8 φωτογραφίες »

Με πόσα «έστριψε» το καυτό Ford Puma ST στο Elk Test;

13.807 Επισκέψεις στο άρθρο (17/3/2021)

Έκανε ρεκόρ! Το σπάνιο οδηγικό ταλέντο του Puma ST βοήθησε το εκρηκτικό B-SUV της Ford να κάνει ρεκόρ στην κατηγορία, αλλά και να κοιτάξει στα μάτια GTi μικρομεσαίες επιλογές.


Με δεδομένη την οδηγική εικόνα, αλλά και τη συμπεριφορά του Puma ST στο δρόμο, oι προσδοκίες μας στην κορυφαία δοκιμή ενεργητικής ασφάλειας που διεξάγει το AutoΤρίτη (Εlk Test), ήταν μεγάλες. Άλλωστε η απλή έκδοση του B-SUV της Ford έχει καταφέρει ταχύτητα εισόδου 75,5 χλμ./ώρα επίδοση, που μέχρι σήμερα αποτελούσε το ρεκόρ της κατηγορίας. Τελικά το συναρπαστικό Puma ST των 200 ίππων (φοράει τον κινητήρα του Fiesta ST) δεν μας άφησε παραπονεμένους επιτυγχάνοντας μια από τις καλύτερες επιδόσεις, που έχουμε δει στο δοκιμή αποφυγής κινδύνου. Η έκδοση που δοκιμάστηκε ήταν εξοπλισμένη με το πακέτο Performance και ελαστικά 225/40 σε τροχούς 19 ιντσών.

75 χλμ./ώρα - Επιτυχημένη προσπάθεια
Η πρώτη προσπάθεια του Puma ST έγινε στα 75 χλμ./ώρα, εκεί δηλαδή που ήταν το όριο για την απλή έκδοση. Το εκρηκτικό μικρό crossover της Ford τα κατάφερε με χαρακτηριστική άνεση, χωρίς την παραμικρή απόκλιση από την πορεία του. Ανάλαφρο και ζωντανό σε όλες τις εναλλαγές πορείας, το Puma ST εμφάνισε αστραπιαία απόκριση στις εντολές του οδηγού, με μικρή κλίση και τον οδηγό να έχει τον απόλυτο έλεγχο μέσω του απίθανου τιμονιού. Ούτε υποψία μεταφοράς βάρους, ουδέτερο κράτημα με ουσιαστικά μηδενική εμπλοκή του ESP. 

78 χλμ./ώρα - Αποτυχημένη προσπάθεια
Με την πρώτη αίσθηση να είναι απόλυτα κολακευτική για το Puma ST, δοκιμάσαμε να σπάσουμε τα 78 χλμ./ώρα, μια ταχύτητα που έχουν σημειώσει hot hatch (στο comfort mode) όπως δει σε προηγούμενες δοκιμές μας. Με αυτήν την ταχύτητα, το Puma δεν κατάφερε να ολοκληρώσει την δοκιμασία χωρίς επαφή με τις κορίνες. Παρά την ακρίβεια και την ισορροπία στην πρώτη αλλαγή πορείας, η υπεστροφή στη δεύτερη αλλαγή πορείας προς το μεσαίο διάδρομο οδήγησε σε επαφή με τις κορίνες και την αποτυχία να παραμείνει εντός τροχιάς. Το καλό είναι πως η αντίδραση του Puma ST ήταν απόλυτα γραμμική και ελεγχόμενη, χωρίς αναπηδήσεις και απώλεια της αυτοκυριαρχίας του συνόλου, παρά την τάση του πίσω εσωτερικού τροχού να ανασηκώνεται. 

77 χλμ./ώρα - Επιτυχημένη προσπάθεια
Το Ford Puma ST κατάφερε να περάσει το τεστ με 77 χλμ./ώρα, όχι μία, αλλά συνεχόμενες φορές. Αυτή η επίδοση είναι ρεκόρ για την κατηγορία, αλλά και μια από τις υψηλές στη γενική κατάταξη των μοντέλων που έχουμε δοκιμάσει. To Puma ST απέδειξε πως το ειδικό τμήμα για τα σπορ αυτοκίνητα της Ford μπορεί να κάνει θαύματα, αφού παρά το υψηλό κέντρο βάρους και τη διαδρομή της ανάρτησης ελέω SUV χαρακτήρα, το Puma ST συμπεριφέρθηκε σα μια γνήσια σπορ κατασκευή με ομοιογενή συμπεριφορά του. Ήταν εξαιρετικός ο «μηχανικός» τρόπος που έβγαλε σε πέρας τη δοκιμασία με ελάχιστη εμπλοκή του ESP. Ένα μικρό SUV επιδόσεων με σπαρταριστά «ζωντανό» οδηγικό χαρακτήρα και εξαιρετικές δυνατότητες.

Γενική αίσθηση οδηγού: 
Το Puma ST είναι καταπληκτικό. Απόλυτα θετικό το τιμόνι και άμεσες αντιδράσεις, αλλά όλη τη δουλειά την κάνει η ανάρτηση. Η συνολική αίσθηση και εικόνα σε βάζει σε σκέψεις ακόμα και απέναντι στο Fiesta ST.  

Γενική αίσθηση επιβαινόντων: 
Μικρές κλίσεις και ελάχιστες «αναταράξεις» στην καμπίνα στην διάρκεια του τεστ. H απουσία χειρολαβών στο πίσω κάθισμα αποδείχθηκε ενοχλητική. 

Mercedes
moto