Γιατί δε φορτίζει κανείς τελικά τα υβριδικά πρίζας;

19.877 Επισκέψεις στο άρθρο (16/5/2024)
Γιατί δε φορτίζει κανείς τελικά τα υβριδικά πρίζας;

- Στην πράξη δεν είναι και πολύ «πράσινα»: Τα Plug-in δεν βγάζουν πολλά χιλιόμετρα με ρεύμα
- Οι περισσότεροι δεν τα φορτίζουν σχεδόν ποτέ
- Γλιτώνουν φόρους ως «πράσινα», αλλά στη χρήση καίνε παραπάνω
- Για αυτό θέλουν να τα απαγορεύσουν νωρίτερα

Στην πράξη δεν είναι και πολύ «πράσινα»: Τα Plug-in δεν βγάζουν πολλά χιλιόμετρα με ρεύμα

Κανένας άλλος τύπος αυτοκινήτου δεν έχει φάει το «κράξιμο» που έχουν φάει τα plug-in υβριδικά, PHEV ή υβριδικά πρίζας στα ελληνικά. Πολλοί μάλιστα θεωρούν ότι ο μόνος λόγος που υπάρχουν είναι για εταιρικές πωλήσεις. Γιατί; Και πού είναι το πρόβλημα;
 
Σκέψου να έχεις μπει στον κόπο να κρεμάσεις ολόκληρη μπαλαντέζα, ή στο έξοδο να εγκαταστήσεις φορτιστή αυτοκινήτου στην πιλοτή, να φορτίσεις 7 ώρες (σε απλή πρίζα), για να έχεις αρκετό ρεύμα να κάνεις μόλις 30-40 χιλιόμετρα. Και εντάξει, αν αυτά σου αρκούν να πας και να έρθεις δουλειά, τότε αξίζει τον κόπο. Τι διαφορά κάνει όμως αν έχεις κατά νου να κάνεις τα χιλιόμετρά σου υβριδικά;

Οι περισσότεροι δεν τα φορτίζουν σχεδόν ποτέ

Μάλλον δεν κάνει καμία διαφορά, ή αν κάνει, αυτή είναι μάλλον... μικρή. Και αυτός είναι και ο λόγος που, απ`ότι λένε, κανείς δεν φορτίζει τα plug-in υβριδικά. Που σημαίνει πως η ενέργεια που καταναλώνουν, και οι ρύποι που παράγουν, προέρχεται κυρίως από το καύσιμο που καίνε και εντάξει, και από την ανάκτηση ενέργειας που κάνουν. Και αυτός είναι και ο λόγος που πέφτει το «κράξιμο».
 
Βλέπεις στην Ευρώπη τα εταιρικά αυτοκίνητα φορολογούνται με βάση τους ρύπους και η αγορά είναι πολύ ευαίσθητη. Που σημαίνει πως όταν μια εταιρεία αγοράζει αυτοκίνητα για τους υπαλλήλους της, η κατανάλωση και (άρα) οι ρύποι που δηλώνει ο κατασκευαστής «στα χαρτιά» καθορίζει και το πως φορολογείται η αγορά και η χρήση του αυτοκινήτου. Αν όμως το αυτοκίνητο δεν μπαίνει ποτέ στην πρίζα, ούτε η κατανάλωση, ούτε οι ρύποι είναι αυτοί που ανακοινώνει ο κατασκευαστής.
 
Πράγμα που σημαίνει, πως αν η φόρτιση δεν κάνει μεγάλη διαφορά για τον χρήστη, τότε αυτός δεν θα το φορτίζει και ενώ φορολογούνται χαμηλά ως «πράσινα» στην πράξη δεν είναι, άρα μάλλον δεν θα έπρεπε να φορολογούνται τόσο χαμηλά.

Γλιτώνουν φόρους ως «πράσινα», αλλά στη χρήση καίνε παραπάνω

Δεν το λες και απάτη αν ο οδηγός τους επιλέξει να κάνει «λάθος» χρήση και δεν τα φορτίζει. Δεν φταίει ούτε ο κατασκευαστής, ούτε η εταιρεία. Όμως μόνο τα PHEV βρίσκονται σε αυτή τη θέση, άλλο να ανακοινώνουν και (σημαντικά) άλλο να ρυπαίνουν με την (λάθος) χρήση.
 
Εντάξει, αν πληρώνεις καύσιμα από την τσέπη σου, αν δεν το φορτίζεις θα κάνει μια διαφορά, οπότε ίσως να μπεις στο κόπο. Ίσως και όχι. Και ειδικά αν δεν το έχεις φορτίσει αρκετές φορές ώστε να «δεις» τη διαφορά, τότε δεν θα ασχοληθείς ποτέ. Και θα επωφεληθείς από τα χαμηλά τέλη, και ας μην ρυπαίνει τόσο λίγο όσο λέει αν δεν το φορτίζεις. Ποιος νοιάζεται;
 
Ο ανταγωνισμός, και μάλλον οι νομοθέτες που θέλουν να απαγορεύσουν τα PHEV πριν από τα άλλα υβριδικά, ή ακόμη και να τα αφαιρέσουν από τις εξαιρέσεις και τη χαμηλή φορολόγηση που απολαμβάνουν.
 
Εσύ τι λες; Έχεις PHEV και το φορτίζεις; Κάνει διαφορά; Ή μήπως δεν ασχολείσαι και απλά «κερδίζεις» από τα νούμερα που δηλώνει στα χαρτιά; Έχουν δίκιο όσοι «πολεμάνε» τα PHEV;

test center
SEAT