Οικονομία στην κατανάλωση
Κίτρινη & κόκκινη βούλα στα καινούργια λάστιχα. Τι σημαίνουν;

Κίτρινη & κόκκινη βούλα στα καινούργια λάστιχα. Τι σημαίνουν;

(29/1/2023)

Άλλαξες πρόσφατα λάστιχα και πρόσεξες κάποιες χρωματιστές βούλες στα πλαϊνά τους. Ξέρεις όμως τι σημαίνουν;

Όλοι τα έχουν προσέξει, ελάχιστοι ξέρουν τι είναι!

Τα καινούργια ελαστικά έρχονται με κάποιες ενδείξεις πάνω τους, που δίνουν διάφορες, συχνά άγνωστες πληροφορίες για αυτά, από βούλες σε διάφορα χρώματα στο πλαϊνό τους, μέχρι πολύχρωμες γραμμές τυπωμένες στο πέλμα τους. Συνήθως αυτές οι ενδείξεις εξαφανίζονται μετά από λίγο καιρό, ειδικά αν είστε από αυτούς που πλένουν συχνά το αμάξι τους.

Εμείς εδώ θα ασχοληθούμε με τις δύο βούλες, μια κίτρινη και μια κόκκινη που υπάρχουν στο πλαϊνό των νέων ελαστικών και που λίγοι οδηγοί γνωρίζουν τι πραγματικά δείχνουν. Αρχικά να αναφέρουμε ότι ένα ελαστικό είναι ουσιαστικά αδύνατον να είναι 100% σωστό, με το ίδιο βάρος και ύψος σε όλη του την επιφάνεια. Για το λόγο αυτό χρειάζονται οι συγκεκριμένες ενδείξεις, ώστε να καθοδηγούν τον «λαστιχά» να τα τοποθετήσει σωστά πάνω στη ζάντα και να κάνει την «τέλεια» ζυγοστάθμιση.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Κίτρινη βούλα: Το ελαφρύτερο σημείο του ελαστικού

Η κίτρινη βούλα λοιπόν μας δείχνει το ελαφρύτερο σημείο του ελαστικού. Για το λόγο αυτό το ελαστικό τοποθετείται συνήθως με τέτοιο τρόπο ώστε η κίτρινη βούλα να «κάθεται» στο σημείο της ζάντας που βρίσκεται η βαλβίδα, μιας και αυτό είναι το πιο βαρύ της σημείο.

Με αυτόν τον τρόπο ο τεχνίτης που κάνει την τοποθέτηση, περιορίζει τις ανισορροπίες του ζαντολάστιχου, άρα και τα αντίβαρα που θα χρησιμοποιήσει στην ζυγοστάθμιση.
 

Κόκκινη βούλα: Το πιο… φλατ σημείο του ελαστικού

Σε περίπτωση που το ελαστικό έχει μία κόκκινη βούλα, τότε ξέρουμε ότι εκεί βρίσκεται το πιο φλατ σημείο του, δηλαδή το πιο επίπεδο, μιας και είναι σχεδόν αδύνατο το ελαστικό να είναι απόλυτα στρογγυλό. Συνήθως το χαμηλότερο σημείο του ελαστικού τοποθετείται ακριβώς απέναντι από το ψηλότερο σημείο της ζάντας (συνήθως σηματοδοτείται με αυτοκόλλητο ή κάποια εγκοπή).

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε περίπτωση που το ελαστικό έχει και τις δύο βούλες (κίτρινη & κόκκινη) τότε η κόκκινη έχει προτεραιότητα και η ζυγοστάθμιση γίνεται με αυτήν ως σημείο αναφοράς.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις, στο Autotriti.gr
Σχολιάστε
NRG H HLEKTROKINISI PRAGMATIKOTHTA
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel