
Ένα απλό σέρβις λάδια-φίλτρα-μπουζί θεωρητικά είναι εύκολο, έχει όμως αρχικό κόστος εξοπλισμού.
Στα φρένα χρειάζεται να ξέρεις τι κάνεις και να είσαι απόλυτα σίγουρος πως η δουλειά γίνεται σωστά.
Ένα σύστημα ανάγνωσης βλαβών από τη θύρα OBD βοηθάει να εντοπίσεις βλάβες.
Το «συνεργείο στο πεζοδρόμιο» γλιτώνει ίσως χρήματα, αλλά είναι και περιορισμένων δυνατοτήτων.
autotriti team
Ένα απλό σέρβις λάδια-φίλτρα-μπουζί θεωρητικά είναι εύκολο, έχει όμως αρχικό κόστος εξοπλισμού
Το να ανοίξεις το καπό και να κάνεις κάποιες εργασίες συντήρησης μόνος σου δεν είναι κακή ιδέα, αρκεί να ξέρεις τι να κάνεις και πώς, πού να βρεις και πώς να αγοράσεις τα σωστά ανταλλακτικά και αναλώσιμα και να επενδύσεις σε χώρο και εξοπλισμό για να φτιάξεις το δικό σου «συνεργείο» στο πεζοδρόμιο ή την αυλή σου. Αξίζει όμως και τελικά πόσα κάνεις μόνος σου;
Εδώ δε μιλάμε για ένα εξωτερικό πλύσιμο, ένα καλό καθάρισμα της καμπίνας, γυάλισμα στα κιτρινισμένα φανάρια, ή μια απλή αλλαγή στο φίλτρο της καμπίνας, που λίγο πολύ μπορεί να κάνει ο οποιοσδήποτε. Για τους παλιότερους το στάνταρ «μικρό» σέρβις λάδια-φίλτρα-μπουζί στο πεζοδρόμιο δεν είναι κάτι άγνωστο. Εξάλλου μέχρι και τη δεκαετία του `90 ήταν σχετικά συνηθισμένο, ειδικά στα παλιότερα αυτοκίνητα όπου το κόστος συντήρησης έπρεπε να μείνει χαμηλά. Και τώρα όμως έχουμε κάποιοι παλιότερα αυτοκίνητα και θέλουμε χαμηλό κόστος συντήρησης. Όμως για ένα τέτοιο σέρβις χρειάζεσαι εξοπλισμό, κυρίως για να σηκώσεις με ασφάλεια το αυτοκίνητο και να πέσεις από κάτω, πάλι με ασφάλεια, να αδειάσεις λάδια και να αλλάξεις φίλτρο. Μπορεί σε βάθος χρόνου το κόστος του εξοπλισμού, να αποσβεστεί, όμως μπορεί σε σχέση με το κόστος των αναλώσιμων, τελικά να κάνεις το μικρό σέρβις έξω με μικρή επιβάρυνση στην εργασία.
Στα φρένα χρειάζεται να ξέρεις τι κάνεις και να είσαι απόλυτα σίγουρος πως η δουλειά γίνεται σωστά
Εκεί που το πράγμα θέλει προσοχή είναι σε ό,τι έχει σχέση με τα φρένα. Μπορεί στο Youtube μια αλλαγή τακάκια να φαίνεται εύκολη υπόθεση. Εξάλλου δεν χρειάζεται να πέσεις κάτω από το αμάξι, που είναι πάντοτε το πιο επικίνδυνο στα αυτοσχέδια συνεργεία. Με λίγη προσοχή και μελέτη, και με μια μικρή επένδυση σε εργαλεία, κάποια λίγο πιο ειδικά για την περίσταση και αναλώσιμα (εκτός από τακάκια θες και σπρέι καθαρισμού, θες γράσο χαλκού κλπ.), μπορείς να αλλάξεις ακόμη και τους δίσκους. Όμως στα φρένα τίθεται και θέμα ασφάλειας. Ειδικά αν το Youtube είναι η μόνη πηγή πληροφόρησής σου, καλύτερα ίσως να μην το ρισκάρεις. Γιατί δεν μιλάμε για απλά μια βλάβη στο αυτοκίνητο που μπορεί να προκαλέσεις, μιλάμε για την ασφάλειά σου στο δρόμο, τη δική σου και των γύρω σου.
Ένα σύστημα ανάγνωσης βλαβών από τη θύρα OBD βοηθάει να εντοπίσεις βλάβες
Αυτό που είναι μάλλον πιο απλό είναι ένα σύστημα ανάγνωσης βλαβών από αυτά που κουμπώνουν στη θύρα OBD και «μιλάνε» σε μια εφαρμογή στο κινητό. Το κόστος μπορεί να είναι από 30 ευρώ, αν και πιο πάνω αρχίζουν να προστίθενται και άλλες δυνατότητες, ενώ το κόστος ανεβαίνει όταν υπάρχουν πιο ειδικές λειτουργίες, όπως αλλαγές στις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου, επαναφορές σέρβις και αλλαγών υγρών, και εκτινάσσεται όταν απαιτείται και συνδρομή, αν και τέτοιες λειτουργίες απευθύνονται σε πιο σύγχρονα και άρα σύνθετα αυτοκίνητα. Πάντως ένα βασικό τέτοιο μαραφέτι μπορεί να σε βάλει στη σωστή κατεύθυνση όταν ψάχνεις τι δεν πάει καλά, ακόμη και αν δεν βάλεις «χέρι» εσύ να το φτιάξεις μόνος σου.
Το «συνεργείο στο πεζοδρόμιο» γλιτώνει ίσως χρήματα, αλλά είναι και περιορισμένων δυνατοτήτων
Για πολλούς η δυνατότητα να συντηρούν ή και να επισκευάζουν το αυτοκίνητό τους είναι αναφαίρετο δικαίωμά τους, και η Ε.Ε. έχει νομοθετήσει ώστε να παραμείνει ως έχει, υποχρεώνοντας τους κατασκευαστές να παρέχουν ανταλλακτικά αλλά και πληροφόρηση για τις διαδικασίες. Σε πρώτη ματιά το προσωπικό σου «συνεργείο» σου γλιτώνει λεφτά, όμως το κόστος εξοπλισμού δεν είναι μικρό και θέλει αρκετό μαστόρεμα για να βγάλει τα λεφτά του. Ακόμη περισσότερο, σύντομα φτάνει τα όριά του, εκτός και αν σκοπεύεις να αλλάξεις και δίσκο-πλατό «στο πεζοδρόμιο», κάτι όχι απίθανο, αλλά σίγουρα όχι για όλους. Κάποιοι το βλέπουν πάλι ως χόμπι, όμως τα χόμπι δεν φημίζονται για το χαμηλό τους κόστος, και παρά τις προθέσεις σου, «χτίζοντας» τη λίστα με τα εργαλεία που χρειάζεσαι ή που «θες» το πράγμα «φουσκώνει» σημαντικά. Ας είναι όμως, αν περνάς καλά, αξίζει.
Εσύ ποιες δουλειές κάνεις μόνος σου και τι εξοπλισμό έχεις αγοράσει για να τις κάνεις; Τι αφήνεις για το συνεργείο και τελικά πόσο σίγουρος είσαι ότι τα κάνεις όλα σωστά;