ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Η ΕΕ ζητά μικρά ηλεκτρικά με 15.000€ – Έρχονται Ευρωπαϊκά Kei cars

(12/9/2025)
Η ΕΕ ζητά μικρά ηλεκτρικά με 15.000€ – Έρχονται Ευρωπαϊκά Kei cars
2 Φωτογραφίες »

Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν: Θα εργαστούμε με τη βιομηχανία -Nέα πρωτοβουλία Small Affordable Car.
Λίγες ημέρες νωρίτερα η Stellantis ζήτησε "supercredits" από την ΕΕ για μικρά EV.
Aπό 49 μοντέλα κάτω από 15.000€ το 2019 έχουν απομείνει ελάχιστα το 2025.
Η Κομισιόν θέλει να αναχαιτίσει την κινεζική προέλαση στα φθηνά EVs

autotriti team

Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν: Θα εργαστούμε με τη βιομηχανία -Nέα πρωτοβουλία Small Affordable Car.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σήμανε χθες (11/9) την πρόθεσή της να συνεργαστεί με τους κατασκευαστές για μια νέα πρωτοβουλία με τίτλο «Small Affordable Car», με στόχο τη γέννηση μιας γενιάς μικρών, οικονομικών ηλεκτρικών που θα κατασκευάζονται στην Ευρώπη και θα είναι ουσιαστικά πιο προσιτά για τα ευρωπαϊκά νοικοκυριά. Το μήνυμα ήρθε απευθείας από την Πρόεδρο της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, στην ομιλία για την Κατάσταση της Ένωσης: «Πρέπει να επενδύσουμε σε μικρά, προσιτά οχήματα… Θα προτείνουμε να εργαστούμε με τη βιομηχανία σε μια νέα πρωτοβουλία Small Affordable Car». Παράλληλα μίλησε για ένα ευρωπαϊκό «E-car»: καθαρό, αποδοτικό, ελαφρύ και οικονομικό.

Λίγες ημέρες νωρίτερα η Stellantis ζήτησε “supercredits” από την ΕΕ για μικρά EV.

Το timing δεν είναι τυχαίο. Μόλις λίγες ημέρες νωρίτερα, η Stellantis είχε θέσει δημόσια σειρά αιτημάτων προς την ΕΕ, ζητώντας “supercredits” υπέρ των μικρών EVs, περικοπή «περιττών περιορισμών» που εκτοξεύουν το κόστος και —το πιο ριζοσπαστικό— τη δημιουργία μιας νέας ευρωπαϊκής κατηγορίας μικρών αυτοκινήτων εμπνευσμένης από τα ιαπωνικά Kei cars,  σαν το Honda N-One για να καταστούν βιώσιμα κερδοφόρα μοντέλα με τιμή κάτω από τις 15.000€

Aπό 49 μοντέλα κάτω από 15.000€ το 2019 έχουν απομείνει ελάχιστα το 2025

Στο ίδιο πνεύμα, ο πρόεδρος της Stellantis Τζον Έλκαν είχε υπογραμμίσει τον Ιούνιο ότι η Ευρώπη «χρειάζεται μικρά, προσιτά αυτοκίνητα τύπου Kei», σημειώνοντας τη δραματική συρρίκνωση της αγοράς: από 49 μοντέλα κάτω από 15.000€ το 2019, έχουν απομείνει ελάχιστα το 2025 — αριθμοί που εξηγούν γιατί τα μίνι αυτοκίνητα πόλης γίνονται είδος προς εξαφάνιση. 

Η Κομισιόν θέλει να αναχαιτίσει την κινεζική προέλαση στα φθηνά EVs

Η πολιτική διάσταση είναι σαφής: η Κομισιόν θέλει να αναχαιτίσει την κινεζική προέλαση στα φθηνά EVs και να διασφαλίσει ότι «το μέλλον των αυτοκινήτων —και τα αυτοκίνητα του μέλλοντος— θα κατασκευάζονται στην Ευρώπη». Η ομιλία περιλάμβανε επίσης πακέτα στήριξης για μπαταρίες και βιομηχανία, με στόχο να ενισχυθεί η παραγωγή εντός ΕΕ μαζί με ευρωπαϊκές εφοδιαστικές αλυσίδες.

Toyota
Mototriti.gr