Μέχρι τον Μάρτιο στους δρόμους τα ηλεκτρικά ταξί

1.935 Επισκέψεις στο άρθρο (12/10/2020)

Τους επόμενους μήνες θα πραγματοποιηθεί απόσυρση χιλιάδων ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και φαίνεται πως πολλοί επαγγελματίες οδηγοί θα στραφούν στην αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.


Μέχρι τον Μάρτιο του 2021 περίπου 14.000-15.000 ταξί που έχουν συμπληρώσει 15 ή 18 χρόνια κυκλοφορίας (ανάλογα με τον κυβισμό τους), αποσύρονται και δεν θα κυκλοφορούν πλέον στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

«Τον Μάρτιο του 2021 θα πρέπει να κοπούν 14.000-15.000 ταξί σε όλη τη Ελλάδα λόγω παλαιότητας. Ένα μεγάλο μέρος των οχημάτων αυτών σίγουρα και καλό θα ήταν να μεταβεί στην ηλεκτροκίνηση. Αυτό μας αναγκάζει να σκεφτούμε ότι από τις αρχές του επόμενου έτους θα δούμε πολλά ηλεκτρικά ταξί να κυκλοφορούν σε όλη την Ελλάδα. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα ελπίζω να ξεπεράσουμε το 50% ως ποσοστό αυτών των οδηγών που θα επιλέξουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα. Είναι σημαντικό εκτός των άλλων να έχουμε καθαρότερες και ήσυχες πόλεις», ανέφερε στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ-ΜΠΕ, Πρακτορείο fm 104,9 ο πρόεδρος του συνεταιρισμού taxi Θεσσαλονίκης taxiway, Θεόδωρος Σταυρίδης.

Σχολιάζοντας τα κίνητρα της κυβέρνησης για την απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων ο κ. Σταυρίδης επισήμανε πως: «Σήμερα έχουμε πάρα πολύ καλή επιδότηση για τους επαγγελματίες οδηγούς. Πλέον ήρθε η ώρα να δούμε τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα στους ελληνικούς δρόμους. Αν δεν υπήρχε η συγκυρία του κορωνοϊού θα είχαμε δει ήδη ηλεκτρικά οχήματα στους ελληνικούς δρόμους νωρίτερα. Αυτή η κατάσταση μας πήγε πάρα πολύ πίσω, καθώς έχει σημειωθεί μεγάλη μείωση του εισοδήματος των ταξιτζήδων. Όμως μέσα από τέτοιες καταστάσεις το πρώτο πράγμα που θα σκεφτούν οι οδηγοί ταξί είναι να αντικαταστήσουν το όχημά τους. Είμαστε επαγγελματίες που διανύουμε καθημερινά από 200 μέχρι 300 χιλιόμετρα την ημέρα και η ηλεκτροκίνηση θα μας δώσει πολλά οφέλη. Πρέπει να έχουμε καλούς ταχυφορτιστές που θα φορτίζουν το αυτοκίνητο σε όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο. Είμαι σίγουρος ότι πολύ σύντομα θα δούμε ταχυφορτιστές σε πολλά σημεία της πόλης μας».

Ο πρόεδρος του συνεταιρισμού ταξί αποκάλυψε ότι τους τελευταίους μήνες δοκιμάζουν καθημερινά ένα κινέζικο μοντέλο το οποίο σε μεγάλο βαθμό τους ικανοποιεί. «Κάποια μοντέλα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά νομίζω ότι δεν καλύπτουν τις ανάγκες μας ως προς τους χώρους καμπίνας αλλά την αυτονομία. Τους τελευταίους μήνες ως συνεταιρισμός δοκιμάζουμε ένα ηλεκτρικό όχημα από την Κίνα το οποίο είναι όχημα Ε90 το οποίο έχει μεγάλους χώρους, έχει μεγάλο αποθηκευτικό χώρο που αγγίζει τα 525 λίτρα, όσο και χώρο καμπίνα που μπορεί να φιλοξενήσει άνετα πέντε επιβάτες και αυτονομία που αγγίζει τα 340 με 360 χιλιόμετρα. Το δοκιμάζουμε εδώ και πολλούς μήνες στην πράξη. Το έχουμε οδηγήσει στα όριά του. Το δοκιμάζουν πολλοί οδηγοί ταξί και καθημερινά βγάζουν τα συμπεράσματά τους».

Τέλος, αναλύοντας τα οφέλη της μετάβασης ενός επαγγελματία οδηγού στην ηλεκτροκίνηση ο κ. Σταυρίδης τόνισε «ότι έχει χαμηλό κόστος συντήρησης. Δεν έχει φίλτρα, λάδια και άλλα συναφή, το κόστος χρήσης είναι πολύ μικρότερο από αυτό του πετρελαίου, με το σημαντικότερο προσόν ότι κινείται χωρίς να ρυπαίνει και να δημιουργεί θόρυβο. Παράλληλα δίνει οδηγική απόλαυση και άνεση, με την χρήση όλης της τεχνολογίας. Με αυτό τον τρόπο η απόσβεση θα γίνει αρκετά γρηγορότερα από άλλα μοντέλα που σήμερα κινούνται με υγρά καύσιμα.».

Πηγή: AΠΕ-ΜΠΕ

Hyundai
4green