2 φωτογραφίες »

Ντεμπουτάρει ο αναβαθμισμένος e-SkyActiv X κινητήρας της Mazda

3.291 Επισκέψεις στο άρθρο (2/3/2021)

Η Mazda έχει αναβαθμίσει τον 2λιτρο κινητήρα της, ο οποίος προσφέρει πλέον περισσότερη ισχύ και ροπή, μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ενώ τιτλοφορείται ως e-SkyActiv X.


Ο αναβαθμισμένος κινητήρας της ιαπωνικής μάρκας κάνει το ντεμπούτο του μέσω των Mazda3 και CX-30, τα οποία σε λίγες ημέρες από σήμερα θα ξεκινήσουν να φτάνουν στα σταδιακά στις αντιπροσωπείες της μάρκας ανά την Ευρώπη. Σύμφωνα λοιπόν με όσα υποστηρίζει η εταιρεία πέραν το νέου ονόματος, το αναβαθμισμένο μοτέρ διαθέτει χαμηλότερη αναλογία συμπίεσης (από 16,3: 1 σε 15,0: 1), βελτιστοποιημένο έλεγχο καύσης, τροποποιημένα έμβολα και εκκεντροφόρους εισαγωγής και ενημερωμένο λογισμικό.
 
Με αυτές τις αλλαγές η ιαπωνική μάρκα υπογραμμίζει πως ο e-SkyActiv X αποδίδει πλέον 186 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 240 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Οι αριθμοί αυτοί αντιπροσωπεύουν αύξηση της ισχύος κατά 6 άλογα και 16 Nm ροπή σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση του μοτέρ, καθώς και μειωμένες εκπομπές CO2 κατά 5 έως 11 γρμ./χλμ. ανάλογα με το μοντέλο, το κιβώτιο ταχυτήτων και την εξοπλιστική έκδοση.
 
Ο 2λιτρος e-SkyActiv X είναι κινητήρας βενζίνης ο οποίος αν και διαθέτει μπουζί, αυτό χρησιμοποιείται για τον έλεγχο της καύσης μέσω συμπίεσης.  Δίπλα από το μπουζί υπάρχει ένα υψηλής πίεσης μπεκ που ψεκάζει μια μικρή ποσότητα βενζίνης. Την στιγμή του ψεκασμού το μπουζί δίνει σπινθήρα και δημιουργείται ένα μέτωπο φλόγας που κινείται προς τα κάτω. Φανταστείτε ότι είναι σαν να υπάρχουν δύο έμβολα τα οποία πιέζουν το μείγμα από κάτω και από πάνω. Αυτό αυξάνει πολύ την συμπίεση και τελικά ξεκινάει η καύση και στο υπόλοιπο φτωχό μείγμα. Με αυτόν τον τρόπο είναι εφικτή η καύση λόγω συμπίεσης σε μεγάλο εύρος στροφών και φορτίων.
 
Επειδή ο κινητήρας σε ότι αφορά το μείγμα είναι κοντά στην λειτουργία του diesel, για να επιτευχθεί το φτωχό μείγμα, απαιτείται περίσσεια αέρα. Αυτή επιτυγχάνεται μέσω ενός συμπιεστή στροφάλου τύπου roots ο οποίος απεμπλέκεται στις χαμηλές στροφές και στα μικρά φορτία για να μην γίνει το μείγμα ιδιαίτερα φτωχό. Επίσης ένα ακόμα χαρακτηριστικό άξιο αναφοράς, είναι ότι η πεταλούδα είναι πολύ συχνά μονίμως ανοιχτή, κάτι που μειώνει τις απώλειες άντλησης, ενώ επιπρόσθετα ο κινητήρας ουσιαστικά δουλεύει σε τέσσερις κύκλους: Κύκλο βενζίνης, diesel, Atkinson όταν ο συμπιεστής Roots είναι ανενεργός και Miller όταν αυτός είναι ενεργός. Οι δύο τελευταίοι κύκλοι επιτυγχάνονται μέσω του αργού κλεισίματος των βαλβίδων εισαγωγής.

ALL SEASON FALKEN VS GOODYEAR
vw