Η νέα ελαφρύτερη και πιο άκαμπτη πλατφόρμα TNGA GA-C σε συνδυασμό με την στάνταρ πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων συντέλεσαν στην πιο σπορτίφ και ευχάριστη εικόνα της Corolla στο δρόμο σε σχέση με το Auris.

Η νέα ελαφρύτερη και πιο άκαμπτη πλατφόρμα TNGA GA-C σε συνδυασμό με την στάνταρ πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων συντέλεσαν στην πιο σπορτίφ και ευχάριστη εικόνα της Corolla στο δρόμο σε σχέση με το Auris.

Σαφώς πιο ευχάριστος στο μάτι, αλλά κυρίως πιο ποιοτικός, πιο high-tech και πιο ευρύχωρος ο εσωτερικός κόσμος της νέας Corolla σε σχέση με αυτόν του Auris.

Σαφώς πιο ευχάριστος στο μάτι, αλλά κυρίως πιο ποιοτικός, πιο high-tech και πιο ευρύχωρος ο εσωτερικός κόσμος της νέας Corolla σε σχέση με αυτόν του Auris.

Η νέα Toyota Corolla Hybrid απέναντι στo Auris Hybrid

62.460 Επισκέψεις στο άρθρο (19/7/2019)

Δόξα στην Corolla: H επιστροφή του ονόματος Corolla σε όλη τη γκάμα του μικρομεσαίου μοντέλου της Toyota είναι το ελάχιστα σημαντικό νέο σε σχέση με τα άλματα εξέλιξης σε όλους τους τομείς απέναντι στο προκάτοχο Auris.

Παρά τη βαρύτητα του ονόματος Corolla, πριν από 13 χρόνια η Toyota έκανε μια… θαρραλέα  κίνηση:  ¶λλαξε το όνομα της χάτσμπακ έκδοσης του μικρομεσαίου μοντέλου της σε Auris και κράτησε το Corolla μόνο για τις σεντάν εκδοχές. Σήμερα όμως γίνεται η πλήρης επιστροφή του ονόματος. Ας δούμε τη νέα υβριδική Corolla απέναντι στην αντίστοιχη οικολογική έκδοση του πάλαι ποτέ Auris. 

Εμφανώς πιο δυναμική η Corolla
Στη νέα Corolla έχει μεταφερθεί ένα ποσοστό της σχεδιαστικής ταυτότητας του Auris δείχνοντας πως περισσότερο έχουμε να κάνουμε με μια εξελικτική διαδικασία και λιγότερο με μια επανάσταση. Σίγουρα όμως το τελικό αποτέλεσμα στη νέα Corolla είναι σημαντικά πιο εκλεπτυσμένο και δυναμικό. Οι 5θυρες εκδόσεις της (hatchback και Touring Sports) να προβάλλουν στο έπακρο αυτό το προφίλ μέσω του συνδυασμού έντονων ακμών και αιχμηρών λεπτομερειών με καμπύλες επιφάνειες, ενώ η σεντάν διαφοροποιείται αισθητικά «βγάζοντας» περισσότερο κύρος.

Μεγαλύτερη, αλλά ελαφρύτερη η Corolla
H νέα Corolla (με 4.370 χλστ. είναι στην «καρδιά» της μικρομεσαίας κατηγορίας από πλευράς μεγέθους) βασίζεται στη νέα πλατφόρμα TNGA GA-C της Toyota και είναι μεγαλύτερη από το Auris κατά 40 χλστ. σε μήκος, 30 χλστ. πλάτος αλλά και 40 χλστ. σε μεταξόνιο. Το ύψος της αντίθετα είναι μειωμένο κατά 40 χλστ. προσφέροντάς της χαμηλότερο κέντρο βάρους, αλλά και αυξημένο επίπεδο ασφάλειας μέσω και της συνολικά καλύτερης ορατότητας που προσφέρει. Παρά την αύξηση των διαστάσεων, η νέα υβριδική Corolla για παράδειγμα είναι 25 κιλά ελαφρύτερη από το αντίστοιχο Auris.

Ποιοτικότερη, πιο ευρύχωρη και πολύ πιο high-tech
Σε πλήρη συμβατότητα με την εξωτερική εμφάνιση, είναι και στο εσωτερικό της η νέα Toyota Corolla εκφράζοντας άμεσα τον high tech χαρακτήρα, την υψηλή ποιότητα κατασκευής και το ευχάριστο οδηγικά προφίλ της. Το πομπώδες πλέον ταμπλό είναι επενδυμένο με μαλακό υλικό στο μεγαλύτερο μέρος του, ενώ συνολικά η ποιότητα των υλικών και η γενικότερη κατασκευή βρίσκονται σε κορυφαία επίπεδα. Ευτυχώς λείπουν κάποια «φτηνά» στοιχεία, όπως το quartz ρολόι του Auris. Από κει και πέρα η Corolla είναι και μέσα στο πνεύμα της εποχής, εφαρμόζοντας high tech στοιχεία όπως είναι ο (εν μέρει) ψηφιακός πίνακας οργάνων και η 8 ιντσών οθόνη αφής του συστήματος infotainment στο πάνω μέρος του ταμπλό. Προαιρετικά αυτός ο χαρακτήρας ενισχύεται ακόμα περισσότερο με την 10 ιντσών απεικόνιση των βασικών πληροφοριών στο παρμπρίζ (Head Up Display). Σε ότι αφορά στην άνεση των επιβατών, η αύξηση του πλάτους και του μεταξονίου είχε σύμφωνα με τις μετρήσεις μας θετικό αντίχτυπο στην ευρυχωρία της καμπίνας. Ωστόσο οι χώροι παραμένουν μέτριοι για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ο χώρος αποσκευών ουσιαστικά παρέμεινε ίδιος (361 από 360 λτ.) όντας μικρός για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Με 2 υβριδικές εκδόσεις και χωρίς diesel η Corolla
Mεγάλη διαφοροποίηση έχουμε και στη γκάμα των δύο μοντέλων. Το πάλαι ποτέ Auris στην ελληνική αγορά είχε υβριδική έκδοση 136 ίππων, 1,2 turbo κινητήρα βενζίνης και 1,4 D-4D diesel. Η νέα Corolla διατηρεί τον 1,2 turbo κινητήρα (προσαρμοσμένο στις τελευταίες νόρμες ρύπων φυσικά), αλλά καταργεί το diesel και βάζει μια δεύτερη (2λιτρη) υβριδική έκδοση δίπλα στην βασική (1,8 λτ.). Η τελευταία έχει συνδυαστική απόδοση 122 ίππων, αλλά είναι αισθητά πιο οικονομική στην πράξη (οι μετρήσεις μας έδειξαν μέση τιμή 5,0-5,2 λτ./100 χλμ και σε αστικές συνθήκες 4,2-4,5 λτ./100 χλμ. όταν οι αντίστοιχες τιμές στο πιο σβέλτο ομολογουμένως Auris ήταν 5,6-5,8 λτ./100 χλμ και στην πόλη 5,0-5,2 λτ./100 χλμ.). Η «καλή» υβριδική έκδοση αποδίδει 180 άλογα. Σε όλες τις εκδόσεις υπάρχει πλέον σύστημα παραμετροποίησης με επιλογές Sport, Normal και Eco.

Εντυπωσιάζει με την ποιότητα στην κύλιση η Corolla
Σε ήπιων τόνων οδήγηση, ο οδηγός της υβριδικής Corolla απολαμβάνει ησυχία, αρμονική κίνηση και ευελιξία. Σε πιο σπορτίφ ρυθμό, το βαθύ πάτημα του γκαζιού συνοδεύεται από έντονο και σταθερό ανέβασμα των στροφών αλλά και από αυξανόμενο θόρυβο, που στο αντίστοιχο Auris ήταν αισθητά πιο έντονος. Αναμφίβολα η νέα πλατφόρμα TNGA και η στάνταρ πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων έχουν δημιουργήσει την πιο σπορτίφ και ευχάριστη στο δρόμο Corolla. Καμία σχέση με το πιο νωθρό και πλαδαρό Auris. Και μάλιστα χωρίς επιπτώσεις στην άνεση. Το αντίθετο μάλιστα, η ποιότητα κύλισης της νέας Corolla και η λειτουργία της ανάρτησης αποτελούν σημείο αναφοράς για την κατηγορία. Επιπλέον η νέα Corolla προσφέρει στάνταρ το δεύτερης γενιάς και σαφώς πιο εξελιγμένο πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense.

Η άποψή μας
Η πλήρης επαναφορά του θρυλικού ονόματος Corolla έγινε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η νέα γενιά του μικρομεσαίου μοντέλου της Toyota είναι μακράν πιο αποδοτική και ευχάριστη σε σχέση με το Auris, χωρίς να είναι και ακριβότερη. Μπράβο Toyota.

Mercedes
moto