Live: Νέα Mercedes A-Class

18.168 Επισκέψεις στο άρθρο (2/2/2018)

Η νέα, 4η γενιά της Mercedes A-Class έρχεται για να συνεχίσει το επιτυχημένο έργο της προηγούμενης. Σήμερα την γνωρίζουμε από κοντά στην επίσημη παγκόσμια παρουσίασή της από το Αμστερνταμ.

Η A-Class της Mercedes αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα κερδισμένα στοιχήματα της γερμανικής εταιρείας. Αυτό γιατί κατάφερε να την εντάξει αποφασιστικά στην γκάμα της, παρέα με την πάντα επίκαιρη και κορυφαία C-Class. Μετά από 4 χρόνια στην αγορά λοιπόν ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για τo μικρομεσαίο της Mercedes που θα αντικατασταθεί από την ολοκαίνουρια 4η του γενιά, που γνωρίσαμε στο Αμστερνταμ. 

Κατ` αρχάς η νέα A-Class βασίζεται στην αναδιαμορφωμένη πλατφόρμα MFA (modular front architecture) έχοντας μεγαλύτερο κατά 30 χλστ. μεταξόνιο (2.729 χλστ.) όντας παράλληλα φαρδύτερη κατά 14 χλστ. με όσα οφέλη αυτό συνεπάγεται για την ευρυχωρία των επιβατών. Επιπλέον σημειώνουμε πως το συνολικό της μήκος αγγίζει τα 4.419 χλστ.. 
 
Εμφάνιση: Aκόμα πιο δυναμική και σπορτίφ
Η νέα γενιά της A-Class συνεχίζει πάνω στο «επιθετικό» σχεδιαστικό προφίλ της υπάρχουσας, όμως όπως μπορούμε να δούμε, αυτή η επιθετικότητα είναι ακόμα πιο τονισμένη. Αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στο ολοκαίνουριο μπροστινό μέρος, με πιο αιχμηρής σχεδίασης φωτιστικά σώματα LED καθώς και στην νέα μάσκα και προφυλακτήρα. Η μάσκα συνεχίζει να συγκεντρώνει το ενδιαφέρον μέσω του μεγάλου όγκου της, ενώ στο πίσω μέρος αναμένεται το ίδιο δυναμική, με νέα φωτιστικά σώματα και προφυλακτήρα. Συνολικά, η αισθητική της νέας A-Class χαρακτηρίζεται πλέον από τις καθαρές έντονες γραμμές της με αποτέλεσμα να παραμένει εκλεπτυσμένη αλλά και πιο «ευχάριστη» στο μάτι. 

Εσωτερικό: Πιο ποιοτική, πιο ευρύχωρη και πιο σύγχρονη στο εσωτερικό της
Η  νέα Mercedes A-Class είναι σημαντικά αναβαθμισμένη, ειδικά στο εσωτερικό της, όπου στα πρότυπα της μεγαλύτερης C-Class τοποθετούνται ποιοτικότερα υλικά. Το high-tech κλίμα ενισχύουν τεχνολογίες όπως το head-up display, αλλά και το νέο σύστημα infotainment «Mercedes-Benz User Experience» ή για συντομία «MBUX» με δύο ψηφιακές οθόνες στο ταμπλό. Το ένα από αυτά τα μόνιτορ αντικαθιστά τον παραδοσιακό πίνακα οργάνων και το άλλο τις λειτουργίες του infotainment, του air-condition κ.τ.λ. ενώ μπορεί να το χειριστεί κανείς τόσο με χειρονομίες, όσο και φωνητικά αναφωνόντας απλά «Hey, Mercedes» και δίνοντας την εντολή.
 
Στο εσωτερικό της υπάρχουν επίσης ανασχεδιασμένο τιμόνι με χειριστήρια touchpad, νέα καθίσματα και μια σειρά από νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, ως μέρος του επιπέδου 2 της Mercedes για αυτόνομη οδήγηση, τεχνολογία η οποία συμπεριλήφθηκε πρωτίστως στην κατηγορία S. Έμφαση δίνεται και στην πρακτικότητα της καμπίνας, η είσοδος στο πίσω τμήμα της οποίας, διευκολύνεται από τις μεγαλύτερες πόρτες. Επιπλέον, έχουμε περισσότερο «αέρα» για τα γόνατα και τα κεφάλια των πίσω επιβατών, ενώ μεγαλύτερος είναι και ο χώρος αποσκευών από τα 341 λίτρα της υπάρχουσας, ο οποίος έχει φτάσει πλέον στα 370 λτ..

Κινητήρες από 1,33 λτ. έως και 224 άλογα
Σε ότι αφορά τους κινητήρες, για αρχή η μάρκα θα διαθέτει δύο νέους τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες και έναν πετρελαιοκινητήρα, οι οποίοι προσφέρουν μεγαλύτερη οικονομία και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων από τις σημερινές μονάδες. Στη βάση των νέων μηχανικών συνόλων θα βρίσκεται ο νέος βενζινοκινητήρας M282 και για πρώτη φορά θα προσφερθεί σε μια έκδοση 1.332 κ.εκ. ισχύος 163 ίππων με 250 Nm ροπής και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων. Πάνω από αυτόν θα βρίσκεται ο 2,0 λίτρων βενζινοκινητήρας M260 με απόδοση 224 ίππων και 350 Nm ροπής. Περνώντας στο ντίζελ συναντούμε τον OM608 turbo πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λτ. με ισχύ 116 ίππων με 265 Nm ροπής. Αργότερα θα προστεθούν και άλλοι κινητήρες στη γκάμα σύμφωνα με τους ανθρώπους της Mercedes. Έπειτα, τα μηχανικά σύνολα ολοκληρώνονται με το εξατάχυτο χειροκίνητο και το επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) της γερμανικής φίρμας, ενώ σε κάποιες εκδόσεις η Mercedes θα προσφέρει το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC.

Τέλος να σημειώσουμε πως η επίσημη αποκάλυψη της νέας A-Class για το κοινό θα πραγματοποιηθεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, τον ερχόμενο Μάρτιο.
 

Toyota
test center