8 φωτογραφίες »

Δείτε παρακάτω κάθε γενιά από την πρώτη έως την έβδομη.

Η εξέλιξη της Τοyota Celica από το 1970

3.783 Επισκέψεις στο άρθρο (19/10/2020)

Το όνομα Celica γίνεται πλέον 50 ετών αλλά δυστυχώς έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε που η Toyota είχε στην γκάμα της ένα μοντέλο με το όνομα αυτό. Δείτε και τις 7 γενιές. Tις θυμάστε όλες;


Aπό το τέλος της παραγωγής της έβδομης γενιάς Celica το 2006, είχαν αναπτυχθεί φήμες πως η Toyota θα αναβίωνε κάποια στιγμή το όνομα αυτό για χάρη ενός νέου σπορ αυτοκινήτου. Πλέον έχουν περάσει 14 χρόνια και κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει ενώ φαίνεται πως ένα νέο Celica δεν υπάρχει στα άμεσα σχέδια της φίρμας.

Toyota Celica TA22: 1970-1977
Η πρώτης γενιάς Celica βασίστηκε στην πλατφόρμα της Carina αλλά ήταν πισωκίνητη και έπαιρνε ισχύ από μια σειρά από αξιόπιστους κινητήρα από τα 1.400 έως και 2.200 κ.εκ. σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο 4 ή 5 σχέσεων ή αυτόματο με 3 σχέσεις. Το μοντέλο έφτασε στην Ευρώπη το 1971 και το επόμενο έτος έλαβε έκδοση GT με ένα 1.600άρι μοτέρ. Το 1976 έλαβε ένα καλό φρεσκάρισμα και προσφέρθηκε επίσης και σε liftback έκδοση όσο και σε 2000GT, σαν μνεία στο μοντέλο από το οποίο έλαβε το όνομά της.

Toyota Celica TA40: 1977-1981
Η δεύτερη γενιά λανσαρίστηκε μέσα στο 1977 σε 2θυρη και liftback έκδοση από το εργοστάσιο (μια cabrio έκδοση κατασκευάστηκε επίσης από την Tropic), με τον κινητήρα μπροστά αλλά με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς από μια πληθώρα κιβωτίων που έγινε διαθέσιμη.

Toyota Celica TA60: 1981-1985
Με 16-βάλβιδο κινητήρα λανσαρίστηκε το 1981 η τρίτης γενιάς Celica το 1981 σε τρεις τύπους αμαξώματος: 2θέσιο coupe, 2θυρο cabrio αλλά και σε 3θυρη έκδοση liftback. H γκάμα κινητήρων ήταν μεγάλη αλλά στην κορυφή βρισκόταν η Celica Supra με 6κύλινδρο κινητήρα 170 ίππων.

Toyota Celica TA160: 1985-1989
Η Celica τέταρτης γενιάς λανσαρίστηκε με τους ίδιους τρεις τύπους αμαξώματος, ξανά με τον κινητήρα μπροστά και την κίνηση πίσω αλλά πλέον έγινε διαθέσιμη και με τετρακίνητη έκδοση GT-Four. H συμμετοχή του μοντέλου στο WRC έκανε το μοντέλο πολύ δημοφιλές σε όλο τον πλανήτη.

Toyota Celica TA180: 1989-1993
Οι επιτυχίες στο WRC συνεχίστηκαν και στην πέμπτη γενιά του μοντέλου. Η κίνηση μεταφέρθηκε από τον «σωστό» άξονα στον μπροστινό στις εκδόσεις όπου δεν ήταν διαθέσιμο το σύστημα τετρακίνησης.

Toyota Celica TA2000: 1993-1999
Αυτή η γενιά ήταν η πιο δημοφιλής και έγινε διαθέσιμη ξανά με την κίνηση μπροστά ή με τετρακίνηση σε συνδυασμό είτε με μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων ή με αυτόματο 4 σχέσεων.

Toyota Celica TA230: 1999-2006
Η τελευταία γενιά προσφέρθηκε μόνο σε 3θυρη liftback έκδοση και χρησιμοποίησε την πλατφόρμα MC όπως και άλλα μοντέλα της φίρμας όπως η Corolla, το Prius και το RAV4. H κίνηση μεταδιδόταν στον μπροστινό άξονα μέσα από τρία διαθέσιμα κιβώτια, δύο χειροκίνητα 5 και 6 σχέσεων και ένα αυτόματο 4τάχυτο.
 
 

SEAT GNHSIA ANTALLAKTIKA
ETRANSIT VS ESPRINTER