ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Κομπίνα μαμούθ με ηλεκτρικά πατίνια: Πώς το κύκλωμα της Κινέζας «Κέλλυ» ζημίωσε 250 εκατ. ευρώ την Ευρώπη

1.175 Επισκέψεις στο άρθρο (26/6/2025)
Κομπίνα μαμούθ με ηλεκτρικά πατίνια: Πώς το κύκλωμα της Κινέζας «Κέλλυ» ζημίωσε 250 εκατ. ευρώ την Ευρώπη

Τεράστια κομπίνα στο Γ΄ Τελωνείο Πειραιά με ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα.
Η Μέθοδος της απάτης: Πώς παρακάμπτονταν οι δασμοί και ο ΦΠΑ.
Ο Ρόλος της αρχηγού «Κέλλυ» και του Έλληνα συνεργού.
Η Δράση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας και η δέσμευση περιουσιών.
Η υπόθεση έχει σαφείς διεθνείς προεκτάσεις και το μέλλον της έρευνας.

autotriti team

Τεράστια κομπίνα στο Γ' Τελωνείο Πειραιά με ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα

Μια πρωτοφανής σε μέγεθος και οργάνωση υπόθεση διασυνοριακής απάτης βρίσκεται στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, αποκαλύπτοντας μια τεράστια κομπίνα στο Γ΄ Τελωνείο Πειραιά με εισαγωγές ηλεκτρικών πατινιών και ποδηλάτων από την Κίνα. Η ζημιά για το ελληνικό δημόσιο και την Ευρωπαϊκή Ένωση εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 250 εκατομμύρια ευρώ, με ένα καλά δομημένο κύκλωμα να βρίσκεται πίσω από την απάτη, κάνοντας «παιχνίδια» με τους δασμούς και τον ΦΠΑ.

Η Μέθοδος της Απάτης: Πώς Παρακάμπτονταν οι Δασμοί και ο ΦΠΑ

Στο επίκεντρο της υπόθεσης, που ερευνάται μετά από πληροφορίες της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF), βρίσκεται η συστηματική λαθρεμπορία και απάτη ΦΠΑ. Η μέθοδος ήταν απλή αλλά εξαιρετικά αποτελεσματική:

  1. Εισαγωγές μέσω Πειραιά: Το κύκλωμα εισήγαγε μαζικά κοντέινερ με κινεζικά ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα.
  2. Ψευδείς Δηλώσεις: Στα τελωνειακά έγγραφα, δήλωναν ψευδώς ότι τα εμπορεύματα ήταν προϊόντα χαμηλής δασμολογικής αξίας, όπως ανταλλακτικά ή άλλα άσχετα είδη, αντί για τα πλήρη οχήματα. Με αυτόν τον τρόπο, απέφευγαν τους υψηλούς δασμούς και τα μέτρα αντι-ντάμπινγκ που ισχύουν για τα κινεζικά προϊόντα.
  3. Εταιρείες-«Κελύφη»: Χρησιμοποιούσαν 17 εταιρείες-βιτρίνες με έδρα τη Βουλγαρία, οι οποίες όμως είχαν ελληνικό ΑΦΜ. Αυτό τους επέτρεπε να εκμεταλλεύονται τη διαδικασία τελωνισμού με μηδενικό ΦΠΑ, καθώς οι συναλλαγές φαίνονταν ως ενδοκοινοτικές.
Οι έρευνες έδειξαν πως οι εταιρείες αυτές δεν είχαν καμία πραγματική εμπορική δραστηριότητα και λειτουργούσαν αποκλειστικά για τους σκοπούς της απάτης.

Ο Ρόλος της Αρχηγού «Κέλλυ» και του Έλληνα Συνεργού

Στην κορυφή της εγκληματικής οργάνωσης, σύμφωνα με τις δικαστικές αρχές, βρισκόταν μια γυναίκα κινεζικής καταγωγής, γνωστή με το ψευδώνυμο «Κέλλυ». Μαζί με τον βασικό Έλληνα συνεργό της και τη σύντροφό του, φέρονται να συντόνιζαν ολόκληρη την επιχείρηση από τον Πειραιά.

Η «Κέλλυ» φέρεται να επέβλεπε τη διακίνηση χιλιάδων κοντέινερ, χρησιμοποιώντας ένα δίκτυο εκτελωνιστών που εξέδιδαν τις ψευδείς διασαφήσεις. Η έρευνα αποκάλυψε πως η οργάνωση είχε αποκτήσει τεράστια περιουσιακά στοιχεία, όπως ακίνητα στον Πειραιά και τη Γλυφάδα, πολυτελή οχήματα και σκάφη, τα οποία προέρχονταν από το ξέπλυμα μαύρου χρήματος.

Η Δράση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας και η Δέσμευση Περιουσιών

Μετά από συντονισμένη επιχείρηση, η Ευρωπαία Εντεταλμένη Εισαγγελέας στην Ελλάδα εξέδωσε διάταξη για τη δέσμευση όλων των περιουσιακών στοιχείων των εμπλεκομένων. Στις εφόδους της ΕΛΑΣ σε σπίτια και γραφεία βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 4,5 εκατομμύρια ευρώ σε μετρητά. Η δέσμευση αφορά:

  • Ακίνητα σε Πειραιά, Γλυφάδα και Σαλαμίνα.
  • Οκτώ πολυτελή αυτοκίνητα.
  • Δύο σκάφη αναψυχής.
  • Τραπεζικούς λογαριασμούς, θυρίδες και κάθε είδους επενδυτικά προϊόντα.
Το μέτρο κρίθηκε αναγκαίο για να διασφαλιστεί ότι τα παράνομα έσοδα δεν θα «εξαφανιστούν» όσο η έρευνα συνεχίζεται.

Συνέχεια του άρθρου >>>
Toyota
JEEP