2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Και όμως το πρωί με το κρύο δεν χρειάζεται να περιμένεις να ζεσταθεί!
407.398 Επισκέψεις στο άρθρο
- Tο 90% της φθοράς στα μοτέρ γίνεται στα πρώτα λεπτά λειτουργίας
- Δεν πρέπει να το αφήνεις στο ρελαντί να ζεσταθεί
- Tο πολύ μισό λεπτό για να «ανέβουν» τα λάδια αρκεί
- Απλά ξεκίνα & οδήγα χαλαρά για μερικά λεπτά, χωρίς να το ζορίζεις
Βάζεις μπροστά & κρατάει παραπάνω ρελαντί για μερικά λεπτά. Ονομάζεται «κρύα εκκίνηση»!
Πόσες φορές έχετε διαπιστώσει μία πιο θορυβώδη λειτουργία του κινητήρα σας τις πρώτες πρωινές ώρες και γενικότερα όταν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι σχετικά χαμηλή; Πόσες φορές παρατηρήσατε, ότι για μερικά δευτερόλεπτα οι στροφές του κινητήρα στο ρελαντί είναι υψηλότερες από το φυσιολογικό; Σίγουρα αρκετές και κάτι τέτοιο δεν πρέπει να σας ανησυχήσει, μιας και είναι μία προγραμματισμένη διαδικασία που έχει συγκεκριμένους σκοπούς. Στο συγκεκριμένο τεχνικό κείμενο θα αναλύσουμε τι σημαίνει «κρύα εκκίνηση», για ποιον λόγο πραγματοποιείται και τι θα πρέπει να γνωρίζουμε για να αυξήσουμε σε πολύ μεγάλο βαθμό τη «ζωή» του κινητήρα μας.
Και όμως! Το ζέσταμα του κινητήρα στους σύγχρονους κινητήρες δεν ενδείκνυται! 30 δευτερόλεπτα είναι αρκετά…
Αρχικά, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε, ότι το φαινόμενο της κρύας εκκίνησης, ή cold start cycle, όπως συχνά αναφέρεται είναι μία λειτουργία που γίνεται με εντολή της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου (ECU) και πραγματοποιείται σε κάθε εκκίνηση, μετά από πολύωρη αδράνεια του κινητήρα, ενώ ακόμα πιο έντονη γίνεται τους χειμερινούς μήνες. Ας δούμε σε πρώτη φάση τι συμβαίνει σε αυτά τα πρώτα λεπτά λειτουργίας!
Σελίδα 2 | Η κρύα εκκίνηση προστατεύει τον κινητήρα |
Σελίδα 3 | Κρύα εκκίνηση: Πως λειτουργεί |
Σελίδα 4 | Τα πρώτα λεπτά: Ο «εφιάλτης» του κινητήρα |
Σελίδα 5 | Ξέρετε ότι |