Οικονομία στην κατανάλωση
Λάδια - Φίλτρα - Μπουζί: Ξέρεις την δουλειά τους;
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Λάδια - Φίλτρα - Μπουζί: Ξέρεις την δουλειά τους;

4.381 Επισκέψεις στο άρθρο (9/12/2022)

Έχουν συγκεκριμένη ημερομηνία «λήξης», για αυτό και στα αλλάζουν μετά από ένα όριο χλμ.. Ξέρεις, όμως, τη δουλειά τους; Γιατί πρέπει να αλλάξεις λάδια, φίλτρα και μπουζί, όταν κάνεις service;

Τα αλλάζεις στο μικρό & μεγάλο service

Η σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου πρέπει να είναι «το άλφα και το ωμέγα» για κάθε οδηγό. Παραμελώντας το τακτικό service, μπορεί βραχυπρόθεσμα να γλιτώνεις χρήματα, σε βάθος χρόνου, όμως, θα πληρώσεις περισσότερα σε δαπάνες για βλάβες που θα είχες αποφύγει αν έκανες εγκαίρως τις απαραίτητες εργασίες. Όπου εγκαίρως, δες το μικρό και το μεγάλο service το οποίο κάνεις σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Αναφερόμενοι στο μικρό service, πρόκειται για μία προγραμματισμένη συντήρηση η οποία γίνεται είτε με την συμπλήρωση ενός χρόνου είτε στα 10.000 χλμ.. Αντίστοιχα, το μεγάλο service πραγματοποιείται με τη συμπλήρωση 20.000-30.000 χιλιομέτρων ή ανά δύο χρόνια.
 
Σε κάθε service κάνεις και εργασίες. Εμείς θα μιλήσουμε για τα λάδια, τα φίλτρα και το μπουζί. Τι κάνουν και πότε πρέπει να αλλάξεις, κατά κανόνα ή με βάση τα όσα λέει ο κατασκευαστής;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Λάδια: Οι 2 βασικές λειτουργίες τους

Γνωστά και ως λιπαντικά, τα λάδια του κινητήρα περιλαμβάνονται στις εργασίες που κάνεις στο μικρό service, όταν και πρέπει να τα αντικαθιστάς. Το πόσο σύντομο είναι το χρονικό διάστημα αλλαγής τους δείχνει αφενός την «καταπόνησή» τους, αφετέρου το πόσος σημαντικός είναι ο ρόλος τους για την σωστή λειτουργία του αυτοκινήτου. Αντίστοιχα, πηγαίνοντας σε κάποιο συνεργείο, πρέπει να γνωρίζετε ότι το μέγιστο διάστημα αποθήκευσης κυμαίνεται στα 3-5 χρόνια.
 
Τα λάδια, λοιπόν, έχουν να κάνουν με τον κινητήρα και διακρίνονται για τις δύο βασικές λειτουργίες τους. Αρχικά, λιπαίνουν τον κινητήρα, εξασφαλίζουν δηλαδή ότι μειώνονται οι τριβές ανάμεσα στα κινούμενα εξαρτήματα. Πώς γίνεται αυτό; Από τη χρήση λαδιού δημιουργείται ένα φιλμ που μπαίνει ανάμεσα στις δύο επιφάνειες. Με τον τρόπο αυτό, χωρίς να έρχονται σε επαφή και δίχως να προκαλεί φθορά το ένα εξάρτημα στο άλλο, μπορούν να «κινούνται» και να λειτουργούν παράλληλα.
 
Η δεύτερη βασική λειτουργία των λιπαντικών είναι πως ψύχουν τον κινητήρα και αποβάλλουν την θερμότητα που δημιουργείται στα τοιχώματά του. Για αυτό και είναι σημαντικό το λιπαντικό που ρέει εντός να είναι στην βέλτιστη δυνατή σύνθεση προκειμένου να αντέξει στις υψηλές θερμοκρασίες. Όσο περνάει ο χρόνος, η ποιότητα του συστατικού αλλοιώνεται και μειώνεται λιπαντικότητα του λαδιού, καθώς μπορεί να «μπει» μέσα νερό ή καύσιμο αν για παράδειγμα καεί η φλάντζα. Μην ξεχνάμε πως το λάδι καθαρίζει σε κάθε ανέβασμα του πιστονιού τον θάλαμο καύσης, για αυτό και οι προσμίξεις με αυτόν σιγά-σιγά μαυρίζουν το λάδι, αλλοιώνοντας τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του.

Καθαρός κινητήρας + προστασία εξαρτημάτων = «μακροζωία»

Και τι συμβαίνει αν δεν αλλάξω εγκαίρως τα λάδια; Σε τέτοια περίπτωση, αρχικά δεν προστατεύεις τα εξαρτήματα του κινητήρα (στρόφαλος, μπιέλες, εκκεντροφόρος), άρα μειώνεις την συνολική του βιωσιμότητα. Έπειτα, ο καθαρός κινητήρας είναι και πιο αποδοτικός. Όπως είπαμε, το λιπαντικό απομακρύνει και διάφορα υπολείμματα καύσης που δημιουργούνται χάρη στα ειδικά καθαριστικά συστατικά του. Αν ο κινητήρας λειτουργεί με βρώμικο λάδι, διαφορά μικρά σωματίδια εισέρχονται και αυτά μέσα στον κινητήρα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα παχύρευστο στρώμα βρωμιάς που κάθεται πάνω στα εξαρτήματα και εμποδίζει την καλή λίπανση. Κάπως έτσι, η κατανάλωση του αυτοκινήτου αυξάνεται, όπως και οι εκπομπές αέριων ρύπων.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις, στο Autotriti.gr
Σχολιάστε
LINGLONG GREEN MAX ALL SEASON
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel