Η Stellantis θα κατασκευάζει τα ηλεκτρικά της Leapmotor στην Ιταλία

Η Stellantis θα κατασκευάζει τα ηλεκτρικά της Leapmotor στην Ιταλία

1.847 Επισκέψεις στο άρθρο (19/2/2024)

- Θα κατασκευάζει 150.000 ηλεκτρικά στο εργοστάσιο της Fiat στο Miriafori
- Η διακοπή παραγωγής του Levante και του Fiat 500 θα δημιουργήσει χώρο για την Leapmotor
- Θα ανταγωνιστεί άλλα κινέζικα ηλεκτρικά στην Ευρώπη
- Στόχος της κοινοπραξίας οι 500.000 πωλήσεις έως το 2030

Θα κατασκευάζει 150.000 ηλεκτρικά στο εργοστάσιο της Fiat στο Miriafori

Η Stellantis εξετάζει το ενδεχόμενο να κατασκευάσει στην Ιταλία έως και 150.000 ηλεκτρικά οχήματα χαμηλού κόστους ετησίως από τον κινεζικό της εταίρο, Leapmotor. Η Stellantis συμφώνησε τον περασμένο Οκτώβριο να αγοράσει το 21% των μετοχών της Leapmotor έναντι 1,5 δισ. ευρώ και να δημιουργήσει μια κοινοπραξία με έδρα την Ολλανδία, την Leapmotor International, η οποία θα ελέγχεται από τη Stellantis. Τα ηλεκτρικά θα κατασκευάζονται στο ιστορικό εργοστάσιο της Fiat στο Mirafiori στο Τορίνο και θα πωλούνται από τους Ευρωπαίους αντιπροσώπους της Stellantis. Το εργοστάσιο του Mirafiori είναι ένα από τα παλαιότερα εργοστάσια αυτοκινήτων της Ευρώπης και κάποτε ήταν ένα από τα μεγαλύτερα, κατασκευάζοντας εμβληματικά μοντέλα όπως το Fiat 600 και το Fiat 500. Σήμερα κατασκευάζει μοντέλα Maserati και το ηλεκτρικό hatchback Fiat New 500 με μπαταρία.

Η διακοπή παραγωγής του Levante και του Fiat 500 θα δημιουργήσει χώρο για την Leapmotor

Η Stellantis έχει ήδη λάβει κάποιες αποφάσεις που θα δημιουργούσαν χώρο για την πιθανή παραγωγή μεγάλου αριθμού μοντέλων της Leapmotor στο Mirafiori. Μια από αυτές είναι ότι η παραγωγή της Maserati Levante θα σταματήσει στα τέλη Μαρτίου και ο αντικαταστάτης της θα κατασκευάζεται στο Cassino της κεντρικής Ιταλίας από το 2027. Αντίστοιχα, η παραγωγή του νέου Fiat 500 θα σταματήσει στα τέλη του 2026 και ο αντικαταστάτης του θα κατασκευαστεί πιθανότατα στο εργοστάσιο Pomigliano d Arco, κοντά στη Νάπολη.

Θα ανταγωνιστεί άλλα κινέζικα ηλεκτρικά στην Ευρώπη

Η κατασκευή αυτοκινήτων της Leapmotor στο Mirafiori θα βοηθήσει την κινεζική εταιρεία να αποφύγει πιθανούς τιμωρητικούς δασμούς που θα μπορούσε να επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση στις κινεζικές εισαγωγές αυτοκινήτων. Αυτό θα δώσει μεγάλη ώθηση στη Stellantis, καθώς κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BYD στοχεύουν στις ευρωπαϊκές αγορές με ηλεκτρικά μοντέλα που συχνά προσφέρουν καλύτερη τεχνολογία μπαταριών και λογισμικού από τις παραδοσιακές εταιρείες της Ευρώπης και σε καλύτερη τιμή. Η Leapmotor είναι ένας από τους μικρότερους παίκτες της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά σχεδιάζει να λανσάρει πέντε μοντέλα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Η παραγωγή θα μπορούσε να ξεκινήσει από το 2026 ή το 2027, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Automotive News Europe.

Στόχος της κοινοπραξίας οι 500.000 πωλήσεις έως το 2030

Τον Οκτώβριο του 2023, η οικονομική διευθύντρια της Stellantis, Natalie Knight, περιέγραψε τη Leapmotor ως τη "15η μάρκα" της Stellantis. Η Knight δήλωσε ότι η Stellantis πρόσθεσε άλλη μια μάρκα που απευθύνεται σε καταναλωτές "που έχουν επίγνωση του κόστους αλλά θέλουν την καλύτερη τεχνολογία στα προϊόντα τους". Η κοινοπραξία στοχεύει σε 500.000 πωλήσεις εκτός Κίνας έως το 2030, σύμφωνα με την παρουσίαση της Stellantis για το τρίτο τρίμηνο που δημοσιεύτηκε στις 31 Οκτωβρίου. Τέλος, η προσθήκη 150.000 μονάδων από τη Leapmotor στο Mirafiori θα βοηθήσει τη Stellantis να εκπληρώσει τη δέσμευσή της προς την ιταλική κυβέρνηση να αυξήσει την παραγωγή της αυτοκινητοβιομηχανίας στη χώρα σε ένα εκατομμύριο οχήματα μέχρι το τέλος της δεκαετίας, από 750.000 πέρυσι.

home pro
test