη και από τις γρήγορες εκδόσεις GTI του ίδιου μοντέλου.
Δεν βοηθούσε πολύ και ότι για να μειωθεί το κόστος τα περισσότερα μοντέλα πουλήθηκαν με κινητήρες που δεν μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στο αυξημένο βάρος. Μετά το πέρασμα του πρώτου έρωτα, αδυναμίες όπως ο κινητήρας και η αυξημένη κατανάλωση άρχισαν να εμφανίζονται.
Μετά εμφανίστηκαν άλλα θέματα, όπως η αυξημένη πολυπλοκότητα του μηχανισμού οροφής αλλά και το κόστος επισκευής της. Όπως με όλες τις καινοτομίες, μετά την αρχική εντύπωση πολλά μειονεκτήματα άρχισαν να γίνονται εμφανή.
Όπως το ότι προκειμένου οι οροφές να είναι μικρές, το παρμπρίζ των CC ήταν τόσο κεκλιμένο που σχεδόν σκέπαζε τα κεφάλια των εμπρός επιβατών, σε σημείο που δεν θύμιζε καν ανοιχτό μοντέλο από μέσα.
Η οροφή επηρέαζε φυσικά ολόκληρη τη σχεδίαση των μοντέλων, αναγκάζοντάς τα σε μακριά ουρά, και έτσι δεν ήταν λίγα τα αυτοκίνητα CC που όταν έκλειναν την οροφή όχι μόνο δεν ήταν τόσο όμορφα αλλά γίνονταν ιδιαίτερα άσχημα.
Η εμμονή, τέλος, πολλών κατασκευαστών στην υφασμάτινη κουκούλα, και η διαφορά που είχε σε όλους τους αρνητικούς τομείς για τα CC, έδωσε το τελευταίο χτύπημα. Σήμερα με εξαίρεση τους Γάλλους κατασκευαστές, οι υπόλοιποι δεν ανανέωσαν τη γκάμα τους.
Εσείς όμως πως τα βλέπατε τότε και πως τώρα τα CC μοντέλα; Και τελικά ήταν τόσο καλή ιδέα ή μήπως η πάνινη κουκούλα έκανε μια χαρά τη δουλειά της; Μήπως σας λείπουν τα CC από τους δρόμους ή χαίρεστε που τα είδατε να εκλείπουν; Τι λέτε;
Aσχετο εντελώς αρθρο κανένα από τα αρνητικα που παραθέτει δεν ισχύει ..... Η σκληρή οροφή μόνο θετικά έχει , λιγότερο θόρυβο , καλύτερες επιδόσεις ( λογω καλύτερου συντελεστή οπισθέλκουσας - αεροδυναμικής , αλλά και διότι τον θόρυβο της πανινης δεν τον αντέχεις σε ψηλές ταχύτητες ) , πλήρη στεγανότητα , ασφάλεια κατά κλοπής ( χτύπα ξύλο ) - φθοράς , ασφαλέστερο στην περίπτωση ατυχήματος ( χτύπα ξύλο ) , παραμένει όμορφο παρα τον χρόνο ( αντίθετα με την πάνινη , με το πλαστικό για πίσω παρμπρίζ ) , πιο εύκολο στο καθάρισμα κλπ κλπ .... Το μόνο ίσως αρνητικό είναι η λίγο τσιμπιμενη τιμή - και το εννοω το λίγο ..!!
Εξαφανίζονται γιατί μπάζουν πολλά νερά......
Από προσωπική εμπειρία σε Eos οι σκληρές οροφές παρουσιάζουν παααάρα πολλούς τριγμούς. Στη θεωρία μια χαρά είναι, στην πράξη όμως και σε δρόμους όπως οι ελληνικοί αρχίζουν και τρίζουν τρομερά (και το Eos λεγόταν ότι είχε την πιο ποιοτική οροφή). Στο ύφασμα τέτοια προβλήματα είναι λιγότερο έντονα, χώρια δε που και η τεχνολογία των υλικών τις έχει βελτιστοποιήσει δραματικά !
τα λύσαμε τα σοβαρά προβλήματα και η επόμενη σκασίλα μας...είναι τα cc........
Αμαξια 5ετιας!!!! Λογο δουλεια εχω οδηγησει αρκετα cc που δεν ηταν καινουργεια.ειναι πραγματικα κουδουνιστρες με χειροτερο ολων το slk πρωτης γενια το οποιο αν κατεβει απο κανα Κρασπεδο δινει την αίσθηση οτι θα ανοιξει η οροφη.ναι εχει πολλα καλα αλλα αμα δεν κανου καλυτερες δομες στα σασια τους τα ccθα ειναι αυτο που ειπα στην αρχη.......αμαξια 5ετιας!!!
To μονό όμορφο CC αυτοκίνητο που εμφανισιακά δεν διέφερε από την κλειστή του έκδοση, αφού πάνω σε αυτή βασίστηκε και δεν ξένιζε στο μάτι ήταν το Volvo cc70. Όλα τα αλλά έμοιαζαν με καρικατούρες των κλειστών εκδόσεων τους.
Ειχα cabrio κ με κουκουλα κ cc. Η μερα με την νυχτα, με την τεντα φοβασαι που θα το παρκαρεις με εναν σουγια ειναι μεσα στο αμαξι, οταν τρεχεις φουσκωνει σαν μπαλονι, αν εχει πισω τζαμι απο πλαστικο γινεται κιτρινο σε 2 χρονια..... Με το cc εχεις κλειστο αμαξι τελος
τωρα ομως που σχεδον ολοι οι κινητηρες εχουν αυξημενη ιπποδυναμη κυριως λογω light turbo, μπορουν και με το παραπανω να αντιμετωπισουν το εξτρα βαρος . . αρα κακως που δεν ανανεωσαν! προτιμω hard top !! για σκεψου πως με 140 χλμ στη εθνικη με soft top σε τρελαινει το βουητο και οι στροβιλισμοι του αερα,οπως ποσο μανικι ειναι να καθαρισεις κουτσουλια,ο ηλιος που για πλακα σου βγαζει off το πισω τζαμι ??
Οσο υπαρχει Ελλαδα θα υπαρχουν και cc και οσο υπαρχει Ηλιος τα cc ζουν και βασιλευουν,σε καθε πεζοδρομιο πλατεια παρκινγκ νησι,θα βρεθει ενα opel astra,eos PEUGEUOT cc mersedes slk και πολλα πολλα αλλα.Βεβαια την αρχη την εκανε το ΜEGANE CC και ακομη και σημερα κυριως στην Γαλλια υπαρχουν συνεργεια ειδικα για μετατροπες στα cc.Καλο καλοκαιρι και ατελειωτες βολτες!!!
Αυτοκίνητα κατάλληλα για κυριακάτικες βόλτες εντός πόλης κωμόπολης ή χωριού και μόστρα στη γειτονιά......όποιος έχει οικονομική άνεση και έχει και άλλα δύο <<κανονικά>> τα αγοράζει...όποιος περιμένει ότι δε θα τρίζουν όταν είναι κλειστά είναι αφελής ....Ωραία η αίσθηση της ελευθερίας όταν είναι ανοιχτά ......Αν έχετε λεφτά και θέλετε να ρίξετε καμία τραγουδιάρα ή εθισμένη μοντέλα είναι τα ιδανικά....Αν δεν έχετε λεφτά πάρτε μηχανάκι αλλά τραγουδιάρα......δύσκολα. Προσοχή στο χαλάζι....
TO OPEL TIGRA POU TO EXW ODIGISEI DN M ARESE GENIKA I FASI CABRIO..POIANEI POLU XWRO SE SXESI ME TO MEGE8OS TOU AMAXIOU K EIXE K ARKETO 8ORUVO..SE ANTI8ESI M AUTO,OTAN MPIKA SE PEUGEUOT 308CC HTAN OLA MAKRAN KALUTERA!ERGONOMIA STH SXEDIASH TOU HARDTOP K POLU KALUTERI AERODUNAMIKH.EPISIS OI AIS8ISI 8ORUVOU K AERA SE ODIGISH SE E8NIKI ODO HTAN SXEDON MHDAMINES...PISTEUW PWS S OLA TA EIDH AUTOKINHTCN OPWS K STA CC UPARXOUN TA KALA K TA ASXHMA...EGW EIMAI UPER TWN CC PANTWS MIAS K EIXA THN TYXI NA XW PROSWPIKH EMPEIRIA SE ARKETA
-Συμφωνώ με όλους όσους είπαν όλα αυτά τα θετικά σχόλια περί σκληρής οροφής διότι με κάλυψαν πλήρως άρα δεν χρειάζεται να επαναλάβω & γω τα ίδια σχετικά με τα θετικά & λοιπά πλεονεκτήματα του cc....(Αγαπητέ Χρήστο το slk που ανέφερες παρακάτω μάλλον δεν θα είναι σωστά συντηρημένο, σωστή λίπανση κλπ, εκτός & αν έχει δεχθεί ψιλοχονδρό χτύπημα στο πίσω καπώ & επισκευάστηκε από ερασιτέχνη....πάντως το δικό μου slk r170 & είναι άνω της 10ετίας, δηλαδή πάνω από τα διπλάσια χρόνια, 14 ετών & με πάνω από 150,000 χλμ.... 171,000 συγκεκριμένα.... δεν έχω κανένα πρόβλημα....& μάλιστα ο τεχνικός του Παπαδόπουλου όταν το οδήγησε μου είπε ότι είναι πιο αθόρυβο από πολλά r171 που έχει οδηγήσει, τα οποία έχουν κατά μέσο όρο την μισή ηλικία από τα r170.... ) ....& να προσθέσωκάτι ακόμα μέσα σε όλα τα άλλα πλεονεκτήματα & θετικά της σκληρής οροφής ή αλλιώς των cc, είναι ότι υπάρχει δυνατότητα ασφάλειας full-μεικτής ασφάλισης η οποία μπορεί να συμπεριλάβει στα cc, κλοπή(μερική/ολική) & πυρός(μερική/ολική), σε αντίθεση με τα κάμπριο που έχουν υφασμάτινες οροφές τα οποία, δυστυχώς για τους ιδιοκτήτες τους, δυστυχώς δεν υπάρχει αυτή την δυνατότητα....΄ ("-Η ΣΚΛΗΡΗ ΟΡΟΦΗ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΚΛΗΡΗ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙ....")
Εξαφανίστηκαν ? Χαμός γίνεται έξω !
ellada, kalokairi kai nisia xwris cabriolet den ginetai!! ta cc den tha pethanoun....
Ειχα το ASTRA CC 1800 καινουργιο. πολυ ομορφο χωρις μεγαλο κολο... σαν καποια αλλα... καλους χορους χωρις να περνει νερα... πολυ σταθερο στο δρομο και χωρις ιδιαιτερους αεροδυναμικους θορυβους. το μονο κακο καποιοι τριγμοι λογο μεταλικης οροφης,αλλα με συχνη λιπανση και καθαρισμα στα λαστιχα με σπρει σιλικονης ολα καλα... ο λογος που το εδωσα ηταν ο μικρος, δε με βολευε το 2θυρο.
Εγώ έχω ένα Mazda mx 5 Roadster και είμαι απόλυτα ευχαριστημένος.Το σχήμα του είναι ολόιδιο της έκδοσης με κουκούλα,στεγανότητα,ασφάλεια και ηχομόνωση κλειστού αυτοκινήτου.Επίσης για το δικό μου γούστο κλειστό είναι πιο όμορφο από το μοντέλο με τη κουκούλα. Πάντως τετραθέσιο αυτοκίνητο δεν θα έπαιρνα με hardtop.Τεράστιο παρμπρίζ, ουσιαστικά ο οδηγός και συνοδηγός είναι σαν να οδηγούν κλειστό αυτοκίνητο με ανοιχτά παράθυρα.
Η πρόθεση ήταν προφανώς να συνδυάσουν τα πλεονεκτήματα των ανοικτών και κλειστών αυτοκινήτων, συνδύασαν όμως και κάποια μειονεκτήματα, με μεγαλύτερο τον χώρο που καταλαμβάνει η σκληρή οροφή μαζεμένη, που επίσης εξαιτίας μεγέθους δεν προσφέρεται παρά για διθέσια ουσιαστικά αυτοκίνητα.